AnonymBruker Skrevet 22. desember 2010 #1 Skrevet 22. desember 2010 Lurer på om det er noen snille folk som kan gi meg noen gode råd her: Jeg har fått skattekortet for 2011, og det er kun oppført 50,000 som forventet inntekt (til tross for at jeg tjente 350 000 i fjor som jeg betalte full skatt av). Hva må jeg gjøre for å få nytt skattekort? Hvor lang tid tar dette? Hva gjør jeg i forhold til arbeidsgiver (vil de trekke meg "normal" skatt i januar?)Jeg kan jo ikke levere skattekortet som er feil...Jeg har heller ikke lyst til å få en gigantisk baksmell på skatten. Sikkert mange dumme spørsmål, men ifjor var det første året jeg arbeidet og betalte skatt
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2010 #2 Skrevet 22. desember 2010 Det fulgte med skjema for endring av skattekort i konvolutten sammen med skattekortet. Fyll ut det, og send til skatteetaten, så endrer de og sender deg nytt skattekort.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2010 #3 Skrevet 22. desember 2010 Du ber arbeidsplassen fortsette på samme skatteprosent / tabelltrekk som i 2010 til du har fått nytt riktig av skatteetaten for 2011.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2010 #4 Skrevet 22. desember 2010 Det er bare å gå inn på skatteetaten sine nettsider og endre skattekort der. Du fyller inn korrekt inntekt og fradrag. Nytt skattekort kommer i poste.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2010 #5 Skrevet 22. desember 2010 Hva gjør jeg i forhold til arbeidsgiver (vil de trekke meg "normal" skatt i januar?)Jeg kan jo ikke levere skattekortet som er feil...Jeg har heller ikke lyst til å få en gigantisk baksmell på skatten. Sikkert mange dumme spørsmål, men ifjor var det første året jeg arbeidet og betalte skatt Det er ingenting i veien for å levere skattekortet selv om det er feil. Det kan fint brukes frem til du får det nye. Du kan fylle ut skjema på nettet og oppgi riktige tall fra februar beregnet på det du vil bli trukket i januar. Hvis du bare ønsker å bli trukket som det er gjort før, kan du også be arbeidsgiver trekke ekstra skatt. Du trenger ikke nytt skattekort i det hele tatt sånn sett.
PepsiMax Skrevet 22. desember 2010 #6 Skrevet 22. desember 2010 dette er litt offtopic, men så det var en sånn signerings linje nederst på ene arket, skal dette signeres og sendes inn igjen eller hva er greia?
Gjest Emera Skrevet 22. desember 2010 #7 Skrevet 22. desember 2010 dette er litt offtopic, men så det var en sånn signerings linje nederst på ene arket, skal dette signeres og sendes inn igjen eller hva er greia? Bare hvis du vil endre noe og få nytt skattekort.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2010 #8 Skrevet 22. desember 2010 Mye lettere å gjøre endringene på nett. Sikkert kjappere også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå