Gå til innhold

Eldre mann som plager bestemor

Anbefalte innlegg

Gjest Student89
Skrevet

Hei.

I jula har jeg vært på besøk hos min bestemor og bestefar som er henholdvis 88 og 86 år gamle. Det er kun bestemor som bort på eldrehjemmet, men vi andre prøver å besøke hun så ofte vi kan. Et vedvarende problem for oss har vært at en eldre mannlig pasient på gamlehjemmet kommer inn og plager bestemor, blant annet var det en episode hvor han kom inn og slo stokken hardt i senga slik at min bestemor ble kjemperedd. Fyren har også for vane å gå inn på et annet rom og herje.

Vi har selvfølgelig prøvd å stengt døra, men da går han inn døra den andre veien via naborommet. Har også prøvd å prate med de ansatte på hjemmet, og de er enig i at det er uakseptabel oppførsel, men fyren rekker alltid å komme inn til bestemor å skremme hun før han blir stansa av pleierne.

Noen her som har vært i liknende posisjon, eventuelt har noen forslag til hvordan man løser det? Kan også legge til at fyren er meget stor og fortsatt ganske sterk (måtte holde hardt i døra, imens han prøvde å rive den opp).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde innkalt meg selv til ett møte med noen overordnet på sykehjemmet. Altså ikke en av pleierne som løper rundt i gangene, men en med avdelingsansvar eller lignende.

De må jo være ansvarlig for at beboerne føler seg trygge på sitt rom.

Dersom de ikke klarer å ha kontroll på mannen får de vurdere å flytte ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...