Gå til innhold

Kan vise til meget gode skoleresultater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva menes med dette? Forventer ALLE at de kun skal kunne tiltrekke seg A studenter?

Og hvordan skal det gå med folk som meg som har en sterk C (mangler èn A/B for å ha B i snitt) på bachelor, og har foreløpig et C snitt på master.

Jeg studerer økonomi og er livredd for at jeg ikke skal få jobb når jeg er ferdig med min master pga at jeg kun har C i snitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva menes med dette? Forventer ALLE at de kun skal kunne tiltrekke seg A studenter?

Og hvordan skal det gå med folk som meg som har en sterk C (mangler èn A/B for å ha B i snitt) på bachelor, og har foreløpig et C snitt på master.

Jeg studerer økonomi og er livredd for at jeg ikke skal få jobb når jeg er ferdig med min master pga at jeg kun har C i snitt.

De mener vel A/B-snitt. Du får nok ingen toppjobb med C-snitt i begynnelsen, men det er sikkert mulig å jobbe seg oppover.

Skrevet

De firmaene som står øverst på "mest attraktiv"-listen for nyutdannede kan velge og vrake i søkere, så de velger (med få unntak) kandidater med høye karaktersnitt uansett.

Det kan være taktisk lurt for deg å legge seg i mellomsjiktet eller velge mindre firmaer med raskere avansemuligheter.

Skrevet

Med mindre man er i en bransje med veldig få jobber, tror jeg man fint får jobb med middels gode karakterer også. Men som de andre sier antagelig ikke toppjobben med en gang. Så lenge man kommer til intervju har man mulighet til å vise noen sterke sider der, og når man først har fått jobb vil man begynne å få viktig erfaring og kan etter hvert hevde seg gjennom praksis. Samboeren min har alltid vært midt på treet faglig, og den første jobben han fikk var ikke drømmejobben (det var også vanskelig å få gode jobber der vi bodde før). Etter noen års innsats har han modnet og lært masse, og fikk blant mange søkere den første jobben han søkte på. I tillegg har han begynt på master og får toppkarakterer... så modning og erfaring kan bety veldig mye! Da får man jo referanser utover vitnemål og mindre viktige deltidsjobber også.

Skrevet

Du blir ikke varig arbeidsledig med master i økonomi, og C i snitt, slapp helt av... ;) Drømmejobben kommer kanskje ikke seilende med en gang, men det gjør den ikke nødvendigvis for dem med B eller A i snitt heller, alle må jo starte et sted.

Skrevet

Du blir ikke varig arbeidsledig med master i økonomi, og C i snitt, slapp helt av... ;)

Nåja, økonomi er så mangt. Det er utruleg mange med økonomiutdanning, så det er ikkje naudsynlegvis så veldig enkelt. Er det ikkje karakterar det er noko gale med, så er det økonomiretninga eller generell bakgrunn. Og er det ikkje det, så er det jammen meg deg som person det er noko gale med ;) Satt på spissen, men det er ikkje langt frå dagens arbeidsmarknad.

Skrevet

Nåja, økonomi er så mangt. Det er utruleg mange med økonomiutdanning, så det er ikkje naudsynlegvis så veldig enkelt. Er det ikkje karakterar det er noko gale med, så er det økonomiretninga eller generell bakgrunn. Og er det ikkje det, så er det jammen meg deg som person det er noko gale med ;) Satt på spissen, men det er ikkje langt frå dagens arbeidsmarknad.

Det er stor forskjell på master i økadm og 1- og 3-årige økonomiutdanninger.

Skrevet

Det er stor forskjell på master i økadm og 1- og 3-årige økonomiutdanninger.

Det er stor skilnad på ulike økonomiutdanningar på masternivå også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...