AnonymBruker Skrevet 23. desember 2010 #1 Del Skrevet 23. desember 2010 Jeg har opplevd flere ganger i denne adventstiden å høre dette svaret fra barn og jeg blir like oppgitt og lei meg hver gang. Dette må da være et urovekkende tegn på at dagens unger begynner å bli langt over grensen bortskjemte når de ikke en gang har et ønske til jul? Nå er det seriøst på tide at vi som voksne slutter å kjøpe oss fri fra dårlig samvittighet og surving. Bare se hva slags barn vi oppdrar! Jeg er spent på å høre noen flere synspunkter på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2010 #2 Del Skrevet 23. desember 2010 Du kunne så absolutt fått dette svaret fra mine barn. Ikke fordi de ikke ønsker seg noe, men fordi de synes det er vanskelig å si hva de ønsker seg. Bortsett fra hjemmestrikkede ullsokker, koster de tingene de ønsker seg fra 200 kr og oppover, og de synes det er vanskelig å si at de ønsker seg noe så dyrt. Og bortskjemte er de ikke, selv om du ville fått "vet ikke" som svar på hva de ønsker seg. Sengetøy og hjemmestrikkede ullsokker har vært noe de ønsket seg i mange år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CafeLatte Skrevet 23. desember 2010 #3 Del Skrevet 23. desember 2010 Kanskje folk bare sier det fordi de ikke vil være uhøflige.Jeg sier heller ikke til alle hv ajeg ønsker meg jeg synes det blir frekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2010 #4 Del Skrevet 23. desember 2010 Kanskje folk bare sier det fordi de ikke vil være uhøflige.Jeg sier heller ikke til alle hv ajeg ønsker meg jeg synes det blir frekt. Folk? Vi snakker om barn, unger som hadde A4 sider med ønsker da jeg var på deres alder på 80 tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 23. desember 2010 #5 Del Skrevet 23. desember 2010 Altså. Først reagerer folk på at man har ønskeliste, da er man i grunn ganske grådig, etter å ha lest et par innlegg her inne. Så, når man sa sier at man ikke vet så er man plutselig bortskjemt og har alt? For noe tøys. Jeg er f.eks en av de som synes det er vanskelig å ønske meg noe denne julen. Det er ikke fordi jeg er så bortskjemt at jeg har fått alt jeg har pekt på gjennom oppveksten og fram til i dag, men fordi ulike faktorer gjør at det er begrenset med hva jeg egentlig kan ønske meg. Om mye av det jeg ønsker meg er forholdsvis dyrt. Siden folk har ønsket seg ønskeliste fra meg har jeg satt opp en for dem, men det består mye i bøker for å kunne fylle den opp og gi noen alternativer. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2010 #6 Del Skrevet 24. desember 2010 Altså. Først reagerer folk på at man har ønskeliste, da er man i grunn ganske grådig, etter å ha lest et par innlegg her inne. Så, når man sa sier at man ikke vet så er man plutselig bortskjemt og har alt? For noe tøys. Jeg er f.eks en av de som synes det er vanskelig å ønske meg noe denne julen. Det er ikke fordi jeg er så bortskjemt at jeg har fått alt jeg har pekt på gjennom oppveksten og fram til i dag, men fordi ulike faktorer gjør at det er begrenset med hva jeg egentlig kan ønske meg. Om mye av det jeg ønsker meg er forholdsvis dyrt. Siden folk har ønsket seg ønskeliste fra meg har jeg satt opp en for dem, men det består mye i bøker for å kunne fylle den opp og gi noen alternativer. Mvh Yvonne Er du barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2010 #7 Del Skrevet 24. desember 2010 Hadde ønskeliste når jeg var barn, ikke nå lenger-hvis folk spør er jeg ganske rimelig i mine alternativ, for meg handler det om tanke og handling. Alle barna jeg har spurt hva de ønsker seg har sagt lego:) tror ikke alle er så bortskjemte som du skal ha det til, dessuten er det ikke alltid like lett å svare på det på stående fot, det er barn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Golde Skrevet 24. desember 2010 #8 Del Skrevet 24. desember 2010 Folk? Vi snakker om barn, unger som hadde A4 sider med ønsker da jeg var på deres alder på 80 tallet. At du hadde A4-sider med ønsker, betyr jo ikke at alle hadde det. Folk er forskjellige, også barn. Jeg var også barn på 80-tallet, og klarte aldri å skrive lange ønskelister. Da som nå var jeg fornøyd med det jeg hadde. Jeg ble jo alltid glad for nye leker og slikt, men det var ikke noe jeg likte å liste opp på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2010 #9 Del Skrevet 24. desember 2010 At Norske barn er bortkjempte er ikke noe nytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå