Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om dette? Hos oss er det enkelte av de som er i mammapermisjon som har med babyen sin på jobben. De kommer alltid i pausen vår, og er der hele pausen. Jeg synes det er utrolig slitsomt. Har en relativt tøff jobb, og det er godt å få den ene halvtimen til å få litt matro og ny energi. Nå er det babyer, amming, skriking og titt-titt.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg aldri reagert på. Synes det er flott at permisjonsdamene ønsker å holde litt kontakt med arbeidsplassen, og det er sannelig bedre at de kommer i pausen enn at de forstyrrer arbeidstiden.

• Liker 6
Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Helt enig! Syns ikke noe om at folk tar med seg ungene på jobben. Får vondt i hodet av skriking. Ikke liker jeg barn heller.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes også dette er bare koselig. Koselig å se kollegaen igjen, og ikke minst koselig å treffe babyen! Det finnes jo grenser for hvor mye én baby greier å forstyrre lunchen.

• Liker 3
Skrevet

Men de renner vel ikke ned dørene hver eneste lunsjpause? På min jobb er det vanlig at kolleger kommer innom en gang eller to iløpet av permisjonen. Jeg syns det virker som om de først og fremst kommer for å treffe igjen kolleger, men selvsagt også for å vise fram babyen. Jeg syns det er kjempefint at de kommer!

Men selvsagt, hvis det var babybesøk i hver eneste lunsjpause ville det kanskje blitt litt i overkant?

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det må være greit at man kommer noen ganger i løpet av permisjonen, men er det veldig ofte kan jeg forstå at det kan føles som mye. Hvor mye er det snakk om da? Jeg mener, hvor mange mødre i permisjon kan dere egentlig ha?

• Liker 1
Skrevet

Syns og det er koselig med besøk av og til, og det er viktig for dem i permisjon å kunne holde litt kontakt. Men selvfølgelig blir det nok fort slitsomt hvis det er både ofte og jevnlig.

Gjest gurimalla
Skrevet

Jeg synes også dette er helt uproblematisk. Det beste er at de kommer i pausen for da har jeg tid til å snakke med dem.

Hvis du plages av dette kan du vel sette deg et annet sted eller gå din veg.

• Liker 1
Skrevet

Hvis det plager deg så mye så ta lunsjen en annen plass. Er vel flott at en arbeidstaker stikker innom i permisjonstiden sin, og holder kontakt med kollegaene sine.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes også dette er helt uproblematisk. Det beste er at de kommer i pausen for da har jeg tid til å snakke med dem.

Hvis du plages av dette kan du vel sette deg et annet sted eller gå din veg.

Hvorfor skal hun gå sin vei? Hun er på jobb og har krav til å kunne sitte inne på ett pauserom

• Liker 2
Gjest gurimalla
Skrevet

Hvorfor skal hun gå sin vei? Hun er på jobb og har krav til å kunne sitte inne på ett pauserom

Hvis hun plages av normalt samvær med kollegaer med baby på besøk bør hun enten sette seg et annet sted, ta pausen senere eller gå ut.

• Liker 2
Skrevet

Eller kanskje permisjonskollegaen kan ta kontakt med kollegaen sin utenom arbeidstid,og holde kontakt?

• Liker 3
Skrevet

Jeg er enig i at det kan bli slitsomt å ha barn på besøk ofte. Men det er ikke så mye en kan gjøre med det.

Skrevet

Eller kanskje permisjonskollegaen kan ta kontakt med kollegaen sin utenom arbeidstid,og holde kontakt?

Det er helt normalt å komme på besøk på jobben med det nye barnet, og man blir vanligvis oppfordret til det i hopetall også. Så noen besøk med litt barneuro må man tåle. Men jeg er enig i at mesteparten av "sosialiseringen" burde foregå utenfor jobben.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det er problematisk at permisjonsmødrene kommer innom rundt lunsjtider. Er jo koselig å hilse på både mamman og den lille.

Det jeg har problemer med er når disse mødrene også dukker opp på personalmøtene med barna. Det er virkelig forstyrrende for hvis barnet ikke sover så krever de fleste våkne små barn endel, å man kan ikke forvente at et barn på under året sitter rolig å pent på et fang i 2 timer.

Skrevet

Kan ikke skjønne at dette skal være problematisk, med mindre de kommer svært ofte. Selv synes jeg det er bare hyggelig.

• Liker 1
Skrevet

Er dette et stort problem, TS?

Jobber i et hus med ca 400 ansatte, og jeg ser mødre i kantina kanskje 1-2 ganger i måneden. Ikke hører jeg noe til ungene heller. Har sittet en del i resepsjonen, og det er ikke slik at mødrene renner ned dørene.

Jeg syns det er helt ok at mødrene kommer innom for å si hei og holde kontakt med jobben. Det er innmari rart å være borte en stund, for å komme tilbake og oppleve at to kolleger har sluttet, tre har begynt og du har fått en ny sjef.

• Liker 4
Skrevet

Syns ikke det gjør noe at de kommer innom å viser frem barnet. De gjør det ikke mer enn et par ganger i løpet av permisjonen og ikke hver lunsj.

Noen har det med å ta med seg barn når de skal jobbe og lar barnet springe rundt i gangene hele dagen. Hakket verre syns jeg.

Skrevet

Synes ikke det er et problem, selv om jeg ikke bryr meg om babyer til folk jeg ikke har et nært forhold til. Hvis det bare skjer unntaksvis er det jo ikke så vanskelig å forholde seg til? Selv ville jeg kanskje valgt å holde meg i bakgrunnen, jeg liker ikke å måtte "juge" om hvor søt babyen er osv når jeg ikke bryr meg, men føler ikke det hadde tært på meg om jeg måtte tilbringe en og annen pause i nærheten av mor og barn. Kan jo godt hende jeg hadde villet vise fram min egen unge også, om jeg hadde barn.

• Liker 1
Skrevet

Hvis hun plages av normalt samvær med kollegaer med baby på besøk bør hun enten sette seg et annet sted, ta pausen senere eller gå ut.

Neppe. Hun er på jobb, hun som kommer på besøk er ikke på jobb og har ikke noe i kantina/lunsj rommet å gjøre

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...