Gå til innhold

Offentlig sponset utdannelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

I takt med at kvinner i større grad realiserer seg selv i form av høyere utdannelse, produseres det på løpende bånd ferdigutdannede som må sysselsettes for å holde arbeidsledigheten nede. Da kvinner stort sett velger utdannelser som innebærer at de må leve som parasitter på andre skapende mennesker, ender disse kvinnene stort sett opp som byråkrater.

Disse byråkratene stemmer på byråkratpartier, som setter av mer og mer penger til å la byråkratenes andel av økonomien ese ut, og simultant bruke dine og mine penger til å opprettholde støtte til utdanninger som ikke bidrar til produksjon av materielt velstand, men som i all hovedsak er rekrutteringskanaler til forvalteryrker, hvor rekrutteringen skjer i form av å behage en kvinnelig lektor/professor som lever av å sette fancy ord på egne meninger og selvfølgeligheter som alle med en halvveis intakt hjernebark kan se.

Det disse damene mangler i hjernekapasitet, tar de igjen på billig intrigespill. Middelmådigheten gjennomsyrer et utdanningsmarked som er forgiftet av damer og deres innflytelse. De mest råtne resultatene ser vi da i fascistpersonligheter som på toppen av det historiske fakultetet på Blinderen.

I et kapitalistisk system vil vi også dessverre finne damer, vi vil finne middelmådigheter, vi vil finne udugelige drittsekker og intrigespill. Men forskjellen er at en utdanningsinstitusjon som er privat, ikke får dritten sin finansiert av skattebetalere, om de fungerer suboptimalt.

Jeg tror grunnen til at kvinner generelt er så fucka i huet at de støtter høy grad av sentralisme, og samtidig argumenterer sterkt for rettferdigheten av dette, er at de ønsker at alle andre skal betale for deres udugelighet. Jeg plages ikke av at f.eks Nedkvitne fikk fyken, eller at religionshorer kan fyre av sine private maktoperasjoner mot anti-islamiserings-fanatikere. Det jeg provoseres av er at markedet ikke får lov til å vise dem fingeren. Det er som om alle skulle blitt tvunget av staten til å bruke råtne iPhones, med deres elendige kompatibilitet.

Hva med å legge ned, kjøre det offentlige på dynga? Riv ned alle institusjoner, kvitt oss med lederene, privatisere alt? Er det ikke snart på tide at parasittene ikke lenger får meske seg på våre penger, og bruke dette til å oppføre seg som drittunger i barnehagen.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:kgbaby:

Ok, jeg er visst en av disse kvinnene, for jeg skjønte ikke dritten av det du skrev - men jeg er for offentlig støtte til utdanning. Det bør forøvrig justeres i forhold til arbeidsmarkedet, slik at det ikke utdannes for mange "samfunnsvitere" som står der med bacheloren i lomma på Rimi. Ikke noe galt med å stå i kassa på rimi, men det er en ganske dyr utdanning for et slikt yrke.

Og mens vi er i gang kan vi godt justere de ulike utdanningene etter kjønn - går selv på en utdanning der nærmere 70% er kvinner, og jeg ser ikke frem til en arbeidstid på en arbeidsplass med bare kvinner. I hvertfall ikke når jeg i min dumskap trodde jeg valgte et mannsdominert yrke (men det var visst 15 år siden det var tilfellet)

Skrevet

Makan! :filer:

Du kommer ikke til å få mer penger i lomma av å privatisere alt vet du! Da må du jo betale usannsynlige summer til forsikringsselskaper, og ikke minst alle disse private institusjonene. Da får du håpe at du aldri blir syk da, men du er kanskje en sånn supermann som aldri blir syk?

Skrevet (endret)

Makan! :filer:

Du kommer ikke til å få mer penger i lomma av å privatisere alt vet du! Da må du jo betale usannsynlige summer til forsikringsselskaper, og ikke minst alle disse private institusjonene. Da får du håpe at du aldri blir syk da, men du er kanskje en sånn supermann som aldri blir syk?

Alle vil tjene penger.

Ingen som vil lage forsikringer som kun de rikeste har råd til.

Noe annet er at det er vanskelig for hver enkelt å ha oversikt over forsikringssystemene. Forsikringsselskapene og sykehusene vil gjøre hva de kan for å snyte deg, uten at du vet det, og pga høy kapitalterskel er det ikke like lett for nye sykehus å poppe opp for å erstatte plassen til selv avslørte juksemakere. På samme måte som forsikringsselskaper i Norge per idag ikke går over ende av å gi ræva service. Men på andre områder er det mer flyt, f.eks på mobiltelefoni, og om du snakker helse og utdanning, så er begge deler i stor grad informasjonstjenester som vil kunne segmenteres og effektiviseres i biter, med utvikling som drives av gode ideer litt her og litt der, når man ikke må ha en sentral fittekjerrings velsignelse for å drive nyskapning først.

Allikevel er et privat system for svært mange langt å foretrekke. Jeg kunne gitt mange eksempler på hvor bedritent helsesystemet er. Men nå var det utdanningssektoren jeg tok for meg, og jeg vil ikke betale for dere drittunger som tar dere utdannelse. Dere får betale selv, og dersom dere skaffer dere en utdannelse som kun gjør dere salonfähig, men ikke arbeidsdyktige, så skal ikke jeg trekkes ned i den dritten.

Endret av Bond
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Alle vil tjene penger.

Ingen som vil lage forsikringer som kun de rikeste har råd til.

Noe annet er at det er vanskelig for hver enkelt å ha oversikt over forsikringssystemene. Forsikringsselskapene og sykehusene vil gjøre hva de kan for å snyte deg, uten at du vet det, og pga høy kapitalterskel er det ikke like lett for nye sykehus å poppe opp for å erstatte plassen til selv avslørte juksemakere. På samme måte som forsikringsselskaper i Norge per idag ikke går over ende av å gi ræva service. Men på andre områder er det mer flyt, f.eks på mobiltelefoni, og om du snakker helse og utdanning, så er begge deler i stor grad informasjonstjenester som vil kunne segmenteres og effektiviseres i biter, med utvikling som drives av gode ideer litt her og litt der, når man ikke må ha en sentral fittekjerrings velsignelse for å drive nyskapning først.

Allikevel er et privat system for svært mange langt å foretrekke. Jeg kunne gitt mange eksempler på hvor bedritent helsesystemet er. Men nå var det utdanningssektoren jeg tok for meg, og jeg vil ikke betale for dere drittunger som tar dere utdannelse. Dere får betale selv, og dersom dere skaffer dere en utdannelse som kun gjør dere salonfähig, men ikke arbeidsdyktige, så skal ikke jeg trekkes ned i den dritten.

Det er fryktelig unødvendig å kalle folk for stygge ting bare fordi de er uenige med deg. Forøvrig hadde du et stygt språk ellers også.

Jeg skjønne rikke hvorfor du gidder å sitte å irritere deg over dette. Skettepengene dine går da til langt mer enn bare disse studentene? Det at Norge tilbyr såpass bra utdanningssytem er jo en av grunnene til at vi er et av verdens beste land å bo i.

Skattepengene dine går også til å betale late folk som syter og syter og syter, og klager på seg en hel masse ting som ikke er reelle, men som likevel klarer å lure systemet og får uføretrygd av velferdsstaten for å sitte hjemme på rævva si og surfe på kg, DET synes jeg er en ukul bruk av mine skattepenger hvertfall, hvis man først skal være inne på den tralten.

Skattepengene dine går dessuten til å lønne politiet som rydder skurkene unna gata, fengselsbetjentene som holder skurkene i ro innenfor murene, sykepleierne og AMK folkene som er på nattevakt og stiller opp den natta ulykken er ute og du totalvraker bilen din, m.m. Alle disse yrkesgruppene er vi fullstendig avhengige av. Hvordan ville du forresten fått til å privatisere politiet? Ville det ikke komme fryktelig mye bestikkelser ut av en slik instans?

Endret av Bond
  • Liker 3
Skrevet (endret)

I takt med at kvinner i større grad realiserer seg selv i form av høyere utdannelse, produseres det på løpende bånd ferdigutdannede som må sysselsettes for å holde arbeidsledigheten nede. Da kvinner stort sett velger utdannelser som innebærer at de må leve som parasitter på andre skapende mennesker, ender disse kvinnene stort sett opp som byråkrater.

Disse byråkratene stemmer på byråkratpartier, som setter av mer og mer penger til å la byråkratenes andel av økonomien ese ut, og simultant bruke dine og mine penger til å opprettholde støtte til utdanninger som ikke bidrar til produksjon av materielt velstand, men som i all hovedsak er rekrutteringskanaler til forvalteryrker, hvor rekrutteringen skjer i form av å behage en kvinnelig lektor/professor som lever av å sette fancy ord på egne meninger og selvfølgeligheter som alle med en halvveis intakt hjernebark kan se.

Det disse damene mangler i hjernekapasitet, tar de igjen på billig intrigespill. Middelmådigheten gjennomsyrer et utdanningsmarked som er forgiftet av damer og deres innflytelse. De mest råtne resultatene ser vi da i fascistpersonligheter som på toppen av det historiske fakultetet på Blinderen.

I et kapitalistisk system vil vi også dessverre finne damer, vi vil finne middelmådigheter, vi vil finne udugelige drittsekker og intrigespill. Men forskjellen er at en utdanningsinstitusjon som er privat, ikke får dritten sin finansiert av skattebetalere, om de fungerer suboptimalt.

Jeg tror grunnen til at kvinner generelt er så fucka i huet at de støtter høy grad av sentralisme, og samtidig argumenterer sterkt for rettferdigheten av dette, er at de ønsker at alle andre skal betale for deres udugelighet. Jeg plages ikke av at f.eks Nedkvitne fikk fyken, eller at religionshorer kan fyre av sine private maktoperasjoner mot anti-islamiserings-fanatikere. Det jeg provoseres av er at markedet ikke får lov til å vise dem fingeren. Det er som om alle skulle blitt tvunget av staten til å bruke råtne iPhones, med deres elendige kompatibilitet.

Hva med å legge ned, kjøre det offentlige på dynga? Riv ned alle institusjoner, kvitt oss med lederene, privatisere alt? Er det ikke snart på tide at parasittene ikke lenger får meske seg på våre penger, og bruke dette til å oppføre seg som drittunger i barnehagen.

:haar: å jøsses, her var det mye vrede...

Endret av Bond
Skrevet

Du høres bare latterlig ut!

Skrevet

Jeg skjønne rikke hvorfor du gidder å sitte å irritere deg over dette. Skettepengene dine går da til langt mer enn bare disse studentene?

Ja, byråkrater.

Det geniale resultatet av norske kvinner som skal ha utdannelse: Norge får flere papirflyttere enn alle andre land i Europa. Fordi vi er så produktive at vi må forvalte så jævla mye?

Hva har språket mitt å gjøre med hvorvidt kvinner er årsaken til at det offentlige blåses opp og hvorvidt ikke-offentlig ansatte er blitt en melkeku for parasitter?

Til deg som trakk inn NAV - har du ikke fått med deg at NAV må ansette flere byråkrater - så de kan hindre vanlige folk i å få støtte fra dem.

• Liker 2
Skrevet

Det at Norge tilbyr såpass bra utdanningssytem.

Typisk kjerringer. Norge tilbyr et bra utdanningssystem, fordi damer seleksjoneres til høyere utdanning, er lydigere, mer stille, stiller færre kritiske spørsmål, sitter stille og gjør lekser. Nei, Norge har ikke noe bra utdanningssystem. Norge har et ensrettende utdanningssystem, fordi folk syns det er OK at staten i så stor grad som overhodet mulig skal indoktrinere ungene i gode verdier som bestemmes sentralt. Ungene skulle på et tidspunkt få engelskkarakterer etter hva slags holdninger de har til likestilling! Les læreplanene. Du kan være et musikalsk geni, og ikke få lov til å studere, dersom du stryker i norsk sidemål. Utdanningssystemet er laget som et knefall for særinteresser, og dere dumme damer er statistisk overrepresentert som støttespillere av dette fucka og umoralske systemet. Skam dere.

Skattepengene dine går også til å betale late folk som syter og syter og syter, og klager på seg en hel masse ting som ikke er reelle, men som likevel klarer å lure systemet og får uføretrygd av velferdsstaten for å sitte hjemme på rævva si og surfe på kg, DET synes jeg er en ukul bruk av mine skattepenger hvertfall, hvis man først skal være inne på den tralten.

Det syns jeg er en kul bruk, selv om jeg misliker at jeg pumpes økonomisk for å lønne disse snikene. Det som er kult, er at de menneskene som samfunnet spytter i trynet, spytter tilbake ved å vegetere på helt håpløse ordninger som i så stor grad som overhodet mulig, fortjener å bli utnyttet.

Skattepengene dine går dessuten til å lønne politiet som rydder skurkene unna gata, fengselsbetjentene som holder skurkene i ro innenfor murene

Som stopper tilfeldig ungdom og tauer dem inn til politistasjonen dersom de ser mistenkelige ut (les noen stories på freakforum), som opptrer som håndtlangerene for politikerene og deres umoralske lover, som straffer folk for å røyke hasj, spise bamsemums, og ha sex med en 15-åring om du er 16, som kan oppføre seg som drittsekker og ilegger deg en saftig bot for å bruke ord du fint kan bruke til alle andre medlemmer av samfunnet, som generelt er ufordragelige og ufyselige.

Hvordan ville du forresten fått til å privatisere politiet? Ville det ikke komme fryktelig mye bestikkelser ut av en slik instans?

Er du sikker på at det ikke er fryktelig mye bestikkelser og aktivitet som undergraver prinsipper om likhet for loven allerede?

Skrevet

:skratte:

Ler mest av TS, men må åsså flire litt av de som tror det nytter å diskutere med en som han.

Skrevet

Skoleferien har begynt, ser jeg? Enda en kvinnehatende tulling som spyr edder og galle. Ignorer, ignorer.

• Liker 3
Skrevet

I takt med at kvinner i større grad realiserer seg selv i form av høyere utdannelse, produseres det på løpende bånd ferdigutdannede som må sysselsettes for å holde arbeidsledigheten nede.

Løsningen er da at færre menn utdanner seg ;)

Skrevet

:skratte:

Ler mest av TS, men må åsså flire litt av de som tror det nytter å diskutere med en som han.

Hei, stortsettglad. Kan du gi meg noen eksempler på mennesker det "nytter" å diskutere med? På hvilken måte "nytter" det?

Hvis vi skal se litt nærmere på denne diskusjonen, så er det vel tydelig at de argumentene som har kommet som tilsvar, ikke holder mål/er for slette i sine antagelser, og så har du en betydelig andel tilsvar uten argumenter, som kun inneholder personhets, ala de platte oppgulpene til Tabris.

Til deg som sier at "løsningen er at færre menn utdanner seg" - Det vil jo da innebære at forholdet mellom offentlig ansatte og privatansatte forskyves enda mer i retning sykelig.

Det er vel typisk damer at de ikke klarer å diskutere slike emner saklig. Innerst inne vet de hva slags råtne egoister de er, hvordan de bruker andre mennesker for å karre til seg selv, for å ha en jobb med det de anser som nok trygghet. Som en konsekvens, så ødelegger de Norge. Det burde vært sysselsettingsstopp for damer i offentlig sektor.

Skrevet

Oi, noen kom ikke inn på studiet de ønsket seg.

• Liker 2
Skrevet

Oi, noen kom ikke inn på studiet de ønsket seg.

:ler: Kanskje det var et studie med damer kvotert inn!

• Liker 1
Skrevet

Haha. Jeg slutter aldri å forundre meg over slike som TS. De fremstår som utrolig bitre og ensporet. :plystre:

Skrevet

Tråden ryddet for personangrep og avsporinger

Bond, mod

Skrevet

Ja, byråkrater.

Det geniale resultatet av norske kvinner som skal ha utdannelse: Norge får flere papirflyttere enn alle andre land i Europa. Fordi vi er så produktive at vi må forvalte så jævla mye?

Hva har språket mitt å gjøre med hvorvidt kvinner er årsaken til at det offentlige blåses opp og hvorvidt ikke-offentlig ansatte er blitt en melkeku for parasitter?

Til deg som trakk inn NAV - har du ikke fått med deg at NAV må ansette flere byråkrater - så de kan hindre vanlige folk i å få støtte fra dem.

Er du klar over at hvis vi tar bort alle støtteordninger, så må du komme deg i arbeid, og forsørge seg selv, og ikke snylte på felleskassa som du har gjort siden du ble født.

Skrevet

Du kommer med bra mye piss, men også noe sant. Men det er jo slik at det ikke bare er sånne kvinner, så du trenger ikke å angripe et kjønn. Det er bare barnslig spør du meg, og viser at du kanskje er uutdannet selv siden du viser veldig lite innsikt og forståelse.

Kanskje du heller skal slutte å sitte dagen lang å lese på forum (kvinneguiden og freakforum.. sikkert flere) fordi det står mye rart der av folk som tror de har mye kunnskaper men egentlig har de bare sterke meninger uten grunnlag, og man vil heller ikke være en "sånn" type.. Jeg tar sikkert ikke feil når jeg tror du er en sånn som sitter å leser blogger og forum om konspirasjonsteorier og om hvordan "samfunnet og staten kontroller deg" og at verden ville vært et bedre sted om kvinnen holdt seg hjemme osv. Hvis du selv hadde hatt en utdanning og forståelse så ville du visst at man trenger begge kjønn i all slags jobber fordi at kvinner og menn tenker ulikt, dermed kan man bidra på to forskjellige måter og få flere synsvinkler på problemer.

Ta heller å gå ut å snakk med mennesker eller lese en bok. Gjør noe for deg selv å prøv å dyrke dine egne interesser. Prøv å åpne øynene dine bittelitt, så ser du at verden består av flere fargenyanser enn svart og hvitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...