Gå til innhold

Gravid :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i en dårlig situasjon nå. Vi er gravide, men ikke planlagt. Vi hadde en diskusjon for en tid tilbake om barn. Begge var av den oppfatning at barn var mye jobb og jeg mente at jeg kom til å måtte gjøre alt, og han mente at han kom til å måtte gjøre alt, noe ikke noen av oss ville. Han ville ikke ha barn, fordi det er så mye jobb med det. Jeg var ikke så sikker på om jeg ville ha barn noen gang jeg heller.

Nå som vi er i den situasjonen vi er, så er fortsatt ikke mannen særlig begeistrert og det ser ut til at mer og mer kommer til å falle på meg. Og det tærer på meg :(

Er det andre som har opplevd dette? At mannen ikke har hatt lyst på barn pga stort og masse ansvar, men likevel tatt ansvar?

Og før noen spør, nei jeg har ikke lurt mannen inn i en graviditet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er i en dårlig situasjon nå. Vi er gravide, men ikke planlagt. Vi hadde en diskusjon for en tid tilbake om barn. Begge var av den oppfatning at barn var mye jobb og jeg mente at jeg kom til å måtte gjøre alt, og han mente at han kom til å måtte gjøre alt, noe ikke noen av oss ville. Han ville ikke ha barn, fordi det er så mye jobb med det. Jeg var ikke så sikker på om jeg ville ha barn noen gang jeg heller.

Nå som vi er i den situasjonen vi er, så er fortsatt ikke mannen særlig begeistrert og det ser ut til at mer og mer kommer til å falle på meg. Og det tærer på meg :(

Er det andre som har opplevd dette? At mannen ikke har hatt lyst på barn pga stort og masse ansvar, men likevel tatt ansvar?

Og før noen spør, nei jeg har ikke lurt mannen inn i en graviditet!

Hei.

Pese litt det du sier du ikke har lurt han. Dere er i et forhold og da er det ikek vanlig med kondom som er mannens prev.middel. Det blir brukt mot han om han bruker, du stoler ikke på meg,elsker meg ikke ovs.

Håper det var et arbeidsuhell som en kaller det.

Et barn er det kjæreste en kan bli beriket med både som mor og far. Virker som deere har vært i forhold og dere begge er av den pliktoppfyllende typen.

Slike menn trener ofte et spark bak da ser det store ansvar med det å blir far. Passer dette innhans livsitvasjon kan det gå veldig bra, Hvis ikke kan verden rase sammen,psykiske lidelser.(Har sett).

Ingen blir da en god far,kan ikke presse noen til å være far. Det en kan presses til er å betale bidrag om en er lønnsmottaker.(Dette i praksis,vet lover etc.sier noe annet)

Hos dere virker det som dere er etablert og jeg tror din mann er av den pliktoppfyllende som trenger et spark, derfor kan det veldig godt gå bra selv han ikke vil nå. Er en utrolig opplevelse å se det lille barnet nyfødt(det største en kan også for en mann).

Det passer skjelden å få barn,en må bare ta det i en travel hverdag. Skulle barnet bo bare hos deg får du mye jobb med alt mulig, samt mange tanker.

Så tenk gjennom dette nøye og vurder hvau gjør,er din avgjørelse til slutt.

FÅ TAK PÅ HVORFOR HAN VIRKELIG IKKE VIL BLI FAR. Er han redd for ansvar? Elker han deg ikke? har han valgt bort barn,tatt standpunktet.

God Jul.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...