Gå til innhold

Sliten av ungene

Anbefalte innlegg

Gjest Utålmodigmamma
Skrevet

Er det normalt å være så lite barnevennlig?

Ungene på 7 og 9 er på meg hele tiden, de spør om noe, forteller noe, skal vise meg noe eller et eller annet absolutt HELE tiden. De er hyggelige, kan ikke klage, men jeg blir så himla lei rett og slett. Når er det barn blir litt mer privat mon tro?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Haha, viste du ikke hva du gikk til da du fikk unger? De skravler, bråker, og har ikke utviklet sosiale ferdigheter (som å se at noen ikke er i humør til å prate)

Du kan prøve å forklare ungen at "nå trenger mamma å ha det litt stille etter jobben, kan dere leke i et annet rom?" - men du kan ikke forvente stillhet de neste 10 åra. :)

Skrevet

Det går an å si til ungene at "nå er det bra" eller "nå holder det". Be dem leke for seg selv, si at mamma er opptatt akkurat nå. Hvis de blir vant til å få oppmerksomhet hver gang de ønsker det vil de heller ikke lære at dette er upassende oppførsel i forhold til andre mennesker. Det er lov å kreve litt voksentid! :)

• Liker 4
Gjest Purple Haze
Skrevet

Kanskje det er en grunn til at de hele tiden søker din oppmerksomhet? Har det skjedd endringer i familielivet den siste tiden, eller har de opplevd andre ting som kan gjøre dem utrygge og ønske mye voksenkontakt?

Ellers så er det sånn at barn er forskjellige. Noen trenger mye voksenkontakt og liker å skravle, andre er mer tilbakeholdne og liker å pusle for seg selv.

Det kan også hende at det blir litt innbyrdes konkurranse mellom dine to, som jo er ganske nære i alder. De kives om å få mest oppmerksomhet begge to, og da blir det intenst for deg.

Som en annen sa, det er lov å si at nå trenger mamma en liten stund i ro og fred, og be dem leke litt for seg selv i blant.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Noen unger er skravlebøtter, noen ikke. Søsteren min er ekstremt glad i å prate, og skal nevne alt! mamma sier at jeg var veldig stille og tilbakeholden da jeg var liten, og at hun ofte måtte hale ordene ut av meg. Broren min er midt i mellom.

Vet om flere som bærer på "skravle genet" ettersom de har ekstremt pratsome og utadvendte unger :fnise:

Gjest Utålmodigmamma
Skrevet

Selvsagt kan det være noe ille som at de er usikker og sånn, det er jo alltid noe som ikke er helt ideelt, men det virker ikke som om det er der det ligger egentlig. Og de har ikke blitt værre enn før heller, og de er ikke sånn klengete så... Men de snakker absolutt i munnen på hverandre hele tiden, veldig mange sånn Åhh, nå snakker JEG til mamma---

Mitt inntrykk er at jeg er deres favorittperson, og så smigrende det faktisk er - jeg blir GAL!!

De er søte da, og jeg kan jo absolutt både be de om fred og til og med "kaste de ut" om det er helt for gale, men får jo mye dårlig samvittighet da og føler meg som verdens enda mer mest utålmodige mamma.

Ok, jeg jeg IKKE en supermamma, det er ikke til å stikke under en stol, jeg fikk full fødselsdpresjon med begge og syntes ikke de var til å leve med før de fylte 5. De er skjønne gutter og alle liker de, skolen er storfornøyd og de sjarmerer folk over en lav sko. Jeg blir kysset og klemt, og får høre at jeg er verdens beste mamma støtt og stadig, og jeg sier jo at de er verdens beste gutter og, jeg er altså ikke ond eller noe, muligens litt lite motivert, jeg ville ikke ha barn og burde ikke ha barn, men de kom og jeg er kjempeglad i de. Om de nå bare kunne begynne å se opp til kompisene sine litt og være litt mer opptatt av venner istedet for meg,,,,

Men det er nok genestisk, jeg og tøt noe helt skrullete mye sier mamma, og det gjør jeg jo fremdeles så, jeg kan vel ikke klage for at jeg har fått mine EGNE jævla unger. De er knall, spesielt nå som de har lagt seg, finnes ikke irriterende:)

Skrevet

Barn sluker deg. Slik er det bare. Vedder på du vil savne dem når de i tenårene ikke vil si en dritt til deg ;)

Skrevet

:fnise:

føler med deg. Jeg blir innimellom også gæren av all skravlingen til ungene mine på 3 og 6. Trodde det gikk over jeg om ett år eller noe..... :ler:

Hva med sov i ro??

Skrevet

råder deg til å gi de en god time av all din oppmerksomhet etter middag. Så holder det med denne intense oppførselen.

Skrevet

Ahh ja disse gode råd.. Jeg har tvillinger, INTENSE barn som har sugd marg og bein ut av hele familien i fem år. Ja til barnehage hele uka, søndag inkludert. Og internatskole..

Noen barn er bare slik. Vi holder ut, nyter freden de sekundene vi kan og tenker at når de er voksne flytter vi LANGT unna. :skratte:

Skrevet

Ahh ja disse gode råd.. Jeg har tvillinger, INTENSE barn som har sugd marg og bein ut av hele familien i fem år. Ja til barnehage hele uka, søndag inkludert. Og internatskole..

Noen barn er bare slik. Vi holder ut, nyter freden de sekundene vi kan og tenker at når de er voksne flytter vi LANGT unna. :skratte:

Internatskole, GENIAL ide, endelig en sjelefrende:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...