lille_lam Skrevet 23. desember 2010 #1 Skrevet 23. desember 2010 Hei til Alle, Jeg har mange gamle lysbilder, men har ikke selve maskinen for å vise de fram. Er det noen som vet hvor man kan få tak i en slik lysbildemaskin? Lysbildene er fra 80-tallet og jeg trenger en maskin som kan brukes med de... På fohånd takk
skrue Skrevet 25. desember 2010 #2 Skrevet 25. desember 2010 Det er i grunnen lenge siden jeg har sett slikt utstyr for salg. Det er sikkert mulig å få kjøpt brukt. Sjekk finn.no og foto.no f.eks. Pass på at det er mulig å få kjøpt pærer til fremviseren. Man kan kjøpe scannere som kan konvertere til bildefiler som så kan skrives ut på på papir om ønskelig. Det finnes sikkert mange virksomheter som kan gjøre dette for deg også.
fruBeist Skrevet 25. desember 2010 #3 Skrevet 25. desember 2010 Har du mange lysbilder du vil ha digitalisert (om du ikke får tak i fremviser) så kan det lønne seg å kjøpe scanner framfor å få dette gjort i fotobutikk. En skikkelig scanner, f.eks Canon Canoscan 5600f får du tak i til ca 1200 kr. Om du må ut med 5 kr pr. lysbilde som skal scannes hos en fotobutikk, så har du tjent inn igjen scanneren på 240 dias. Scanneren tar og negativer, og papir. Og du har scanneren en stund Men du sal ha tid/lyst til å holde på og da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå