Gjest asanti Skrevet 21. desember 2010 #1 Skrevet 21. desember 2010 Jeg har en uærlig leieboer i min eide leilighet som jeg vil bli kvitt asap. Vedkommende har ikke skrevet under noe kontrakt da den mente at det ikke var nødvendig, da vi begge må flytte ut ganske snart. Men fram til da ønsker ikke jeg at leieboeren fortsetter å bo i mitt hjem. Kan jeg bare be den ta det mest nødvendige og finne seg en annen plass å være fram til den finner ny boplass?
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2010 #2 Skrevet 21. desember 2010 vet ikke, men tror leietakere genrelt har godt vern og er vanskelig å kaste ut, kontrakt eller ikke 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 kast den ut! det er sannelig ikke ditt ansvar å huse folk du ikke liker. jeg hadde en leieboer i leiligheten min for noen år siden som viste seg å være helt skrullete. jeg følte meg utrygg, og låste henne ute med sikkerhetslåsen og sa du slipper ikke inn før du har gjort opp for deg (var snakk om 7-8 tusen..). selvfølgelig etter mange advarsler.. ringte faren hennes, han sa han ville ikke hjelpe, for han var både syk og blakk. flere mnd gikk og hun kom aldri å hentet tingene sine. dumt for meg, fryktelig mye jobb og trist å måtte kaste fotoalbum, ting hun laget som liten osv.. men bruktbutikken fikk mye rart de sikkert er mer eller mindre glad for:) hun kom aldri etter tingene sine. mange skruller der ute!
Shade Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 Hvis leieboer ikke har kontrakt er det husleieloven som gjelder, tror det er en måneds oppsigelsestid når man leier ut rom i egen bolig
Gjest asanti Skrevet 26. desember 2010 #5 Skrevet 26. desember 2010 Har leieboer prøvetid? Den har bodd her i snart tre måneder og har fått en skriftlig klage fra de andre i blokka og en pr mobil fra styrer selv. Husleien er betalt ut desember. Den fikk beskjed om at vi begge må flytte i begynnelsen av desember.
Shade Skrevet 26. desember 2010 #6 Skrevet 26. desember 2010 Har leieboer prøvetid? Den har bodd her i snart tre måneder og har fått en skriftlig klage fra de andre i blokka og en pr mobil fra styrer selv. Husleien er betalt ut desember. Den fikk beskjed om at vi begge må flytte i begynnelsen av desember. Hvis du har gitt beskjed om avsluttning av leieforholdet i begynnelsen av desember varer oppsigelsen ut januar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå