Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på å investere i en kjøkkenmaskin etter jul, men i den jungelen som finnes er jeg helt rådvill. Noen som har noen tips eller erfaringer? :)

Mitt bruk vil nok bli mest baking, lage fiskemat, kjøttkaker etc. Så noe ekstrautstyr må nok til regner jeg med :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kenwood.

Du får en til rundt 4 - 5000 kr med kvern så du kan lage egen kjøttdeig, fiskekaker, male nøtter mm. Den har også blender.

Jeg bare elsker min.

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer på å investere i en kjøkkenmaskin etter jul, men i den jungelen som finnes er jeg helt rådvill. Noen som har noen tips eller erfaringer? :)

Mitt bruk vil nok bli mest baking, lage fiskemat, kjøttkaker etc. Så noe ekstrautstyr må nok til regner jeg med :)

Kenwood til 2990

• Liker 1
Skrevet

Skriver under på Kenwood! Min er i bruk minst en gang i uken og viser ikke tegn til slitasje noe sted. Den er fire-fem år gammel. Moren min har vel hatt to stykker i løpet av min levetid - hvilket vil si at hver av dem må ha vart mellom 10 og 15 år, og de har blitt brukt mye.

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Hm.. noen som kan si meg den store forskjellen på Kenwood Major kjøkkenmaskin

KM615MPX og Kenwood Major kjøkkenmaskin KM636MP? Er det mulighet for tilbehør, eller..? (KM615MPX er tilsynelatende litt dyrere enn den andre).

Dette er en jungel uten like.... :sjenert: Jeg skal invistere i kjøkkenmaskin og tror jeg har havnet på kenwood. Vil dessuten gjerne ha 6,7 liters bolle.. (jeg setter somregel noen "monsterdeiger" når jeg først er i gang, mindre småsaker blander jeg på annet vis).

PS: går det forresten ann å bruke en midre bolle på kjøkkenmaskinen, om man ikke trenger den store? Å bruke en 4,9 liters bolle på maskinen? Eller er det bare å glemme, pga at det kun er orginalen som passer hver enkelt maskin?

Skrevet

......KENWOOD KM631MP Major Kjøkkenmaskin er jo ENDA et alternativ i jungelen.. :sjenert:

*forvirra*

Gjest Normalfordeling
Skrevet

Flere nettsteder har sånn at du kan sammenligne ulike produkter. Elkjøp har det bl.a. Det er veldig greit sånn at man for oversikt over hva som er ulikt.

Finner du ikke en nettbutikk som har alle de modellene du har listet opp så vil du allikevel få et sett ned punkter sånn at du kan skrive ned hvordan de ulike produktene er og så ser du forskjellen.

Skrevet

Vi (jeg ;) ) har en kenwood major, og jeg elsker den! Er ofte i bruk her i huset :)

• Liker 1
Skrevet

Flere nettsteder har sånn at du kan sammenligne ulike produkter. Elkjøp har det bl.a. Det er veldig greit sånn at man for oversikt over hva som er ulikt.

Finner du ikke en nettbutikk som har alle de modellene du har listet opp så vil du allikevel få et sett ned punkter sånn at du kan skrive ned hvordan de ulike produktene er og så ser du forskjellen.

Jeg har forsøkt.... :sjenert: Jeg fant ikke alle på samme side, men har prøvd å sett på størrelse etc. Og jeg kan ikke skjønne annet enn at de, på papiret, er veldig like?? :vetikke:

Så sånn sett burde man jo egentlig gå for den billigste modellen..men så begynnner jeg å lure på hvorfor det skal være så mange nesten-like modeller også, noe må det jo være som gjør at den ene er bedre enn den andre :klo:

Skal ikke være enkelt - Kenwood Major er visst ikke bare Kenwood Major :ler:

Skrevet

Vi (jeg ;) ) har en kenwood major, og jeg elsker den! Er ofte i bruk her i huset :)

Ja den ser virkelig super ut. Hvilket nr har du på din Kenwood Major, da? :)

Skrevet

KM636MP og KM631MP er tilsyneslatende plastikk og stål (på selve maskinen). Så det er nok mange nr som er like, bare forskjellig farge/materiale.

Men MP og MPX må da være en vesentlig forskjell på..

