Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 Hei! Jeg bor i en boligblokk, og flere av naboene røyker, slik at det siver inn til meg flere ganger i døgnet (både natt og dag). Er det noen form for duftfriskner eller duftlys etc som kan fjerne lukten, eller gjøre at jeg ikke kjenner den? Blir takknemlig for alle tips
LetThemEatCake Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 Det finns ingenting som tar bort lukten, men massor som kan kamouflera den, typ som doftspray på toaletten, hehe. Röklukten kommer alltid att finnas där som en underton, men du kanske inte störs så mycket av den om den kamoufleras av ett doftljus? Personligen så tror jag att det bara leder till att du kommer att må illa av doften på ljuset i slutändan bara för att den påminner dig om röklukten.. Har du fönster och så stängda? Om de är stängda så borde det inte komma in till dig, och om det gör det så skulle jag se över isoleringen i fönstrena.
skruf Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 Eddik sies å ta bort røykelukten! Vet om flere som har hatt fest og tillatt røyking inne, de har hatt eddik i skåler på stua etterpå. Men siden det er røykeforbud hjemme her så har jeg aldri testet det ut. Skjønner godt det er irriterende! Der vi bodde før vi kjøpte enebolig var det ei eldre, storrøykende dame som bodde i leiligheta over oss. Hvis hun røyket på kjøkkenet sitt så sivet det igjennom viftesystemet ned til oss....utrolig irriterende! Siden kjøkkenet var så lite så brukte vi det bare til matlaging, og selve maten ble spist ved spisestubordet. Husker forresten da jeg var lita og bestefaren min kom på sitt årlige besøk....han dampet og røykte, og mamma luftet og satte utover eddikskåler;-)
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 Åh, takk for svar! Ja, er veldig irriterende... har et vaniljeduftlys her da, men det gir ikke fra seg nok duft til å kamuflere røyklukten. Og den lukten er skarp, bare så det er sagt. Mistenker at det ikke bare er vanlige sigaretter det går i. LetThemEatCake: jupp, har vindu som bruker å stå på gløtt om natten, pluss at jeg har ventiler på alle vinduene som står åpne. Prøvde å stenge alt, unntatt to ventiler som vender vekk fra resten av bygningsmassen, men kom røyklukt inn da også gitt! Pluss at det ble veldig innestengt her. Isolasjonen rundt vinduene her er veldig bra, derfor jeg har ventilene åpne, for å få inn litt luft :o) maya76: kan jo prøve det med eddik... men må ha det fremme hele tiden da *ergh* Er jo et ventilasjonssystem her også, som vi må ha på hele tiden, kan det kanksje tenkes at det siver inn der også? Huff, det forklarer jo hvorfor det luktet røyk på badet her en dag.... Er så irriterende.... kan jo ikke akkurat banke på dørene til folk og be dem la være å røyke heller....
Auri Skrevet 21. desember 2010 #5 Skrevet 21. desember 2010 Vi kjøpte et lys fra Nille, som skulle fjerne tobakkslukt. Hadde det stående ute på den inngassede verandaen vår hvor vi røyker. Og det fjernet faktisk lukten.
tinasolem Skrevet 25. desember 2010 #6 Skrevet 25. desember 2010 Prøv med en skål eddik du.. Bare sett den oppe på et skap hvor den ikke vises.. Den hjelper i allefall sånn at lukten ikke setter seg i møbler og gardiner, men den hindrer sikkert ikke at røyken siver inn da..
Gjest strykebrett Skrevet 25. desember 2010 #7 Skrevet 25. desember 2010 Hvis du har problem med lukt som har satt seg i vegger og møbler så hjelper det skikkelig med Air Sponge. Vet ikke om det er noen plass å få kjøpt her i Norge, men man får tak i på nett i alle fall.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 28. desember 2010 #8 Skrevet 28. desember 2010 Takk for svar, allesammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå