Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne i slutten av tjueårene og er samboer med en mann i samme alder. Jeg ELSKER julen og alt som har med den å gjøre, og særlig det å gi gaver til mine nærmeste. Samboer er helt motsatt. Julen beskrives som et ork.

Vi pleier å feire jul fra hverandre, med våre perspektive familier. Jeg pleier å kjøpe gaver til søster, bror, mor og far til ca 600-800 pr person. Samboer pleier å kjøpe for 200-400 til sine, og noen ganger spleiser med noen andre i familien.

Han mener mitt forbruk på gaver til familien er altfor høyt. Jeg har ikke veldig god økonomi, grunnet at jeg er student og jobber deltid, men jeg er flink til å spare i forveien. Han derimot har meget god inntekt. Jeg merker dette temaet er blitt forløp til småkrangler i det siste. Han tar fra meg noe av julegleden.. Jeg synes ikke mitt forbruk er høyt i det hele tatt, men tanke på hva min familie betyr for meg og det faktum at jeg har råd.

Hva med dere? Er det uenighet i hjemmet angående hva man skal bruke på familien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vi krangler ikke om det. Vi følger "tradisjonene" for hver familie. Kan ikke du bare kjøpe for det du pleier og han for det han pleier? :)

Skrevet

Kan ikke du bare kjøpe for det du pleier og han for det han pleier? :)

:jepp: Enig i dette! For mitt vedkommende så er det litt ulikt hvor mye hver gave koster. Men er nok nærmere det du betaler enn det han gjør. Men jo dyrere gavene er jo viktigere er det å kjenne etter at den vil falle i smak/kan byttes. Jeg tipper at ca 30 prosent av gavene jeg får ikke helt faller i smak og da er det leit å tenke at det er penger ut av vinduet for giveren. Ikke alt er lett å bytte. Det er jo ulike tradisjoner i de ulike familer. Gir man dyre ting får man kanskje dyrt tilbake??
Skrevet

Om dere ikke har delt økonomi ser jeg ikke problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...