Gjest Normalfordeling
Skrevet

Jeg så på elkjøp sine sider at noe av prisforskjellen gjaldt motorstyrken på maskinen selv med like stor bolle. Sjekk også det som følger med av ekstrautstyr.

Jeg har en Kenwood i plast og med plastbolle. Har holdt fint i 20 år. :)

Gjest Normalfordeling
Skrevet

Du kan gå inn på Kenwood sine egne nettsider. De har også muligheter for å sammenligne modeller.

Jeg vet at f.eks. Elkjøp kan ha egne produktbetegnelser. Altså så kan det skille bare en bitteliten ting, men så får den en eget produktnummer. Det har vært skrevet om i media tidligere. Det gjør det nemlig vanskelig for en forbruker å sammenligen produkter fra samme produsent, men som selges i ulike forretninger.

Skrevet

Dette er slik jeg har forstått det: Major har sterkere motor og tåler dermed å kjøre tyngre ting. Planlegger du f. eks. å bruke den til sukkerpasta bør du ha den "sterke varianten". Evt om du skal ha den i bruk hver dag resten av livet, sterkere motor tåler mer slitasje. Skal du derimot ha den i vanlig bruk på matvarer som ikke sliter på maskinen (inkl kverning, brøddeiger intill en viss størrelse osv) er den vanlige maskinen helt topp. Jeg har " vanlig" kenwood KM 615 og den har flere deler enn jeg noen sinne har klart å bruke og jeg er strålende fornøyd!

Skrevet (endret)

Ja den ser virkelig super ut. Hvilket nr har du på din Kenwood Major, da? :)

Min lenke

KM600! Holder i massevis for en vanlig husstand :) Om ikke tilleggsutstyret er helt til ditt behov er det jo mulig med 20 andre ekstrautstyr :) Love it love it love it! Hva skal man med en kjæreste når man har Major Ken Wood? :sjarmor:

Endret av Bellamy
Skrevet

Sukkerpasta og MMF er ting jeg bl.a vil bruke den til ja :) Så den må kunne dra litt tunge deiger..

Ja, nei det skal ikke være enkelt - ikke rart man blir kokko og like vis av å sitte å sammenligne når butikkene har egne produktnummer i tillegg til produsentene.. :skratte:

Jeg får satse på den billigste Major-varianten da kanskje, med stålbolle.

Er ikke sånn at jeg kommer til å bruke den hver dag, så noen 7000-kroners maskin trenger jeg ikke.

Skrevet

Sukkerpasta og MMF er ting jeg bl.a vil bruke den til ja :) Så den må kunne dra litt tunge deiger..

Ja, nei det skal ikke være enkelt - ikke rart man blir kokko og like vis av å sitte å sammenligne når butikkene har egne produktnummer i tillegg til produsentene.. :skratte:

Jeg får satse på den billigste Major-varianten da kanskje, med stålbolle.

Er ikke sånn at jeg kommer til å bruke den hver dag, så noen 7000-kroners maskin trenger jeg ikke.

....eller er plastbolle det beste i forhold til slik som sukkerpasta og MMF? Brøddeiger har det jo forsåvidt ikke noe å si for, vel.. (Tenkte bare på at stål kanskje er best i forhold til rengjøring og slitasje)

Skrevet

Stålbolle er best! :hjerte:

Skrevet

Kenwoodmaskinene finnes i tre kvaliteter: Classic, Premium og Titanum hvor classic er billigst og Titanum dyrest.

Prisene på maskinene er avhengig av hvor kraftig motoren er og materialet i delene. Effekten i motoren varierer fra 800W-1500W. I Titanum-modellene er alle delene av metall og maskinene er derfor svært slitesterke. I de andre er det brukt mer plast. Jeg har selv en Major Classic, og selv om den også er laget for å vare lenge, ser jeg at den er mer utsatt for slitasje. Dette gjelder særlig i de delene hvor tilbehøret skal festes.

Muligheter for tilbehør er tilnærmet det samme for alle. Det finnes et unntak: Titanum-maskinene har et ekstra uttak som de andre ikke har hvor det er mulig å feste en foodprosessor. Det er altså bare Titanum-modellen som kan ha foodprosessor. Ellers kan alt tilbehøret brukes av alle maskinene.

Hva du vil velge er avhengig av hvor mye du skal bruke den og hvor store porsjoner du skal arbeide med. Jeg anbefaler deg å sette deg inn i ulike typer før du bestemmer deg endelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...