Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten pus på 2,5 år som er litt sær. Hun liker egentlig bare meg og samboeren min, men det er tydelig at det er meg som er "mamma". Hun vil stort sett bare kose med meg, prøver andre så knytter hele kroppen hennes seg. Har vi besøk så rømmer hun og kommer ikke inn i stua igjen før de er gått. Vi flyttet for tre uker siden, og dette ser det ut som om hun har taklet veldig bra, har ikke vist noen tegn til å være mer usikker enn vanlig.

Hun har en klorestolpe hun alltid har vært flink å bruke, selv om vi oppdaget at hun også har klort opp baksiden av stolen som sto ved siden av klorestolpen da vi flyttet den. Nå har hun også begynt å klore på veggen ved siden av klorestolpen... Hvorfor i all verden gjør hun dette? Kunne skjønt det om hun ikke giddet å gå bort til klorestolpen, men dette er jo rett ved siden av... Vi leier, så dette er et problem...

Et annet problem er at hun biter. Har skrevet om dette problemet før, men jeg får henne ikke til å slutte med det. Når jeg kjefter på henne for at hun biter og "kaster" henne ned på gulvet når hun biter kan hu ofte finne på å komme hoppende opp for å straffe meg virker det som, og biter da mer. Ser av og til at hun går i "jaktposisjon" og sitter og lurer på hånda/armen min for så å angripe, dette er helt uprovosert, holder armen helt i ro...

Hun angriper også beina mine, spesielt om morgenen, men dette er mer som lek og siden hun bare er inne nå håper jeg dette gir seg når hun får komme ut til våren.... I tillegg er hun så ekstremt skvetten, kan hoppe himmelhøyt og løpe vekk så fort hun kan bare du går vanlig i nærheten av henne...

Har noen noen råd til meg? Eller blir vi bare nødt til å akseptere at det er sånn hun er? Venter barn i februar, så den bitinga hvertfall skulle jeg så gjerne bli kvitt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...