Gå til innhold

Kura-sengen til Ikea

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å kjøpe denne sengen til vår eldste datter. Vi har tenkt å bruke den i "høy stilling".

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80123993

Er det noen som har denne, som kan fortelle litt om den?

Hvor gamle er barna som bruker den, og har dere den i lav eller høy stilling? Er den stødig? (Jeg synes det ser litt stusselig ut med den ene trestanga i hjørnet.)

Hva slags løsninger har dere under senga om den er i høy stilling?

Er det noe poeng i å kjøpe sengehimmelen som hører til? Tar den mye plass i rommet?

Mange spørsmål, men jeg takker for all hjelp :)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest 4-barnsmor
Skrevet

Kjøpte den til en 8 åring og brukte den i høy stilling.

Bytta den ut etter et år, etter hennes eget ønske. pga lite rom trodde vi at det var kjekt med plassen under men det var altfor lavt til at det ble brukt noe særlig. Teltet over var også morsomt bare en liten stund.

Kanskje den fungerer bedre for mindre barn, men vi var aldri fornøyd med den.

Skrevet

Hei!

Vi kjøpte en brukt slik seng. Gutt på 10år som brukte den til han var 13. Ble brukt i høy stilling og hadde madrass under som fungerte greit for gjesteseng om venner skulle overnatte. Lagde gardeiner som pyntet litt under der. Ble ogspå brukt som lesekrok/kosekrok osv, lagringsplass av leker mm.

Vurderer å sette den opp til nestemann nå som er 4. Den er sikkert fin i lav stilling også. Man kan jo lage sengehimmel og sy fine gardiner til osv.

Skrevet

Har et vennepar som har den til sønnen, de har hatt den på høy stilling siden gutten var to.

Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen! :)

Jenta vår er tre år, og jeg tror nok hun vil like den. Det var fint å høre at den passer i høy stilling til toåringer også.

Skrevet

Men de har på himmelen så han ikke faller ut altså

Skrevet

Ja, jeg vil også ha på den for å være helt sikker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...