Gjest carmen Skrevet 22. desember 2010 #1 Skrevet 22. desember 2010 Jeg har da kjøpt noen middels store, tette glasskrukker som jeg skal gi vekk i julegave til venninner (med noe oppi selvsagt). Problemet er at jeg ikke vet hva jeg kan lage, for jeg har liten tid! Gavene skal nemlig helst leveres ut i dag. Jeg skulle egentlig fylle dem med deilige brente mandler, men den planen gikk i vasken i går da jeg selvfølgelig klarte å svi hele porsjonen... Det skulle liksom være så lett å lage, men neida... Kunne noen her inne ha hjulpet meg litt? Noen forslag til noe ganske enkelt, men samtidig godt (og som de fleste liker)? takker og bukker
Tabris Skrevet 22. desember 2010 #2 Skrevet 22. desember 2010 Jeg holder på å lage disse nå: http://eliwie.wordpress.com/2010/12/14/mmm-hjemmelagde-sjokoladetr%C3%B8fler/ Det står at de skal stå over natten, men jeg vil tro at det holder at sjokoladekremen står noen timer til den blir kald og har stivnet skikkelig. Ellers kan du lage: - Minimuffins - Kokosmakroner - Konfekt (lages på litt annen måte enn trøflene. Smelt lys og mørk sjokolade, ha f.eks en nøtt eller mandel i en konfektform - minimuffin - og hell over sjokoladen. Pynt med. f.eks knuste mandler. Noen kan du ha konjakk i, noen nougat, noen marsipan osv. De setter du bare i kjøleskapet når de er ferdige og lar de stå til de har stivnet).
andemor Skrevet 22. desember 2010 #3 Skrevet 22. desember 2010 Du kan også lage kryddermandler. Disse synes jeg er veldig gode!
Gjest Spinell Skrevet 22. desember 2010 #4 Skrevet 22. desember 2010 Jeg antar du tenker hjemmelaget, men du sparer deg for mye stress hvis du kjøper noen Twistposer og fyller krukkene med det. Spar har tilbud på Twist nå, 29,90 per pose (hylleprisen er noen og førti kroner).
Solbærsaft Skrevet 22. desember 2010 #5 Skrevet 22. desember 2010 Jeg har noen glasskrukker jeg skal gi i gave som har jeg fylt med tørre ingredienser til cookies. Cookies in a jar. Oppskriften jeg fulgte står i linken over, og de her ble kjempegode! Fant ikke pecannøtter, så brukte valnøtter istedet. Og så brukte jeg google til å "oversette" fra cup til dl osv. Prøvebakte de før jeg lagde ferdig gavene, og de ble gode! NAM!
Christiane_W Skrevet 22. desember 2010 #6 Skrevet 22. desember 2010 (endret) Nougatkonfekt med mandelskiver er kjempeenkelt: 200 g nougat (kjøpes ferdig fra Odense) og 100 g skivede mandler (kjøpes ferdig fra Freia) er alt du trenger. Smelt nougaten i vannbad. Fordel nougat og mandler lagvis i en rektangulær form på ca 10 x 20 cm (eller små konfektformer). La den avkjøles og del i passe biter med en varm kniv! Endret 22. desember 2010 av Christiane_W
sjøhest Skrevet 23. desember 2010 #7 Skrevet 23. desember 2010 http://snakk.klikk.no/Mat/Default.aspx?id=12087985&search=fl%C3%B8tekarameller Disse fløtekaramellene er enkle hvis du har digitalt termometer. Og pakk dem bare inn i bakepapir, jeg har prøvd med cellofan, men holdt på å klikke fordi de ikke ville klebe seg skikkelig. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå