AnonymBruker Skrevet 24. desember 2010 #1 Skrevet 24. desember 2010 Hei! Jeg fikk gavekort for flere tusen på klær i dag. Og jeg som hater å kjøpe klær Jeg sliter med å få brukt opp et gavekort på 150 kr liksom, fordi jeg liker rett å slett ikke å kjøpe klær Noen som vet en måte å få ut disse pengene på? Feks om jeg bruker opp gavekortene, kan jeg da gå å returnere klærne rett etterpå for så å få pengene tilbake? Vært kjekt å bytta ut den gamle mobilen min
Liv T. Skrevet 24. desember 2010 #2 Skrevet 24. desember 2010 Burde gå greit det. Hvis butikken du handler i gir tilbake penger.. (ellers kan du risikere at du bare får tilgodelapp når du bytter. Kommer litt ann på butikken). Kjøp en dyr ting. Få kvittering. Vent 1 dag og prøv å levere tilbake og se hva som skjer... Ikke mye verre enn det.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2010 #3 Skrevet 24. desember 2010 Burde gå greit det. Hvis butikken du handler i gir tilbake penger.. (ellers kan du risikere at du bare får tilgodelapp når du bytter. Kommer litt ann på butikken). Kjøp en dyr ting. Få kvittering. Vent 1 dag og prøv å levere tilbake og se hva som skjer... Ikke mye verre enn det. Ja jeg tenkte på å kjøpe en dyr ting Var på b young og H&M.. Får bare prøve
estrella Skrevet 25. desember 2010 #4 Skrevet 25. desember 2010 Eller så kan du høre med noen i familien/vennekretsen om de har lyst å få disse gavekortene og så får du penger? Det gjorde jeg med min mor 1 år. Fordi jeg bodde et sted hvor jeg ikke fikk brukt gavekortet.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2010 #5 Skrevet 25. desember 2010 Er jo også mulig å selge det på finn hvis du ikke finner noen som har lyst til å bytte det i familien/venner?
Tinker8ell Skrevet 25. desember 2010 #6 Skrevet 25. desember 2010 mest sannsynlig står det på kassalappen at varen er betalt med gavekort, og da får du nok bare tilgodelapp..
Gjesten Skrevet 25. desember 2010 #7 Skrevet 25. desember 2010 DU kan jo spørre om det er mulig å deponere på det du kjøper (gjerne spør om dette før du sier at du skal betale med gavekort ). Ellers kan du jo som noen sa, prøve å selge det til venner eller familie.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2010 #8 Skrevet 26. desember 2010 Jeg jobber i butikk og hos oss har vi en policy med 30-dagers åpent kjøp. Dersom kunder kjøper noe og betaler med gavekort eller tilgodelapp får de ikke kontanter igjen om de returnerer innen 30-dager, de får en tilgodelapp på beløpet. Har inntrykk av at dette er ganske vanlig!
Glitnir Skrevet 26. desember 2010 #9 Skrevet 26. desember 2010 mest sannsynlig står det på kassalappen at varen er betalt med gavekort, og da får du nok bare tilgodelapp.. Jepp.
superduper Skrevet 26. desember 2010 #10 Skrevet 26. desember 2010 Det kan bli vanskelig å få penger for gavekortet. Deponerer du med gavekortet som betaling, får du en tilgodelapp når du leverer varen tilbake. Kjøper du, for å så levere det tilbake noe dager senere, får du tilgodelapp. Er mange butikker som kun gir pengene tilbake hvis det er noe galt med varen og de ikke kan skaffe en ny. Har inntrykk at butikkene er ganske strenge når det gjelder gavekort, med mindre du treffer på en veldig grei ekspeditør Det letteste er vel kanskje å prøve å selge gavekortene....
lilleGrethe Skrevet 26. desember 2010 #11 Skrevet 26. desember 2010 tips til neste år: gi beskjed om at du heller vil ha penger enn gavekort, siden du sliter med å få brukt dem. Evt kan de kjøpe ordentlig gave.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå