Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg endelig være tøff og tørre å skrive om forholdet mitt uten å logge meg av først *stolt*.

Nå er det veldig turbulent her i leiren. Jeg er en ganske sjalu jente, og lurer på om det jeg gjør og føler er bare dum sjalusi eller fornuftig?? Saken er den at typen har oppført seg rart den siste uken. Litt vanskelig å sette fingeren på hva han har gjort, men den type ting som å ikke ringe meg tilbake når jeg ringer han og ikke komme til meg når jeg "inviterer" til sex etter en ukes sex-fri (mensen). Vanligvis kommer han hoppende som en kåt kanin i brunst, men ikke denne gangen. Han har hatt fine unnskyldninger for disse småtingene, som jeg på en måte hadde godtatt, inntil i går kveld.

Jeg har lagt merke til at han har voktet over telefonen sin som en hauk de siste dagene, ikke tatt den med til meg, hatt den på seg hele tiden (uten lyden på) eller rett og slett slått den av hvis jeg har vært i nærheten. I går skulle han dusje, og jeg spurte om jeg kunne spille spill på tlf hans mens han dusjet. Nei, svarte han, jeg har slått den av, og vi skal sove nå. Da sa jeg at jeg bare kunne slå den på, men det kom ikke på tale. Jeg ble litt sur, og da han forlot tlf sin og gikk i dusjen, ropte jeg inn til han på tull at jeg kom til å skru den på. Da kom han løpende ut av dusjen og tok tlf med inn på badet. Da ble jeg paff, og vi kranglet om det før vi sovnet, men det kom ikke på tale at jeg skulle slå den på.

I morges sa jeg at nå hadde han ingen unnskyldning for at jeg ikke kunne slå på tlf hans, men også da blånektet han. Vi kranglet, og jeg sa at jeg følte han drev på med noen på si, og at hvis jeg ikke fikk se på mld hans var det slutt. Jeg var (og er) bombesikker på at han må han noe å skjule på tlf, og da vil jeg ikke ha noe mer med han å gjøre. Han nektet. Jeg gråt. Jeg tok med tlf hjem til meg uten at han visste det, men jeg kan ikke koden så jeg fikk ikke skrudd den på. Tok den med så han ikke kunne slette noe fra den (bevismateriale...). Han kom til meg for å spise lunch, og da fikk jeg tvunget han til å skru den på. Men jeg måtte love å ikke lese noen mld, bare se hvem han hadde fått mld fra. Han hadde ikke fått fra noen andre enn kameratene, så det var greit. Men da vi slo den på kom det rullende inn to mld, og selvom de kun var fra faren hoppet han over tlf livredd for at det skulle være fra noen andre (eller hva vet jeg). Han fikk også en beskjed på svareren, og den nektet han å høre på med meg til stedet.

Hele greia tyder på at han har noe å skjule, og det skal nevnes at han var utro mot ex'en sin. Jeg har sagt utallige ganger i dag at det er slutt, men det er ikke helt slutt alikevel for han vil ikke akseptere det og jeg føler at jeg har litt tynt grunnlag å ende et ellers bra forhold på. Han har sagt 100 ganger at jeg ikke har noe å frykte, og at det er meg han vil ha og ingen andre. Jeg vil gjerne tro han, men er ikke sikker på hva jeg skal tro.

Kan også være en annen grunn til at jeg ikke fikk se mld hans, nemlig at han er jævlig sta og lei av at jeg snoker på tlf hans, og ikke ville gi seg da han hadde sagt en gang at jeg ikke fikk slå den på. Han er typen som kan nekte på ting selvom jeg har rett bare fordi han er sta.

Helt forvirra jeg, vet ikke om jeg skal være naiv og tro han eller mistenksom og dumpe han. Noen råd? Hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først så tenkte jeg at du kanskej var litt oversensitiv, hvis det kun er siste uken han harvært rar. Men etterhvert som ejg leste om hans oppførsel i forhold til telefonen sin, må jeg si at jeg hadde IKKE klart å overse slik oppførsel. Skjønner GODT at du lurer, og han bør ha en god forklaring på slik oppførsel, når han ser det går sånn inn på deg.

Skrevet

Hmmm. Nå vil jeg ikke være ekkel, men... Virker som han har litt liten respekt for deg?

Jeg ville vist meg som den voksne i forholdet og ikke stukket av med telefonen hans mer- men heller sagt at enten fikk han legge alt på bordet, ellers var det slutt fra dette øyeblikk, og han hadde måttet pelle seg ut av mitt "åsyn" fortere enn svint. :wink:

....må likevel si at min kvinnelige intuisjon går i alarmberedskap når du forteller at han kom løpende ut av dusjen fordi du spøkte om å skru på mobilen hans... :o :o :o :o

Tror du at han har noe å skjule? Stol på deg selv.

Skrevet

Jeg er så enig med dere... Han er egentlig litt lite moden. Det med dusjen tok kaka. Er så rart det der med respekt, for jeg har også tenkt flere ganger at han ikke respekterer meg. Men samtidig forguder han meg. Vet ikke hva jeg skal tro.

Skrevet

Respekt er viktigere enn begjær. :blunke:

Du vet- en mann som har en kjæreste han respekterer 100%, vil ikke finne på å være utro. Det har jeg fra en mann- en 100% ærlig såndan.

Skrevet

Stol alltid mest på deg selv, er mitt beste råd.

Skrevet

Begynte også å tenke at du tok litt av, men etterhvert ble jeg mer mistenksom på han jeg også :-? Virker jo som han har noe å skjule.

Tror jeg ville forlangt en forklaring, og fortalt at du mistenker han for

å være utro. Håper han har en god forklaring :wink:

Skrevet

Jeg har forlangt en forklaring, og fikk kun den der "du er så sta og jeg takler ikke at du ikke stoler på meg. Du må stole på meg! Du trenger ikke se tlf min for å vite at jeg ikke er utro." osv osv. Han er mulig lei av utro kjærester (x'en hans var værre enn meg) og ville at jeg skulle tro han uten at han måtte bevise det. Jeg fikk jo se mld hans til slutt, men det at han var så redd for hvem det var som hadde sendt de nye mld eller lagt igjen på svareren, er muffins.

Ikke får vi snakket noe mer om det i dag, han får besøk av en kamerat og i morgen skal vi ha selskap med både mine og hans venner så da blir det heller ikke tid for krangel. Får ta det opp søndag.

Vi sover sammen hver natt og er sammen hver dag, så jeg skjønner ikke når han skulle fått tid til å være utro heller.

Tror han muligens flørter med ei jente uten å ha gjort noe med henne enda, eventuelt exen hans.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg minner om at respekt er noe man gjør seg fortjent til å få, ikke noe man kan kreve.

Jeg synes du virker litt slitsom og smånevrotisk. Meldinger på en mobiltlf er som et brev, man krever ikke, og har ingen rett til, å lese andres brev.

Jeg skjønner godt at han beskytter seg mot at det etableres en kultur i forholdet, som går ut på kontrollering og mistenkeliggjøring.

Uansett tror jeg at forholdet er inne i en sluttfase, uavhengig av om han har noen svin på skogen eller ikke.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror også det er inne i en sluttfase, iallfall om han ikke tar seg kraftig sammen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hilsen Champagne som har glemt å logge seg inn..

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, og atter nei, denne mannen forguder ikke deg! :oops: (En annen?)

Etter oppførselen hans å dømme. Han har avslørt seg selv i stor stil. :klø: Forstår han ikke det?

Og han har definitivt noe å skjule. At du gidder. Gjør kort prosess, og krev å få vite hva han skjuler. Ikke hør på unnskyldninger, og bortforklaringer.....ok?

Vil han ikke være åpen,,,,,,,vel......jeg hater å si det, men fortjener du ikke bedre enn dette? Dropp han! :flekke:

Jeg håper det ordner seg for deg. Jenter, ikke la dere lure, alt for mange gjør nemlig det. Du fortjener bedre! :blomst:

Skrevet

Takk kjære gjest.

Skal ta dine ord til vurdering.

Gjest Anonymous
Skrevet
og at hvis jeg ikke fikk se på mld hans var det slutt.

Wow.. du gir lett opp. Hvor glad er du i denne mannen? Hvor lenge har dere vært sammen? Vet at hans oppførsel er rar, men du gir lett opp forholdet.

Skrevet

Vi er fortsatt sammen da, så jeg gir ikke opp så lett. Vi har vært sammen i 1,5 år. Vil bare ikke være sammen med en jeg ikke kan stole på, og det føler jeg ikke helt at jeg kan nå. Vi hadde en oppklarende samtale i går kveld, så jeg føler meg litt bedre i dag. Men han slipper ikke så lett.

Jeg fikk forklart han at han hadde tråkka noe veldig i salaten og at jeg tok det veldig tungt, og da sa han unnskyld og kom med en slags forklaring. Vet ikke helt om jeg tror på han. Iallfall lovet han at tlf hans er felles eiendom fremover, til jeg igjen klarer stole på han. Det er iallfall en start :-?

Tror vi lar krangelen ligge i dag pga selskapet, ikke noe særlig for gjestene å ha to verter som er sure. Men lurer på om jeg klarer å holde maska i fylla, da jeg har en tendens til å komme med alle mulige slags følelsesutbrudd når jeg drikker, og det samme gjør han. Vi kan krangle så busta fyker. Hatt våre værste krangler i fylla. Har egentlig alltid handlet om sjalusi, enten fra hans eller min side. Vi er like sjalu begge to. Løsningen blir vel å ikke drikke for mye i kveld.

Ha en fin lørdag da, dere, og takk for alle råd.

Klem fra meg.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg tror også det er inne i en sluttfase, iallfall om han ikke tar seg kraftig sammen.

Jeg tror du har like stor grunn til å ta deg sammen som han.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg syns dere virker like umodne begge to, og det er ofte et dårlig utgangspunkt for et samboerskap!

Skrevet
Jeg syns dere virker like umodne begge to' date= og det er ofte et dårlig utgangspunkt for et samboerskap!

Er det noen som er umoden og barnslig her, så er det han.

Hadde min samboer oppført seg sånn som dette, så hadde jeg også til slutt forlangt å få se meldingene på telefonen. For hvis mannen ikke har noe å skjule, hvorfor hopper han i været og blir nervøs hver gang det kommer inn en melding? Og hvorfor den merkelige oppførselen?

Her er det noe muffens på gang, hun er jo ikke dum da. Det hjelper ikke at han sier at alt er helt i orden, når han oppfører seg sånn som dette.

Nei, her må det mer konfrontasjon til for å vite hva som egentlig foregår.

For hvorfor oppføre seg seg sånn og vokte mobilen som en hauk hvis han ikke har noe som helst å skjule? Hvorfor komme med bortforklaringer?

Da er det noe ( galt ) på gang....

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja!

Løsningen for ikveld blir å være forsiktig med drikkevarene!

Du bør kunne se på hans telefon uten at han får hetta! Han skjuler et eller annet, min inituisjon sier i alle fall det.. :-?

Jeg er gift, og vi setter ærlighet og åpenhet høyere enn frihet.

Vi kan fritt lese hverandres mailer, brev og meldinger på telefonen.

Vi gidder ikke å sitte og lese hverandres meldinger hele tiden, men vi kan hvis vi vil.

Vi opplever begge dette som en trygghet, og vi vil ikke skjule noe for hverandre.

Det er en stor frihet å kunne føle seg så trygg!! :hjertesmil:

Oppfordrer andre til å innføre det samme!

Ha en fin helg, og lykke til!

Har prøvd den andre varianten før.

Skrevet

:cry:

Hatt en fæl natt. Nå er det slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...