Gjest Heiduder Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 Hei! Jeg har vært tested hos legen pga jeg var syk jeg fant ut at jeg hadde kyssesyken. ble jeg sjekka for Hiv også da? Pga samme symptomer og sånt?
Gjest Heiduder Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 Det må du spør legen din om. Det jeg lurer på er om Det er samme testen. Hiv har samme symptomer som Kyssesyken. Så lurer på om legen sjekker automatisk for begge delene.
Gjest Blondie65 Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 Det jeg lurer på er om Det er samme testen. Hiv har samme symptomer som Kyssesyken. Så lurer på om legen sjekker automatisk for begge delene. Nå kan ikke jeg svare konkret hva din lege gjorde. Men det vanlige er at man må be om spesifikt at det sjekkes for de sykdommene man ønsker. Det er vel to forskjellige virus vi snakker om også - dvs at man må se spesielt etter HIV viruset for å teste for det.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 21. desember 2010 #5 Skrevet 21. desember 2010 Enig med Blonde65, det er tross alt to forskjellige virus. Men det enkleste er å høre med legen.
kristian82 Skrevet 21. desember 2010 #6 Skrevet 21. desember 2010 (endret) Hei! Jeg har vært tested hos legen pga jeg var syk jeg fant ut at jeg hadde kyssesyken. ble jeg sjekka for Hiv også da? Pga samme symptomer og sånt? Nei. Anti hiv 1 og anti hiv 2 (på blodprøve skjemaet) hukes aldri for sjekk ved mistanke om kyssesyke nei. Er et eget antisfoff, som ikke dukker opp/testes etter på andre prøver. Du får be om en HIV test. Det er heller ikke riktig å si symptomer på HIV, da symptomene gjerne ikke kommer før man har utviklet aids. Du får ta en test. Endret 21. desember 2010 av kristian82 1
lilljan Skrevet 22. desember 2010 #7 Skrevet 22. desember 2010 Legen tar aldri hivtest av deg uten at du er klar over at det blir gjort.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå