Gå til innhold

Tvillinger - et lite fenomen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Synes at det å få tvillinger er en ganske morsom ting, at man får to prikk like..

Men så lurer jeg på om jeg noen gang blir gravid, om hvor stor sjangsen er for å få det?

Prøvde å lese meg litt fram på nett, men finnes det noe vitenskapelig bevist?

Jeg har nemlig litt tvillinger i nær slekt. Mor er enegget og far er toegget.

Og en av mine søskenbarn på pappas side fikk eneggede=) Min samboer har også brødre som er eneggede, men d teller vel ikke sånn som jeg forsto?

Litt artig å få to på en gang da, men der mest slitsomt ut.. hehe :=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De lærde er uenige om eneggede tvillinger er arvelig eller ikke, de lurer på om det stoffer i sæden som gjør at egget deler seg.

Toeggede er arvelig fra mor til datter osv. Ikke gjennom far. Jo eldre man bli jo større sjanse er det for toeggede tvillinger siden man da slipper ofte flere egg.

Jeg har tvillinger og det er ikke så gøy som det ser ut til, et slit det første året som jeg ikke unner noen. Jeg kan bare huske bruddstykker fra det første halveåret for jeg var så sliten og sove så lite. Men alle har det ikke sånn da.

Skrevet

Jeg har så utrolig lyst på tvillinger en gang. Vi har ingen tvillinger i familien. Da jeg var liten pleide jeg å late som jeg hadde en tvilling.

Skrevet

Eneggede tvillinger er ikke arvelig. Toeggede, derimot, går i arv :)

Skrevet

Toeggede er arvelig fra mor til datter osv. Ikke gjennom far.

Puh! ^^ Sambo er toegget tvilling, og jeg var litt redd det kunne gå i arv, synes det ser utrolig slitsomt ut med tvillinger, og dessuten vil vi bare ha ett barn, så det var en lettelse å lese :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...