Gjest brutal_mann Skrevet 25. desember 2010 #22 Skrevet 25. desember 2010 Jeg har det på windows ja. Synd Men ok, det kan hende Krita kommer på Windows også etter hvert Selv om alle bør velge frihet
Yme Skrevet 25. desember 2010 #23 Skrevet 25. desember 2010 Synd Men ok, det kan hende Krita kommer på Windows også etter hvert Selv om alle bør velge frihet Jeg syns windows gir meg mye mere valgmuligheter enn linux... Men det er mest fordi jeg liker å spille, å da har man ikke mye å velge mellom som linuxbruker hehe Utifra det jeg leste virka det som at Gimp og Krita var en del av samme pakka før i tiden, men at de har delt seg i to, sånn at Krita kan fokusere mer på digitale malerkunster, og Gimp kan være mer til redigering og sånt. Stemmer det?
Gjest brutal_mann Skrevet 25. desember 2010 #24 Skrevet 25. desember 2010 Jeg syns windows gir meg mye mere valgmuligheter enn linux... Men det er mest fordi jeg liker å spille, å da har man ikke mye å velge mellom som linuxbruker hehe Utifra det jeg leste virka det som at Gimp og Krita var en del av samme pakka før i tiden, men at de har delt seg i to, sånn at Krita kan fokusere mer på digitale malerkunster, og Gimp kan være mer til redigering og sånt. Stemmer det? Nei. Krita og Gimp har alltid vert helt seperat kode. Men Krita har brukt noen år for "å finne seg sjæl" om en kan si det slik. For et drøyt år siden bestemte utviklerne av Krita seg for at det skulle bli verdens råeste applikasjon for digital tegning. Slik sett er det riktig at Gimp er et redigeringsverktøy, mens Krita er et tegneverktøy. Som tilhenger av fri kode så er jeg jo automatisk positiv til fri programvare. Utfordringen her er at jeg kan null og niks om kunstneriske ting :gjeiper: Sånn sett vil jeg gjerne ha noen som har peiling, og som ikke er farget av å være hardcore fans av fri programvare, til å si sin hjertens mening. For andre brukere av avansert 3D og animasjons-verktøy vil jeg benytte anledningen til å tipse om Blender. En film laget i Blender er f.eks. Sintel
Gjest brutal_mann Skrevet 31. desember 2010 #25 Skrevet 31. desember 2010 Krita har nettopp kommet i 2.3.0 versjon. I artikkelen ligger det en video demo for de som er interessert http://krita.org/component/content/article/9-krita-updates/66-krita-230-released
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå