AnonymBruker Skrevet 23. desember 2010 #1 Skrevet 23. desember 2010 Har kjøpt endel kaffebønner i julegave til mine foreldre, men fant så ut etterpå at de har en holdbarhet på 3-4 uker. daane Har lest at det er mulig å fryse dem i små porsjoner og tine dem sakte når det trengs. Noen som har erfaring med det? Blir det stor endring i smak? Andre langtidsoppbevarende metoder mottas med STORT TAKK!
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2010 #2 Skrevet 23. desember 2010 Jeg har ikke erfaring med kaffebønner. Nymalt kaffe er ferskvare og da blir det anbefalt å fryse ned det du ikke bruker på ei uke. Skader vel ikke å gjøre det på kaffebønner.
Mubba Skrevet 24. desember 2010 #3 Skrevet 24. desember 2010 Jeg fryser alltid ned kaffebønnene siden det skal bevare aromaen! Jeg synes resultatet blir utrolig bra, og får slik en kjempegod kaffe! Jeg merker stor forskjell på kaffe laget på ferske kaffebønner (fryst ned) og kaffebønner som har stått i skapet et par uker. Kan ikke sammenliknes! Jeg har blitt anbefalt dette der jeg kjøper kaffebønnene mine. Bare frys de ned i den posen kaffebønnene kommer i og ta opp litt av gangen. De tiner veldig raskt!
Auri Skrevet 28. desember 2010 #4 Skrevet 28. desember 2010 Så lenge de er helt vakumtette, og tines slik at det ikke kommer fukt oppi der, så kan det fryses. Men generelt er det bedre å ha de på et mørkt og tørt sted (i vakumposer). Sier mannen min, og han jobber i kaffebransjen Kaffe er ferskvare, og det er ikke slik at den blir muggen etter 3-4 uker, men smakskvaliteten synker drastisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå