Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet mannen i mitt liv... Som er fra et annet land. So far so good.

Har vært og besøkt familjen hans hjemme i deres land. Kjempesukses.

Nå har vi avtalt å gifte oss og har fått lykkeønskninger fra familjen hans og alt...

MEN....

Nå ringer svigermor og forteller han at de har funnet en nydelig jente til han :kjempesinna:

Han ber mora "drite og dra"!!! :hjerter:

Eneste problem er nå... Åssen i HELVETE skal eg kunne være med mora hans og respektere henne når hun så tydelig ikke bryr seg en døyt om meg...

SVIGERMØDRE!!!!

:sinna::sjokk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

svigermødre er ikke et enkelt tema. Gi dem tid. Eller kutt de helt ut...

Gjest Anonymous
Skrevet

:o Spørs om han ber moren drite og dra når han er på tomannshånd med henne............Tvilsomt! :oops: Respekten for moren sitter nok veldig dypt. Enten du tror det eller ikke.

Litt avhengig av hvor han kommer fra, og hvor ung han er,,,,,,,,,,men moren vet nok at han ender opp med å gjøre som DE vil..altså gifte seg med denne andre.......til slutt. (er det en kusine eller en fremmed?)

Det er ikke enkelt for dem å gå imot familien på denne måten-

Og nå har hun allerede klart å så en liten splid mellom dere,,for du ser ikke ut til å kunne glemme dette, ikke sant.....så det virker som om hun får det som hun vil. :grine:

Husk, det er en stor og "mektig" familie som står bak denne avgjørelsen. Spørs om han klarer å stå imot presset lenge nok.......De kan til og med true med å slå hånden av han, hvis han ikke gjør som de vil.......Du skjønner, familiens ord er lov! Familien har stor makt i disse kulturene. Og arrangerte ekteskap er helt vanlig!

Vent å se, dette vet jeg mye om.

Jeg har selv opplevd og vært i denne situasjonen. OG HAN BET I DET SURE EPLET TIL SLUTT, og giftet seg med henne, OG DERMED VAR DET SLUTT PÅ MINE FØLELSER FOR HAN. Og jeg kjenner til mange lignende tilfeller her i Norge.

Problemet er at familien der nede tror han bare MORER seg med deg, de tar deg ikke alvorlig! Og her kommer kulturen inn, så du vil ikke klare å "oppdra" dem til å mene noe annet! Tragisk, men sant.

Det kommer mye an på HAN nå. Og maser du på han, vil han føle at DU presser han også, i tillegg til moren!!!!!!!!! Og det kan lett bli for mye for han, slik at han GIR etter. Minste motstands - vei.........Feigt...JA. Men har han egentlig mye valg? :roll:

Beklager, men jeg frykter at DU trekker det korteste strået her.

Tror neppe han vil fortsette livet her i Norge uten noen kontakt med familien der nede. Han kan nok si at han velger DEG, MEN DET ER LANGT FRA TANKE TIL HANDLING, OG FRA TALE TIL HANDLING.... :klø: ..for mennesker i en følelsesmessig presset situasjon.,,,,hvor det til og med er tidspress og familielojalitet involvert.

Ønsker deg lykke til. :kgblunk: Jeg håper du er en voksen kvinne med bena godt plantet på jorda, det vil du trenge nå................. :enig:

Skrevet

Min tante var gift med en VOKSEN (rundt 50 år) mann fra India i ca 8 år. En dag ringte hans mor fra India og sa at hun hadde funnet en UNG (sikkert 16 år) jente hun syntes passet en mann av hans status. Han har rimelig høy status hjemme i India da han tjener endel penger her i Norge og sender nedover penger til dem, som der nede er store formuer. De ser på han som en rik mann. Han nekter først å gifte seg med denne jenta, men etter hvert blir det alikevel sånn, litt fordi han har altfor stor respekt for sin mor og sikkert litt fordi han synes det er stas med en 16-åring. Fy faen. Min stakkar tante sitter igjen gammel og ensom, skilt for 2. gang.

Han er forresten ikke muslim, og i hans kultur er tvangsekteskap ikke lov.

Poenget er; det er vanskelig å være sammen med en fra en annen kultur, men er du sterk nok takler du nok det også. Lykke til, og klem til deg.

Skrevet

Gott å høre synspunkter fra andre der vet litt om dette, selv om det jo ikke akkurat høres så lovende ut.

Intil videre er eg ikke så bekymret for at han skal skifte mening, er mere skuffa over at bli betrakta som "leken" hans av familjen hans.

Han er ein voksen man og eg føler meg sikker på han og følelsene hans. Men eg vet jo at familjen betyr mye.

Eg var ikke der når han prata med mora sin, hadde ikke vist noe om det hvis han ikke hadde sakt det sjølv, så det får meg til å føle meg litt tryggere, det at han frivillig forteller meg om det.

Eg trenger ikke å mase på han eller noe for øyeblikket, men vi får nå se hva som skjer i fremtiden...

Takk for svar og klemmer, trenger dem i øjeblikket.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jada, vedder på at dette går bra for DEG jeg, uansett hvordan det går med han...... :tommelsmil:

Hvor gammel er du foresten?

Lykke til. :klem:

Skrevet

Vil tro det ikke handler om hvorvidt svigers liker deg eller ikke, men i hvilken grad de føler det nødvendig å følge sitt lands skikker. Høres ut som de tilhører dem som sverger til "arrangert ekteskap"... sikkert fler her som har kjennskap til sånt?

Skrevet

:o

Tenk positivt! De bor i ett annet land. Dere kan jo umulig få all verden med henne å gjøre....

Vet det er vanskelig; men lukk øra! Det er sønnen du skal gift deg med ikke mora!! :kghjerte:

Skrevet
:o

Tenk positivt! De bor i ett annet land. Dere kan jo umulig få all verden med henne å gjøre....

Vet det er vanskelig; men lukk øra! Det er sønnen du skal gift deg med ikke mora!! :kghjerte:

Dessverre har enkelte mødre en skummel påvirkningskraft på sine barn når det gjelder sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...