Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt extensions(tape) på en frisørsalong. Men produktet holder ikke mål selv om alle forholdsregler er gjort,slik jeg fikk bedskjed om av frisøren.En frisørvenn som ikke jobber i den salongen har satt de i håret mitt. Etter en ukes tid holder fortsatt ikke håret slik det skal.Men alt er gjort riktig,så da tenker jeg at det er selve extensionen som er av dårlig kvalitet. Jeg fikk bedskjed om at det skulle holde minst 2-3 mnd. Hvilke rettigheter har jeg i forholde til håret(extensionen) her? Selv om ikke salongen satte det på,så har jeg vel krav om å få en bedre vare eller penger tilbake?? Det skal jo ikke være slik?

Håper noen kan svare på dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Ja , i utgangspunktet har du det. Du har kjøpt en vare som ikke holder det du har blitt lovet. Dessverre tror jeg ikke du nødvendigvis får refundert hele beløpet sånn uten videre. Det beste du kan gjøre er å gå tilbake, klage og be om å få pengene dine igjen. Så får du ta det der i fra. Er alltids mulig å gå videre med saken.

Skrevet

Ja , i utgangspunktet har du det. Du har kjøpt en vare som ikke holder det du har blitt lovet. Dessverre tror jeg ikke du nødvendigvis får refundert hele beløpet sånn uten videre. Det beste du kan gjøre er å gå tilbake, klage og be om å få pengene dine igjen. Så får du ta det der i fra. Er alltids mulig å gå videre med saken.

Nå mener frisøren at det er denne frisørvennen min sin feil.Som ikke satte på håret på riktig måte,slik at det ikke holdt og måtte taes av og settes på på nytt..Dermed ble kvaliteten på håret dårligere enn om det hadde blitt gjort riktig FØRSTE gang.Skjønner at dette kan være en vesentlig ting,og det er ikke det at jeg trenger penger i retur egentlig.Men nå har jeg tatt det av enda en gang,og kvaliteten vil være ENDA dårligere nå da,som jeg forstår.Men det var helt nødvendig siden det ikke satt på skikkelig.

Frisøren/selgeren har vel kanskje ikke noe ansvar her likevell da? De har tilbudt seg å prøve å sette det på,men jeg kvier meg siden jeg tviler på at det vil holde denne gangen også.. Hvordan skal jeg gå frem da? Det kostet ganske mye for dette håret.. :(

Skrevet

Tja, om du ønsker å gå videre, så får du rett og slette vise til manglende/dårlige instruksjoner. Når en fagutdannet frisør ikke klarer å gjøre dette, er det rett og slett ikke til "hjemmebruk". Om du ikke ble advart, burde de ikke ha solgt deg det. Strengt tatt er det de som sitter på bevisbyrden.

Tingen er, du står ikke sterkt, for her blir det påstand mot påstand. Det skader likevel ikke å prøve. Evt kan du ta med deg venninnen din og greiene og få dem til å forklare hva dere har gjort feil. Brukerfeil er en veldig vanlig, og til tider misbrukt bortforklaring.

Et mulig alternativ (jeg aner ikke prisen her), kan være å tilby å betale litt for et helt nytt sett (innkjøpspris), og de setter det inn for deg. Det sprøs rett og slett hvor flink du er til å snakke for deg, og hvor imøtekommende og service minded personen på andre sia er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...