Gjest sunshine-t Skrevet 17. oktober 2003 #1 Skrevet 17. oktober 2003 Har så lyst til å ha fiskekaker i dag. Vi har det hjemme, men er så lei av den standar middagen med bar poteter og grønsaker og saus. Noen som er litt kreative som har forslag?
Gjest Hilde K S Skrevet 17. oktober 2003 #2 Skrevet 17. oktober 2003 Steike dem på panna, ha råkostsalat og bernaise saus til. Ikke stor forandring men kanskje den duger ?
Gjest sunshine-t Skrevet 17. oktober 2003 #3 Skrevet 17. oktober 2003 ja.. lurer på om jeg må opp å kjøpe slat da.. bernaisesaus til??har ikke hørt om den varianten før.. men jeg kan prøve det i dag! :blunke:
Gjest Lea Skrevet 17. oktober 2003 #4 Skrevet 17. oktober 2003 Jeg husker at livretten min var fiskekaker i tomatsaus en periode. Mamma lagde en fyldig tomatsaus og la fiskekakene oppi til de var varme. Serveres med poteter, pasta eller ris og grønnsaker (råkost går fint samme med dette)
Gjest Hilde K S Skrevet 17. oktober 2003 #5 Skrevet 17. oktober 2003 Makaroni, remulade eller bønner i tomatsaus er også godt tilbehør. *Lea og Hilde forvirrer sunshine-t*
Gjest sunshine-t Skrevet 17. oktober 2003 #6 Skrevet 17. oktober 2003 skal det ikke være noe mer enn det?
Gjest Hilde K S Skrevet 17. oktober 2003 #7 Skrevet 17. oktober 2003 Fiskekaker kanskje ? Poteter er ypperlig til fiskekaker. Ikke bland alt da, men tenk på hva du synes høres godt ut selv. Siden du nå begynner å bli middagssulten høres vel det meste godt ut ?
Gjest sunshine-t Skrevet 17. oktober 2003 #8 Skrevet 17. oktober 2003 ja!!! det gjør det!! velvel. jeg må opp å kjøpe salat. hm... fiskekakene og saus har jeg hjemme. tror jeg må kjøpe poteter i tilegg til salaten... skal si hvordan det gikk! drar ikke opp enda, så flere forslag mottas med takk!
VesleBråka Skrevet 17. oktober 2003 #9 Skrevet 17. oktober 2003 Jeg liker å lage en slags gryte med fiskekaker; skjærer poteter, gulrøtter i firkanter, koker i vann til møre, tar i fiskekaker skjært i terninger, masse oppskjært rå løk, så krafts creme fraiche dressing (ikke lett..) i kokevannet til du har en fin saus (hell ut noe vann hvis behov, skal såvidt dekke terningene). Masse sort pepper seff. Dette er dritgodt, og er kjapt å lage.
Gjest Liten Skrevet 17. oktober 2003 #10 Skrevet 17. oktober 2003 Stekt i panne med hjemmelaget potetstappe og broccoli til.
Gjest sunshine-t Skrevet 17. oktober 2003 #11 Skrevet 17. oktober 2003 ble enda mer sulten nå jaffall!!!
Gjest sunshine-t Skrevet 17. oktober 2003 #12 Skrevet 17. oktober 2003 det ble til slutt fiskekaker og makaroni med bernaisesaus. jeg må innrømme at jeg var litt skeptisk til å begynne med ang den sanusen til dette, men fant fort ut at det var jo nydelig!!!!!!!
Gjest Tristessa Skrevet 18. oktober 2003 #13 Skrevet 18. oktober 2003 Pleier å lage potetstappe (fra bunnen av, pose er fy!) og ha stekt løk til. Yummy!
Gjest Poirot Skrevet 18. oktober 2003 #14 Skrevet 18. oktober 2003 Gratiner de med salsa/hakkede tomater med krydder og ost.
chimp Skrevet 18. oktober 2003 #15 Skrevet 18. oktober 2003 Sikker vinner her i gården er stekte fiskekaker m spinatstuing og sånne frosne potetbåter som skal stekes i ovn. Kjempegodt og annerledes!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå