Gå til innhold

Er jeg en snylter?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Forholdet til barnefaren har vært VELDIG turbulent helt til nå, nå er datteren min 19 mnd. Vi har hele tiden bodd hver for oss, med hver våre penger. Vi har ikke hjulpet hverandre på noen måte. Vi vil at dette forholdet skal fungere, og nå ser det ut som det skal gå bra. Etter mye jobbing med både oss selv og forholdet ser det ut som vi er i mål. Jeg har mottatt OS, og gjør det ennå. Men straks vi finner en leilighet der vi kan bo alle tre, går jeg til trygdekontoret og blir samboer på papiret også. Er det galt av meg å ha mottatt OS? Gjør det meg til en snylter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du er ærlig med deg selv

Så lenge du gir korrekte samboeropplysninger til trygdekontoret

Så lenge du kontinuerlig gjør ditt beste for at ditt barn skal få de beste muligheter til å være sammen med sine foreldre

- nei du er ingen snylter,

du er en som sørger for at barnet ditt har det best mulig.

Du kan være stolt av deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari_il

Nei, du er ikke en snylter, men du velger å bruke systemet til det det er til for. Som min svigermor sa så fint her (hun jobber på sosialkontoret) "ingen takker deg for å ikke benytte tjenestene som finnes"

Dere hadde jo utgifter til to husholdninger, og det er det eneste som teller, ikke at dere er kjærester i tillegg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...