AnonymBruker Skrevet 22. desember 2010 #1 Skrevet 22. desember 2010 Hvis du kjøper julegaver til noen og ikke får noe tilbake, kjøper du da noe igjen neste år? Jeg synes det er morsommere å gi enn å få, så jeg tenker egentlig ikke så mye over det. Men samtidig vil jeg ikke at folk skal føle seg ille til mote eller føle seg forpliktet til å gi noe når de får. Hva hvis man gir noe mye dyrere enn man får, bør man da "nedgradere" til en annen prisklasse neste år? Og så kanskje den andre oppgraderer? Hva gjør dere, tenker dere over sånt i det hele tatt?
Duracella Skrevet 22. desember 2010 #2 Skrevet 22. desember 2010 Hvis du kjøper julegaver til noen og ikke får noe tilbake, kjøper du da noe igjen neste år? Jeg synes det er morsommere å gi enn å få, så jeg tenker egentlig ikke så mye over det. Men samtidig vil jeg ikke at folk skal føle seg ille til mote eller føle seg forpliktet til å gi noe når de får. Hva hvis man gir noe mye dyrere enn man får, bør man da "nedgradere" til en annen prisklasse neste år? Og så kanskje den andre oppgraderer? Hva gjør dere, tenker dere over sånt i det hele tatt? Jeg tenker at man bør være enig om man skal kjøpe til hverandre. For begge parter sin del.. Pris syns jeg ikke teller, det er tanken
sjøhest Skrevet 22. desember 2010 #3 Skrevet 22. desember 2010 Jeg kjøper ikke dyre ting til folk det ikke er "avtalt" med gaver. Fordi jeg ville reagert med å lynshoppe en gave å gi tilbake.. og det er stress. Men en liten oppmerksomhet hvis vi skal treffes går jo ann.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2010 #4 Skrevet 22. desember 2010 Jeg foretrekker å få gaver frivillig og plutselig av noen, uten at det er forventet at jeg skal kjøpe noe til de. og omvendt! Da føler jeg også at gaven bli litt mere gjennomtenkt enn om man må forte seg for å få kjøpt noe til veninnen fordi hun har kjøpt noe til meg....Man skal gi av glede fordi man VIL og når man har råd, ikke fordi man MÅ fordi det er jul.... Det er sånn jeg føler det :D
Gjest Aria. Skrevet 22. desember 2010 #5 Skrevet 22. desember 2010 Vanligvis avtaler venninner seg imellom (ihvertfall mine). Noen ganger kommer det en og sier at hun ikke har råd til julegaver i år, og heller ikke vil ha noen. Det respekterer jeg. Men i år har jeg gitt en gave til en på jobben, som har stillt opp utrolig mye for alle. Forventer ingenting tilbake, bare en måte å si takk for all hjelpen på. Er enig i at det er mer gøy å gi bort enn å få
Gjest Spinell Skrevet 22. desember 2010 #6 Skrevet 22. desember 2010 Jeg hadde en periode også noen sånne som jeg alltid var usikker på om jeg skulle gi gave til eller kom til å få gave fra. Da kjøpte jeg som regel noe ganske nøytralt, som jeg også kunne tenke meg selv (i fall det ikke ble gavebytting). Jeg hadde også noen nøytrale "reservegaver" på lager i fall det kom uventede gaver til meg. Til slutt viste det seg at vi var flere i vennegjengen som drev med det samme, og vi ble enige om hvordan vi skulle gjøre det videre Heldigvis har vi lagt oss på noenlunde samme prisnivå uten at dette har vært så nøye diskutert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå