Gjest gjest Skrevet 22. desember 2010 #1 Skrevet 22. desember 2010 Hei Har i ett år nå vært kjæreste med en flott eg har også to. Mine to er ikke overbeistret for kjæresteforholdet, det er to år siden jeg gikk ifra pappaen deres. Min kjæreste har vært singel lenge. Mine barn har altså endel uvilje mot å være sammen med han og hans barn, og jeg har i svært liten grad presset dem. Nå har vi avtalt å reise på hyttetur sammen alle sammen i nyttårshelgen. Vi har vært der tidligere også, alle 6. da har det vært slitsomt, mye krangling og egling på hverandre (barna). Hans barn vil gjerne være tett på mine, og mine vil ha avstand. sukk... Hans er litt yngre enn mine, men de er i småskole/mellomtrinnsalder. Jeg lurer på om dere vet om noe pedagogisk jeg kan si/gjøre til mine barn sånn at vi får til en ok helg likevel? Noen som har vært gjennom noe lignende, og som kan dele noen erfaringer? Jeg synes ikke barna mine skal få bestemme om vi skal gjøre dette eller ikke. De har ikke vondt av å forholde seg til hans barn en helg i ny og ne. De trenger rett og slett å lære seg litt om hvordan man oppfører seg, samtidig som jeg må anerkjenne deres følelser rundt dette bruddet og min nye kjæreste.
Gjest Pet Skrevet 22. desember 2010 #2 Skrevet 22. desember 2010 Tror jeg ville valgt den enkleste utveien og droppet den hytteturen, gitt. Det høres helt fryktelig ut å være stuck på en hytte en hel helg med ny kjæreste og fire unger som krangler. Hadde heller hatt ungene sammen i situasjoner hvor det er går an å gå hvis ting blir for opphetet. De blir nok vant til hverandre etter hvert. Synes ikke det høres noe særlig ut for ungene, heller, å måtte tilbringe hele nyttårshelga på en hytte sammen med noen de ikke går overens med.
katt1 Skrevet 22. desember 2010 #3 Skrevet 22. desember 2010 Ikke reis på tur,bli hjemme så dine barn er i sine omgivelser. Det er greit at de kan ta en tur til en kompis eller noe for og få puste litt. Ikke lett dette men det går om du jobber litt ekstra for at dine barn ikke føler seg til side satt. La de få lov til noe som de andre ikke får,de er jo eldre. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2010 #4 Skrevet 22. desember 2010 Tror jeg ville valgt den enkleste utveien og droppet den hytteturen, gitt. Det høres helt fryktelig ut å være stuck på en hytte en hel helg med ny kjæreste og fire unger som krangler. Hadde heller hatt ungene sammen i situasjoner hvor det er går an å gå hvis ting blir for opphetet. De blir nok vant til hverandre etter hvert. Synes ikke det høres noe særlig ut for ungene, heller, å måtte tilbringe hele nyttårshelga på en hytte sammen med noen de ikke går overens med. Enig med du. Det er litt drastisk å reise avgårde på hyttetur når ts sine barn ikke respekterer kjæresten eller barna hans. Tror nok det beste du kan gjøre ts, er å begynne å oppdra barna dine. De må lære seg at man trenger ikke være bestis med alle, men de må respektere hverandre. Kan nesten virke som om dine barn legger skylden på kjæresten -som de ikke liker- på barna. Får dere det overhode ikke til å fungere er det ingen av hverken barna eller de voksne som har godt av å leve under slike forhold. Dere må da tenke dere veldig godt om hvis det blir snakk om å flytte sammen med tiden.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2010 #5 Skrevet 22. desember 2010 Ikke reis på tur,bli hjemme så dine barn er i sine omgivelser. Det er greit at de kan ta en tur til en kompis eller noe for og få puste litt. Ikke lett dette men det går om du jobber litt ekstra for at dine barn ikke føler seg til side satt. La de få lov til noe som de andre ikke får,de er jo eldre. Lykke til. Ja de er eldre, men de må for all del ikke få noen følelse av at det er de som styrer dette løpet her. De må heller ikke særbehandles. Skjønner godt at de kan ha behov for pusterom, det kan vi alle ha, men de er eldst og bør lære seg å oppføre seg blandt folk.
Gjest Pet Skrevet 22. desember 2010 #6 Skrevet 22. desember 2010 Ja de er eldre, men de må for all del ikke få noen følelse av at det er de som styrer dette løpet her. De må heller ikke særbehandles. Skjønner godt at de kan ha behov for pusterom, det kan vi alle ha, men de er eldst og bør lære seg å oppføre seg blandt folk. Jeg tror ikke jeg hadde valgt å prøve å lære dem det på en hyttetur. Hvis man ikke synes det er helt greit med en veldig ukoselig hyttetur.
katt1 Skrevet 22. desember 2010 #7 Skrevet 22. desember 2010 Nei de skal ikke bestemme,men de må også forstå at mamma vil være med kjæresten sin. Hvor gamle er de???
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2010 #8 Skrevet 22. desember 2010 Jeg tror ikke jeg hadde valgt å prøve å lære dem det på en hyttetur. Hvis man ikke synes det er helt greit med en veldig ukoselig hyttetur. Nå er det vel ingen som råder ts til å dra på den planlagte hytteturen. Gleder barna seg til å dra på dyttetur? Isåfall kan de få seg en lærepenge som viser at dårlig oppførsel kan føre til konsekvens, å konsekvensen for deres dårlige oppførser er at det ikke blir hyttetur.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2010 #9 Skrevet 22. desember 2010 Nå er det vel ingen som råder ts til å dra på den planlagte hytteturen. Gleder barna seg til å dra på dyttetur? Isåfall kan de få seg en lærepenge som viser at dårlig oppførsel kan føre til konsekvens, å konsekvensen for deres dårlige oppførser er at det ikke blir hyttetur. Uff, hyttetur skulle det være, men hvis dere drar tyder mye på a det kan bli dytting... hahaha...
Gjest jomfrua Skrevet 23. desember 2010 #10 Skrevet 23. desember 2010 Nei de skal ikke bestemme,men de må også forstå at mamma vil være med kjæresten sin. Hvor gamle er de??? At mamma har valgt seg en kjæreste betyr ikke at de barna liker situasjonen. Barna har ikke valgt. Nei TS, dropp hytteturen og velg en annen strategi. Ta tiden til hjelp uten å "pushe" for hardt. Ditt ansvar er dine barn. Bruk dine barnefrie perioder med kjæresten din og se hvor det bærer - det er ikke noe som forsvinner for deg og ikke noe som tilsier at du er i noe tidsnød.
Gjest jomfrua Skrevet 23. desember 2010 #11 Skrevet 23. desember 2010 Jeg synes ikke barna mine skal få bestemme om vi skal gjøre dette eller ikke. De har ikke vondt av å forholde seg til hans barn en helg i ny og ne. De trenger rett og slett å lære seg litt om hvordan man oppfører seg, samtidig som jeg må anerkjenne deres følelser rundt dette bruddet og min nye kjæreste. Jeg tror at dette handler om utrygghet på situasjonen, kanskje hele livssituasjonen til dine barn. Du skriver at du synes ikke at dine barn skal bestemme. Nei, de kan ikke bestemme, de er prisgitt deg. Og det handler ikke om å bestemme eller ikke bestemme. Det handler om å ta ihensynta hverandre. Og som voksen så har du ett ansvar for dine barn og hvilke situasjoner du legger for dem. Skal du lære dine barn en god oppførsel så gjør du ikke det ved å presse dem inn i en situasjon de ikke vil være. Om du virkelig anerkjenner dine barns følelser rundt brudd og ny kjæreste, så tar du signaler, leser situasjoner og gjør deres liv enklere i en vanskelig livssituasjon. Da turer du ikke frem med at du bestemmer, men du gir dine barn trygghet og tid til å tilpasse seg ny livssituasjon. Og det handler kun om dem og dine barn......ikke en kjæreste og hans barn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå