Gjest BabyBlue Skrevet 23. desember 2010 #1 Skrevet 23. desember 2010 (endret) Er jeg den eneste som føler at janteloven trykker rimelig hardt ned på dagens kvinner? Jeg er selv ganske "gjennomsnittlig", verken stygg eller kjempe pen, men har da noen trekk jeg er mer fornøyd med som folk flest. Det var en episode med en venninne av meg jeg reagerte på. Vi sminket oss, og jeg påpekte at jeg syntes leppene mine egentlig ikke var så ille på en skala fra 1 til 10. Venninna mi reagerte med å bli litt gretten, og sa at det var urettferdig å skryte av leppene mine når hun selv ikke har så veldig fyldige. Jeg ble litt sånn "Hæ?" Skal man holde kjeft om hva man liker med meg selv for å spare andre nå? For å si det slik: Jeg er vel en god 5-er, og venninna mi er en klar 8-er i mine øyne, så hva er det hun syter for? Jeg synes selvsagt som alle andre at det er slitsomt med overlegent selvsentrerte folk som er litt for flinke til å skryte av seg selv og snakke om seg selv hele tiden, men om man er pen pga. gode gener og at man kan ta vare på utseende sitt.... er det da ulovlig å ha et realistisk syn på sitt eget utseende? Skal selv de som ser ut som Megan Fox og Charlize Theron holde seg selv nede pga. andre folk som føler seg "stygge"? Jeg kjenner en jente som driter en lang i janteloven, og er ikke redd for å si at hun er fornøyd med seg selv, og da reagerer folk med å hviske bak ryggen hennes og omtale henne som overlegen. Men hvorfor er det så negativt? Er det ikke flott at hun er klar over at hun er pen? Nå går jeg på vgs, hvor spillereglene kanskje er litt annerledes, men etter hva jeg har lest her i forumet er holdningene ganske like i voksenlivet? Noen innspill? Endret 23. desember 2010 av BabyBlue
Gjest Heloise Skrevet 23. desember 2010 #2 Skrevet 23. desember 2010 Så vanvittig deilig det må være å si, og oppriktig mene, at man er pen (Eller har pene trekk, you get what I mean...) Og ha et avslappet forhold til det. Jeg blir glad når folk kan være avslappet med seg selv, men er ikke spesielt glad i for mye negativt/positivt "mas". Hvis det er et fokus, uansett hvilken side det heller mot, blir det for mye. Hvordan kan det å komplimentere noe så "smått" som leppene sine bli skryting? 1
Gjest BabyBlue Skrevet 23. desember 2010 #3 Skrevet 23. desember 2010 Så vanvittig deilig det må være å si, og oppriktig mene, at man er pen (Eller har pene trekk, you get what I mean...) Og ha et avslappet forhold til det. Jeg blir glad når folk kan være avslappet med seg selv, men er ikke spesielt glad i for mye negativt/positivt "mas". Hvis det er et fokus, uansett hvilken side det heller mot, blir det for mye. Hvordan kan det å komplimentere noe så "smått" som leppene sine bli skryting? Ja, si det Hun er litt hårshår hun venninna mi Har heldigvis andre folk å være med som ikke har piggene fult så langt ute.
Gjest brutal_mann Skrevet 23. desember 2010 #4 Skrevet 23. desember 2010 Tja... Om du "Fyyy faaaaan så jævlig deilige lepper jeg har... Hæ?!? Helvete ass jenter! Gutta må jo dø på seg av å få en BJ jobb av den munnen her ass!" så er du en dass... Om du i ditt indre, mens du ser i speilet "Liker munnen min jeg " så er du fantastisk. Ser du forskjellen? Og ja, hun jenta du kjenner høres ut som ei jeg aldri ville ha pult. Hun er nok mer opptatt av hvordan hun ser ut i senga enn å ha det morro i senga. 1
Gjest BabyBlue Skrevet 23. desember 2010 #5 Skrevet 23. desember 2010 Tja... Om du "Fyyy faaaaan så jævlig deilige lepper jeg har... Hæ?!? Helvete ass jenter! Gutta må jo dø på seg av å få en BJ jobb av den munnen her ass!" så er du en dass... Om du i ditt indre, mens du ser i speilet "Liker munnen min jeg " så er du fantastisk. Ser du forskjellen? Og ja, hun jenta du kjenner høres ut som ei jeg aldri ville ha pult. Hun er nok mer opptatt av hvordan hun ser ut i senga enn å ha det morro i senga. Haha! Nei, sa nok bare at jeg likte leppene mine, enkelt og greit. Jeg er en ganske "dempet" person :gjeiper:
Sunniva81 Skrevet 23. desember 2010 #6 Skrevet 23. desember 2010 Hehe,dette har jeg også opplevd blant mine venninner.Jeg har fine og fyldige lepper,som jeg er kjempefornøyd med.Men om jeg kommenterer det i en eller annen samtale,så blir de litt...snurt.Ikke at jeg sier "herregud,så deilige lepper jeg har.jeg dååååner", men bare helt plain,sånn "jeg har fyldige lepper" hvis det er snakk om det i en diskusjon f.eks.Ser ikke problemet med det,og tar det heller ikke ille opp hvis en venninne kommenterer noe hun er fornøyd med ved seg selv,sier meg heller enig i det hun sier Alle har jo noe de er fornøyd med,og ikke er fornøyd med.Vi klager jo gjerne over skavankene våre,så ser ikke problemet i det hele tatt hvis vi vil fremheve/kommentere det er vi er fornøyde med :klø:
Gjest Airi Skrevet 23. desember 2010 #7 Skrevet 23. desember 2010 Jeg har faktisk også fått pepper for å mene at leppene mine er fine Jeg pleier i blant å bruke rød leppestift, har funnet ut en skarp rødfarge faktisk ikke blir vulgær på meg, og har også fått mange komplimenter for det. Så var det ei venninne som sa noe sånt som "Wow, så sexy lepper du har!" - og jeg svarte tusen takk, og at jeg var ganske fornøyd selv. Da var jeg plutselig selvgod. Hva skal man svare? "Tusen takk, men jeg synes ikke de er så fine"? Det er jammen vanskelig å ikke trå noen på føttene, selv blant nære venninner.
Gjest brutal_mann Skrevet 23. desember 2010 #8 Skrevet 23. desember 2010 Må bare skyte inn at det hjelper ikke hvordan leppene er formet om dere ikke kan bruke dem
Gjest Airi Skrevet 23. desember 2010 #9 Skrevet 23. desember 2010 Må bare skyte inn at det hjelper ikke hvordan leppene er formet om dere ikke kan bruke dem Leppene mine skal ikke brukes til noe når det er leppestift på dem
Gjest Dainty Skrevet 23. desember 2010 #10 Skrevet 23. desember 2010 Det burde da absolutt være lov å være fornøyd med sitt eget utseende! Å være fornøyd eller registrere at man er pen er ikke det samme som å hovere. Hovering er slitsomt, det er jeg enig i. Jeg er en pen kvinne, det har alltid vært sånn, og jeg vet om det. Jeg tror ikke at det gjør meg verken bedre eller lykkeligere enn de som ikke er det, og jeg skryter ikke av det, men jeg takker pent uten å komme med "nei, det er jeg ikke!" hvis jeg får komplimenter. Dog har jeg merket at terskelen for å bemerke det jeg er mest fornøyd med ligger høyere for meg enn for andre, i frykt for å virke blærete.
Gjest brutal_mann Skrevet 23. desember 2010 #11 Skrevet 23. desember 2010 Leppene mine skal ikke brukes til noe når det er leppestift på dem Så så. Leppestiften forsvinner fort nok
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2010 #12 Skrevet 23. desember 2010 Det er mye verre med jenter som sier "nei, det er jeg ikke" eller noe sånt hvis man gir dem et kompliment på utseendet deres. Syltynne jenter som klager over at de er tjukke, nydelige jenter som klager over at de er stygge... Dette har jeg opplevd mange ganger, og det er såppass åpenbart at de er tynne og pene at man skjønner at den eneste grunnen til at de nekter for det er for at de ikke vil virke overlegen. Eller kanskje de gjør det for å få flere komplimenter? Synes i hvert fall det er mye lettere å gi folk komplimenter når de takker for dem, uten å prøve å fortelle meg at jeg tar feil. Så for all del: hvis du er fornøyd med deg selv, ikke opptre som om du ikke er det. Det går faktisk an å være fornøyd med seg selv uten at det er det første man forteller folk når man møter dem.
Gjest Airi Skrevet 23. desember 2010 #13 Skrevet 23. desember 2010 Så så. Leppestiften forsvinner fort nok Der setter jeg ned foten. It's not ladylike
Gjest Sobril Skrevet 23. desember 2010 #14 Skrevet 23. desember 2010 Tja - det spørs da. Én ting er å ha selvtilliten på topp når det gjelder egne ferdigheter. Når det gjelder utseende så spørs det hvordan man viser det. Man kan lett virke kjepphøy dersom man går med type "nesa i sky". Da blir man automatisk ikke mye lekker lenger. Den gangen jeg var ung og vakker ble jeg fortalt, av ei amerikansk venninne at "When you're lucky to be as beautiful on the outside as you are, you're commited to be just as beautiful on the inside". Vel - jeg prøvde. Nå som jeg bare blir styggere og styggere så blir jeg også ditto slem :gjeiper:
Gjest BabyBlue Skrevet 23. desember 2010 #15 Skrevet 23. desember 2010 Må bare skyte inn at det hjelper ikke hvordan leppene er formet om dere ikke kan bruke dem Fy skam deg. Slikt svineri hører ikke til noen plasser!
Gjest BabyBlue Skrevet 23. desember 2010 #16 Skrevet 23. desember 2010 Der setter jeg ned foten. It's not ladylike De prostituerte i det gamle Hellas og Egypt brukte for eksempel rød leppestift som et synlig tegn på at de var flinke med munnsex Tror ikke det var et godt tegn å gå med leppestift i det gamle egypt.
Gjest brutal_mann Skrevet 23. desember 2010 #17 Skrevet 23. desember 2010 Der setter jeg ned foten. It's not ladylike What happens in the bedroom stays in the bedroom
Gjest Airi Skrevet 23. desember 2010 #18 Skrevet 23. desember 2010 De prostituerte i det gamle Hellas og Egypt brukte for eksempel rød leppestift som et synlig tegn på at de var flinke med munnsex Tror ikke det var et godt tegn å gå med leppestift i det gamle egypt. Var nok ikke noe for Cleopatra
Gjest Sobril Skrevet 23. desember 2010 #19 Skrevet 23. desember 2010 Lepper, ja. En visuell myte. Jeg er ikke akkurat konstruert med et par alá Angelina Jolie (mildt sagt), men jeg kan min fellatio - for å si det sånn
Gjest BabyBlue Skrevet 23. desember 2010 #20 Skrevet 23. desember 2010 Hvordan utviklet denne tråden seg til en diskusjon om munnsex?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå