AnonymBruker Skrevet 22. desember 2010 #1 Del Skrevet 22. desember 2010 Hvordan reagerer dere når dere får en gave som dere ikke liker, eller synes er kjedelig? Takker dere bare høflig, eller prøver dere å spille gladere enn dere blir? Sånt er litt vanskelig synes jeg. Det er tanken som teller, jeg synes man skal være takknemlig for å bli husket, og jeg er ikke noe glad i tradisjonen å bytte bort gaver. Men det er jo ikke til å komme fra at noen gaver vekker mindre begeistring enn andre. Det blir vel litt kunstig å juble uhemmet for et håndkle eller en pakke servietter? Apropos takking, hva synes dere om folk som ikke takker i det hele tatt? I dag ga jeg en gave til en som bare kikket nesten litt irritert ned i posen, som om han lurte på om den ville bli slitsom å bære på. Var bare en liten pakke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 22. desember 2010 #2 Del Skrevet 22. desember 2010 Jeg synes det er ganske selvsagt at jeg skal takke, for meg er det ren høflighet. Synes det er frekt å ikke takke for en gave. Mvh Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hopeful Skrevet 22. desember 2010 #3 Del Skrevet 22. desember 2010 Jeg synes det er ganske selvsagt at jeg skal takke, for meg er det ren høflighet. Synes det er frekt å ikke takke for en gave. Mvh Yvonne Enig! Uansett om gaven faller i smak eller ikke, så er det ren høflighet å takke for gaven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 22. desember 2010 #4 Del Skrevet 22. desember 2010 Enig! Uansett om gaven faller i smak eller ikke, så er det ren høflighet å takke for gaven. Veldig enig der altså... Jeg takker for gaven uansett!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjøhest Skrevet 22. desember 2010 #5 Del Skrevet 22. desember 2010 Takker selvfølgelig for gaven. En trenger ikke hoppe i taket for hver gave en får, det er jo bare unaturlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2010 #6 Del Skrevet 22. desember 2010 Jeg synes det er ganske selvsagt at jeg skal takke, for meg er det ren høflighet. Synes det er frekt å ikke takke for en gave. Mvh Yvonne Spørsmålet var ikke om man skal takke, det synes jeg også er selvsagt. Men om man bør legge seg i selen og late som man føler mer begeistring enn man gjør innerst inne? Eller blir det bare kunstig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aria. Skrevet 22. desember 2010 #7 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) Nei, det er ikke til å komme fra at noen gaver vekker mer begeistring enn andre. Jeg takker alltid for gaver, og syntes det er ganske frekt når noen ikke gjør det. Er folk virkelig så overfladiske? "Herregud, hun gav meg en stygg genser og en kjip dvd, ikke søren om jeg sier takk for det" Blir bare for dumt. Jeg setter pris på å få gaver, får man en grusom gave, får man heller "ta igjen" neste år da Endret 22. desember 2010 av **Nora** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Skrevet 22. desember 2010 #8 Del Skrevet 22. desember 2010 Jeg blir oppriktig glad over det meste, jeg. Det skal være en rimelig kjip gave for at jeg må spille skuespill. Jeg takker alltid pent, det har jeg lært av mamma^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 22. desember 2010 #9 Del Skrevet 22. desember 2010 Spørsmålet var ikke om man skal takke, det synes jeg også er selvsagt. Men om man bør legge seg i selen og late som man føler mer begeistring enn man gjør innerst inne? Eller blir det bare kunstig? Vel, for meg er dette litt spørsmålet litt rart, for om man takker for gaven så viser man jo på en måte en slags begeistring? Jeg vet ikke hvordan det er med dere andre, men jeg føler at det å takke viser at man er glad for gaven, og ergo viser begeistring selv om man ikke måtte føle det, og da tenker jeg at det er vel nok? Jeg kan ikke skjønne at det er falskt, for jeg takker for oppmerksomheten gaven representerer uansett, selv om jeg ikke måte like den. Å føle at man ikke liker en gave er jo en ærlig sak, og jeg føler det om det er det riktige, men jeg holder nødvendigvis disse følelsene for meg selv. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aria. Skrevet 22. desember 2010 #10 Del Skrevet 22. desember 2010 Spørsmålet var ikke om man skal takke, det synes jeg også er selvsagt. Men om man bør legge seg i selen og late som man føler mer begeistring enn man gjør innerst inne? Eller blir det bare kunstig? Hvis jeg får en gave jeg ikke syntes er all that, f.eks fra en gammel tante, som jeg vet mener godt og kanskje ikke er heelt oppdatert på hva dagens unge liker og ikke liker, så sier jeg bare noe som "takk for genseren, den var søt" og gjør ikke noe mer ut av det. Man må jo ikke på død å liv være 100% ærlig å si nei den likte jeg ikke, å kanskje såre noen. Det er min mening. Men jeg har aldri opplevd å få ting jeg virkelig ikke liker, eller folk som med vilje gir meg en kjip gave. Da blir det vel noe annet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lebewesen93 Skrevet 22. desember 2010 #11 Del Skrevet 22. desember 2010 Faktisk, fordi om jeg er person som ofte ser de negative sidene ved en sak, så finner jeg alltid noe positivt for det jeg får. Har aldri opplevd å bli skuffet over en gave eller tenkt for noe søppel. Det må ha vært for mange år siden hvertfall, da jeg var ung (høhø) Hvis jeg hadde gitt en gave til noen som ikke hadde takket eller vist noen sæærlig glede over den, hadde jeg nok fått lyst til å ta den tilbake selv kun for å være idiot, men hadde så klart aldri gjort det :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jomfrua Skrevet 23. desember 2010 #12 Del Skrevet 23. desember 2010 Spørsmålet var ikke om man skal takke, det synes jeg også er selvsagt. Men om man bør legge seg i selen og late som man føler mer begeistring enn man gjør innerst inne? Eller blir det bare kunstig? Man viser begeistring og glede for at man blir husket og tenkt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 23. desember 2010 #13 Del Skrevet 23. desember 2010 Jeg takker fint for det jeg får. Det er jo tross alt tanken som teller og man skal være glad for det man får, selv om det ikke alltid faller i smak. Det har jeg lært av mine foreldre og har lært mine barn det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 23. desember 2010 #14 Del Skrevet 23. desember 2010 Du takker pent for gaven og viser slik entusiasme som er vanlig for den type gaver. Hvis jeg gir en pakke servietter i gave forventer jeg ikke at mottaker jubler uhemmet (det gjør jeg forresten aldri når jeg gir gaver til voksne). Hvis jeg får en pakke servietter tenker jeg at det var lurt for det har jeg jo alltid bruk for (selv om jeg ikke hadde kjøpt akkurat disse selv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest caramiacaramella Skrevet 23. desember 2010 #15 Del Skrevet 23. desember 2010 Jeg takker og viser like stor takknemlighet for alle gaver jeg får, også de som absolutt ikke passer for meg og som jeg aldri kommer til å bruke. Jeg føler det er normal høflighet å vise at du er takknemlig og glad for en gave når giveren faktisk har brukt tid og penger på å finne en gave til deg, selv om gaven ikke var midt i blinken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2010 #16 Del Skrevet 23. desember 2010 Jeg synest det er vanskelig å vite om en skal gi klem eller ta i hånden når en takker. Jeg er litt sjenert av meg så jeg er ikke den første til å kaste meg om halsen på noen. Jeg gjør det jo med familie, men hva med svigerfamilien? Mest sannsynlig får jeg en samlet gave som det står er fra foreldrene til typen og alle småsøskenene hans. Søskenene har jo sikkert ikke hatt noe med gaven og gjør og jeg tror ikke de blir fornærmet om jeg bare takker foreldrene. Men burde jeg takke alle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2010 #17 Del Skrevet 24. desember 2010 Liker man ikke gava, trenger man ikke late som man liker den. Da får du samme gave neste jul også, men hvis du viser at du ikke liker den, da får du aldri det igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå