Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste akkurat HC sin blogg om at Blivakker.no selger gamle utgåtte produkter billig. Har også hørt rykter om at Strawberry gjør det samme. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skummelt! sykt høy frakt de har på varene og, og betalingsmetodene er litt "rare". her lukter det muffins....

Skrevet

her lukter det muffins....

Noen som har bakt? :fnise:

• Liker 14
Skrevet

Nettopp handlet hos blivakker, fikk varene i posten et par dager etter jeg hadde betalt. Null problem :)

• Liker 1
Skrevet

Oj :hakeslepp: Kommer ikke til å handle der mer viss dette viser seg å være sant :kjefte:

*Må finne seg en annen nettside og kjøpe hårspray fra, siden feelunique ikke sender det ut fra UK* :sukk:

Skrevet

Sikkert noen forsmådde parfymeri-eiere el.l. som har satt ut ryktene :P Der er vel noe datostempling el.l. på produktene? Ikke verre enn at man kan klage om man mottar et utgått produkt.

• Liker 3
Gjest BabyBlue
Skrevet

Er plutselig alt Hilde Christina sier sant? Hun er bare et menneske, men det å legge ut rykter hun ikke vet er 100% sant på den måten er bare tullete.

Skrevet

Høres skummelt ut. Men en skal ikke alltid høre på rykter...samtidig som det er lurt å ta hensyn til det en har hørt da... :/

Skrevet (endret)

Nettopp handlet hos blivakker, fikk varene i posten et par dager etter jeg hadde betalt. Null problem :)

Men hvordan står det til med datostemplinga på produktene du har fått? :skravle:

Endret av fruBeist
Gjest BabyBlue
Skrevet

Men hvordan står det til med datostemplinga på produktene du har fått? :skravle:

Lurer jeg også på :popcorn:

Skrevet

Føler at Hilde Christina er seriøs, og opptatt av å hjelpe leserne sine. I dette tilfellet har hun gjort noen undersøkelser, som kan leses på bloggen hennes. Mener vi skal ta dette seriøst, mye lureri ute i denne store verden :-)

Skrevet

står ikke dato på hverken de jeg har kjøpt i parfymeri eller nett....

Skrevet

"Ryktet" sa at en Tigi Shampo som ble mottatt fra blivakker.no luktet harskt og var tydelig gått ut på dato. Antagelig med noen år. Om det er tilfelle med ALLE varene vet man jo ikke. Men HC hadde fått svar fra dermanor om hudpleieprodukter de distribuerer, og der er ikke blivakker.no en sertifisert seller av dermanorprodukter. Å kjøpe produkter distribuert av dermanor på blivakker.no er dermed ikke det lureste man gjør, siden man ikke helt vet hva man får.

Hvorvidt strawberrynet gjør det samme, kan jeg ikke si for sikkert. Men jeg har mottatt en tørr og gammel mascara derfra, men fikk tilsendt ny vare uten å måtte returnere den ødelagte.

• Liker 1
Skrevet

Føler at Hilde Christina er seriøs, og opptatt av å hjelpe leserne sine. I dette tilfellet har hun gjort noen undersøkelser, som kan leses på bloggen hennes. Mener vi skal ta dette seriøst, mye lureri ute i denne store verden :-)

Hun kan da være seriøs, men samtidig ta feil noen ganger! Det ville i så fall ikke vært første gangen!! Uansett, helt menneskelig å ta feil :)

Jeg har ikke opplevd noe negativt fra blivakker.no. Jeg kan ikke finne noen stempel på noen av varene mine, verken de som er kjøpt fra blivakker.no, feelunique eller strawberrynet. Vil det da si at alt er gått ut på dato liksom?! Det er helt latterlig.

Jeg tror ikke på det, til det motsatte er bevist! Så enkelt er det bare :)

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke HC som påstår dette, men hun tok denne saken pga at flere hadde spurt henne om Blivakker.no er en seriøs side. Utifra dette gjorde hun noen undersøkelser.

Kanskje man skulle gjort noen undersøkelser ang Strawberrynet også. Flere som er skepstisk til denne siden, mange rykter som går.Kanskje mange som bruker hudpleieprodukter derfra i "god tro", som egentlig ikke har noen virkning lenger..hmm..

• Liker 1
Skrevet

Kjempegod kommentar på HC bloggen:

"Hvordan kan det ha seg at fraktprisen er dyrere hos blivakker.no enn hos lookfantastic.com som sender fra england ?

De kompenserer de rimelige produktene de selger med overpriset frakt. Kan jo ikke da referere til postens satser noe daglig leder i blivakker gjør. Nei, det eneste smarte daglig leder gjør er å innrømme at de må skjerpe innkjøpsrutinene slik at de unngår å motta gamle produkter. Blir nok kroken på døra for denne nettbutikken om hun ikke legger seg flat, og sier at de skal skjerpe inn rutinene. Men hun er vel ikke profesjonell nok til det…."

Skrevet (endret)

Jeg har aldri handlet på blivakker pga prisene, så jeg kan ikke uttale meg om disse ryktene er sanne. Men jeg ville ikke trodd på frisører som "bekrefter" (eller starter?) disse ryktene. De selger tross alt produkter til mye høyere pris! Noe må de jo gjøre for å overbevise kunden om at det er bedre å betale 400kr for en shampo som du kan få til 200,- et annet sted.

Vet vi hvor mange som har opplevd å få gamle produkter? Er det snakk om 20 personer? Er det snakk om 80% av kundene? 50%? 2%? 0,001%? Har vi ikke alle handlet utgåtte produkter på Meny, Safari, Rema, Helsekosten? Betyr det at de er noen snusker som sikkert bare kjøper opp utgåtte varepartier? Og hvor mange av eBay-selgerne er sertifiserte Dermalogica-forhandlere?

Som sagt, så vet jeg ikke om ryktene er sanne eller ikke. Men ikke stol blindt på slike rykter, og ikke stol blindt på tolkninger til selv etablerte bloggere. At en selger ikke er sertifisert Dermalogica-forhandler, og at Dermalogica ikke kan garantere for kvaliteten/ektheten på varene de selger, betyr ikke at varene er dårlige eller falske. Hvis derimot 75% av kundene får dårlige produkter derifra, så er jo det en helt annen sak.

Jeg holder meg for det meste til FeelUnique. Datostemplingen på f.eks. shampoen min der er mye bedre enn den lokale helsekostforretningen her og prisen den halve! Svindyr frakt slipper jeg også unna :)

Dette er fordelene med en Dermalogica-forhandler:

• terapeuter med høy, faglig kompetanse

• innovative teknikker, produkter og utstyr

• personlig tilpasset behandling og produktveiledning

• varemerkede salgsverktøy med Face Mapping®, Body Mapping™, Speed Mapping® og microZone™

• returrett av produkter

• garantert orginal, fersk vare!

Det var vel ingen som trodde at BliVakker var en gjeng med terapeuter med høy, faglig kompetanse? De selger varer. That's it! Hudhjelp/-råd får du andre steder.

Endret av Jade
  • Liker 7
Skrevet

Den kommentaren med posten og sending fra England var jo totalt irrelevant. Posten i Norge har veldig høye portotakster, mens det samme ikke nødvendigvis trenger å gjelde for Royal Mail. Det blir som å sammenlikne epler og pærer uten å ha peiling.

Jeg har ikke handlet hos blivakker.no selv, og holder meg egentlig unna de fleste norske nettbutikker som selger kosmetikk, med få, hederlige unntak (vanitystore.no, makeupmekka.no, pureshop.no, greenspirit.no).

• Liker 3
Skrevet

For en gangs skyld synes jeg HC har gjort litt (eh, ganske) dårlig research, ved å ta det for gitt at bare fordi blivakker er en usertifisert Dermalogica-selger, så må man holde seg unna. Hva er det slags logikk??? Det finnes da sikkert mange gode, men "usertifiserte" nettbutikker rundt omkring, en sertifisert selger vil vel kanskje ikke kunne ta en såpass lav pris.

At hun kommer med en advarsel mot at mange erfarer at de får gamle produkter er vel og bra, men svaret hun fikk fra Dermalogica ga virkelig IKKE grunnlag til noen som helst av hennes konklusjoner.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...