rakianne Skrevet 23. desember 2010 #1 Skrevet 23. desember 2010 Vi skulle reise på juleferie til den andre kanten av landet i dag. Men pga flyskrekk til samboeren min kom vi oss aldri avgårde. Han har fått legeerklæring på at han ikke kunne reise pga akutt sykdom. Men spørsmålet: Vi har hatt litt kaos i dag og ikke meldt fra til forsikringsbyrå. Kan man melde skade alle dager? Og vil alle tre få refundert pengebillettene eller bare han som ble syk og evt sønnen vår. Kan sikker tfinne ut av dette i morgen , men lurer fælt nå jeg!
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2010 #2 Skrevet 24. desember 2010 Det var rart legen skrev akutt sykdom. Har extrem flyskrekk selv og har t.o.m ikke møtt til en sydentur. Fikk beskjed at dette er ikke grunn til å få refundert billetten. Du må vel evnt. høre med flyseselskapet hvordan dere skal få pengene igjen når dere har sykeattest.
rakianne Skrevet 25. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. desember 2010 Det var rart legen skrev akutt sykdom. Har extrem flyskrekk selv og har t.o.m ikke møtt til en sydentur. Fikk beskjed at dette er ikke grunn til å få refundert billetten. Du må vel evnt. høre med flyseselskapet hvordan dere skal få pengene igjen når dere har sykeattest. Akutt angst for å fly er sykdom sier legen, og derfor ikke noe problem å få legeerklæring for å få refundert pengene. Har fått pengene tilbake for det samme tidligere, bare nysgjerrig på om jeg og sønnen vår også får pengene tilbake.
Gjest Blondie65 Skrevet 25. desember 2010 #4 Skrevet 25. desember 2010 Hvorfor i denne verden reiste ikke dere bare da? Og hvorfor i denne verden bestiller du nye flybilletter når du vet at dette kan skje? Det er jo ren utnyttelse av et system som ikke er ment for annet enn akutt sykdom. Forsikringsselskapene skal ha en telefon for melding av skade/krav. Men jeg vil anta at det holder lenge å ringe på mandag innenfor normal arbeidstid.
rakianne Skrevet 26. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 26. desember 2010 Hvorfor i denne verden reiste ikke dere bare da? Og hvorfor i denne verden bestiller du nye flybilletter når du vet at dette kan skje? Det er jo ren utnyttelse av et system som ikke er ment for annet enn akutt sykdom. Forsikringsselskapene skal ha en telefon for melding av skade/krav. Men jeg vil anta at det holder lenge å ringe på mandag innenfor normal arbeidstid. Og hvorfor i denne verden skal jeg forklare meg for deg???? 1
Glitnir Skrevet 26. desember 2010 #6 Skrevet 26. desember 2010 Er dere alle dekket av reiseforsikringen? Det er jo en forutsetning at den som vil ha erstatning selv er dekket, ikke bare den som er syk. Det kommer også an på reglene hos de ulike selskapene, men de fleste har vel vilkår om at du kan få dekket kostnadene dersom ditt eneste reisefølge eller noen i nær familie blir akutt syke - men på den annen side kan vel ikke angst for å fly kalles akutt sykdom - og han trenger jo heller ikke sine nærmeste rundt seg ved denne "sykdommen"? Er litt usikker på hvordan selskapene vil tolke en slik sak.
superduper Skrevet 26. desember 2010 #7 Skrevet 26. desember 2010 Og hvorfor i denne verden skal jeg forklare meg for deg???? Her var vi hissige ja... Når du vet at at et menneske har sterk flyskrekk er det jo ren idioti å bestille en flyreise! Vet om flere som har fått beroligende medisiner hvis de MÅ ut å fly. At dette har skjedd en gang tidligere og dere bestiller nye billetter atter en gang, for å så skulle få det refundert igjen er utnyttelse av systemet som skal dekke akutt sykdom. Dere visste jo om flyskrekken og da vil jeg absolutt ikke kalle det "akutt sykdom". Dere burde vite bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå