Hoppetaujenta Skrevet 22. desember 2010 #1 Del Skrevet 22. desember 2010 Det høres ut som at de aller fleste skal feire med folk rundt seg, men noen av oss skal ikke det. Om en feirer eller ikke, så blir nødvendigvis en del hjemme hos seg selv. Noen skal kanskje jobbe. Jeg skal være hjemme alene. Feirer ikke jul som folk flest. Hva skal du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muffeline Skrevet 22. desember 2010 #2 Del Skrevet 22. desember 2010 Jeg er sikker på at det finnes noen du kan få feire sammen med, så det ikke blir så stusselig..? De fleste større byer har også arrangementer så de ensomme ikke trenger å sitte mutters alene på julekvelden. Butikker donerer god julemat, og folk har levert inn julegaver som deles ut. Hvis dette ikke er aktuelt, ville jeg tro det er naturlig å selv bidra som frivillig. Om en ikke selv har tenkt å feire jul, så kan man i hvert fall gjøre noe godt for andre, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 22. desember 2010 #3 Del Skrevet 22. desember 2010 Jeg er sikker på at det finnes noen du kan få feire sammen med, så det ikke blir så stusselig..? De fleste større byer har også arrangementer så de ensomme ikke trenger å sitte mutters alene på julekvelden. Butikker donerer god julemat, og folk har levert inn julegaver som deles ut. Hvis dette ikke er aktuelt, ville jeg tro det er naturlig å selv bidra som frivillig. Om en ikke selv har tenkt å feire jul, så kan man i hvert fall gjøre noe godt for andre, synes jeg. Tro det eller ei, men det finnes faktisk folk som ikke synes det er stusslig å være alene på julaften eller i resten av jula. Jeg hadde ikke hatt det minste i mot det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 22. desember 2010 #4 Del Skrevet 22. desember 2010 Det høres ut som at de aller fleste skal feire med folk rundt seg, men noen av oss skal ikke det. Om en feirer eller ikke, så blir nødvendigvis en del hjemme hos seg selv. Noen skal kanskje jobbe. Jeg skal være hjemme alene. Feirer ikke jul som folk flest. Hva skal du? Dessverre klarer jeg ikke å sno meg unna feiringen i år Så da er det jul meg unger og full pakke Tror vi blir 19 stykker... Får angst bare ved tanken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dainty Skrevet 22. desember 2010 #5 Del Skrevet 22. desember 2010 Dessverre klarer jeg ikke å sno meg unna feiringen i år Så da er det jul meg unger og full pakke Tror vi blir 19 stykker... Får angst bare ved tanken... You can do it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katt1 Skrevet 22. desember 2010 #6 Del Skrevet 22. desember 2010 Feirer med mannen og ungene jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bonnebell Skrevet 22. desember 2010 #7 Del Skrevet 22. desember 2010 Skal være alene og har det egentlig supert. Ingen familie,men har venner i andre deler av landet som har sine, ser fram til fred og ro 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 23. desember 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 23. desember 2010 Pluss til Bonnebell og Pet fra meg. Muffeline: Jeg tror du mener det godt, men du har nok misforstått. Jeg er ikke ensom, eller har en stusselig jul. Jeg feirer ikke jul, fordi julen er en meningsløs oppfinnelse som ikke passer for meg. For meg er dette en helt vanlig tid, en helt vanlig hverdag, som jeg ønsker å tilbringe på mitt vis. Desverre kan jeg ikke styre unna stresset som "dere andre" bringer med dere, så jeg får det ikke helt som jeg vil alikevel, nemlig stille og fredelig. Å skulle melde meg som frivillig...vel, jeg feirer ikke jul,- hverken alene eller med andre. Sånn er det med den saken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Julefred Skrevet 23. desember 2010 #9 Del Skrevet 23. desember 2010 Det er deilig å være alene, når ungene har dratt til far for å feire jul og det blir stille i huset. Da kjenner jeg roen senke seg og jeg får tid til ettertanke. Tenner noen lys og tar meg et glass vin eller lar være å ta et glass vin, hører på vakker musikk eller lar være. Ungene og jeg koser oss før de drar avgårde og så kommer de hjem sent på kvelden, da har alle fått det beste av alt og jeg har fått stillheten min, alle er fornøyde. Men jeg holder tyst om at jeg skal være alene for da kommer det gjerne mange velmenende råd og forslag for hvordan jeg skal unngå å være alene. Bare hyggelig at folk tenker på meg, men jeg syns det er deilig å ha denne stunden for meg selv og har ikke behov for å fylle den opp med andre ting. Noe som kan være vanskelig å forstå for andre. Ha en velsignet julehøytid til alle, uansett hvordan du velger å tilbringe den. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hoho Skrevet 23. desember 2010 #10 Del Skrevet 23. desember 2010 Jeg feirer heller ikke jul fordi den ikke betyr noe for meg. Gleder meg til å slappe av hjemme alene. Har muligheter for samvær, men det er en dag hvor jeg første gang på leeenge endelig har helt fri og tid helt for meg selv! <3 Skal bare kose meg med god mat, putle og surre i hjemmet mitt og se film. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 23. desember 2010 Forfatter #11 Del Skrevet 23. desember 2010 Høres bra ut "Julefred" og "hoho". :smilyblomst: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 23. desember 2010 #12 Del Skrevet 23. desember 2010 Det er helt greit for meg at folk ikke vil feire jul. Jeg har bare et spørsmål: Hvorfor har du en juleavtatar dersom du ikke interesserer deg for julen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 23. desember 2010 Forfatter #13 Del Skrevet 23. desember 2010 (endret) Forsåvidt et greit og på sin plass-spørsmål det. Rødt er en fin farge i mørke vintermåneder. Det var en liten "julegreie" blant de jeg ferdes mye sammen med i trådene, så jeg bidro med mitt. Ikke noe galt med hverken sløyfer, grønne vekster eller bjeller heller. Denne var stor og tydelig, så jeg tok den jeg... I tillegg var en lokal kunstner så kreativ ar han mekket en julenisselue og satte på den, og da brukes hans verk til det forsvinner 25 desember. Endret 23. desember 2010 av Margareth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pusemamma Skrevet 23. desember 2010 #14 Del Skrevet 23. desember 2010 Jeg feirer ikke jul. folk flest synes det er negativ når jeg sier at jeg ikke liker jul og alt styret som følger. Det er mange år siden jeg slutta med julepynt. Synes ikke det er stusselig og være alene den dagen. har nok at ting og finne på. Er jo masse på tv, har pc og masse lesestoff. Det er ikke extra fridager i år så det blir som en vanlig helg. Jobb på mandagen igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 23. desember 2010 #15 Del Skrevet 23. desember 2010 Forsåvidt et greit og på sin plass-spørsmål det. Rødt er en fin farge i mørke vintermåneder. Det var en liten "julegreie" blant de jeg ferdes mye sammen med i trådene, så jeg bidro med mitt. Ikke noe galt med hverken sløyfer, grønne vekster eller bjeller heller. Denne var stor og tydelig, så jeg tok den jeg... I tillegg var en lokal kunstner så kreativ ar han mekket en julenisselue og satte på den, og da brukes hans verk til det forsvinner 25 desember. Takk for svar! Du er altså ikke en julehater, selv om du ikke feirer. Jeg håper alle som ikke feirer får gode og avslappende dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Galithralia Skrevet 23. desember 2010 #16 Del Skrevet 23. desember 2010 Jeg skal nok feire med familie jeg Men jeg må si at jeg synes at dere som feirer jul alene er tøffe , tror jeg hadde blitt litt ensom jeg. Om jeg kan spørre Margareth, hvordan ser din julekveld ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2010 #17 Del Skrevet 23. desember 2010 Jeg ser ikke problemet med å være alene i jula. Trives i eget selskap. Jeg markerer jula på min måte, men har pyntet lite. Er ekstra raus med mange stearinlys. Er glad for at jeg slipper juletre i år. Har full julemiddag for en med tilhørende godt i glasset. Mye å se på tv, en bok jeg gleder meg til å lese. Ikke minst ro og stillhet om jeg ønsker. Akkurat denne jula skal jeg bort julaften, men resten av jula blir jeg i mitt eget selskap. Ønsker alle aleneboere en riktig god jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 23. desember 2010 Forfatter #18 Del Skrevet 23. desember 2010 (endret) Om jeg kan spørre Margareth, hvordan ser din julekveld ut? Klart at du kan spørre. Den 24 desember er for meg akkurat som alle andre vanlige dager/kvelder i året. Jeg trives veldig godt i eget selskap, så det blir alt det en vanligvis forbinder med hyggelig atmosfære i heimen. Jeg spiller mye musikk mens jeg er på nett, enten sart i øretelefoner eller høyt i rommet. Enkelte musikkstiler må bare spilles høyt...annet er ganske utenkelig. Har ikke antydning til "julemat" av noe slag, men skal selvfølgelig ha god mat og drikke av det vanlige slaget. Ikke noe julepynt her. Har heller ikke julevasket...eller gitt gaver til noen. Jeg liker bedre å gi en ektefølt gave til en bestemt person eller to, i løpet av året. Uventede gaver som en har lyst til å gi, er hyggelig å få - og hyggeligere å gi, enn de som alle forventer og antagelig ikke setter særlig pris på i vrimmelen av gaveoversvømmelsen i disse dager. Jeg er flink til å kose meg og trives, helt av meg selv. Når dere setter dere til bords i morgen kveld, skal jeg kjøre ut til mitt favorittsted og gå tur. Da er verden ganske stille, og vinterfreden senker seg i meg. Gleder meg jeg. --- Og jo; det er forresten èn ting jeg har fulgt i desember. "Jul på Månetoppen"! Den har jeg ikke sett for mye før om årene og det er en fin historie i seg selv, koselige roller og skuespillere...fine kulisser og klær. Skulle gjerne ha bodd i fjellet der... Det gleder meg at det ennå går an å servere noe til ungene som ikke drønner og skriker, som hele tiden må overgå forrige scene i ulyd og action. --- Det går veldig godt an å gjøre noe helt annet enn det vanlige på en julaften. Ikke er det synd på meg i det hele tatt heller. Har fått to invitasjoner + en ikke planlagt sympatiinvitasjon som kom da damen hørte at jeg skulle være hjemme, helt alene, og jeg takket pent nei til dem alle. I år vil jeg gjøre som jeg vil selv. Ja, jeg er kanskje sær, mener noen - men egentlig ikke. Jeg er bare ærlig og vil ikke "skuespille" mere... Endret 23. desember 2010 av Margareth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Galithralia Skrevet 23. desember 2010 #19 Del Skrevet 23. desember 2010 Synes det hørtes veldig koselig ut! Jeg elsker å være alene hjemme, høre på musikk, lese en god bok etc. Men jul blir litt familie tid for meg, men kanskje en dag jeg skal prøve meg på en rolig julekveld en gang Nei, du er jo ærlig med deg selv, og det er det viktigste Jeg håper du får en kjempekoselig kveld i hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 23. desember 2010 Forfatter #20 Del Skrevet 23. desember 2010 Takk for det, Galithralia. Jeg tror det blir finfint jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå