Gå til innhold

Skal male stua

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle egentlig bestemme meg for fargenyanse i går og male i dag, men klarer ikke å bestemme meg. :roll: Hadde egentlig tenkt å velge eggeskal. Nå er jeg i tvil om jeg ikke skal velge en hvitere farge.

Det er snakk om en stue på 30-35 m2. Mye vinduer på sydveggen, ellers er det kun en hjørnepeis og en døråpning som bryter opp veggflatene. Taket er helt hvitt. Har malt eggeskal på noen mindre rom, og det funker det bra. Jeg er derimot usikker på hvordan det blir på større flater.

Noen fargekyndige her inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en stue tilsvarende din.. Jeg har nettopp malt den hvit.. Tenkte først på egge hvit, men ombestemte meg pga størrelsen på rommet. Angrer ikke på at jeg malte den hvit i allefall :)

http://tinasolem.blogspot.com

• 2 uker senere...
Skrevet

latte er også en veldig fin farge... den er ikke hvit, men kan allikevel minne om hvit, siden den er såpass lys!

kjempefin syns jeg hvartfall :)

lykke til med fargevalget... det er ikke enkelt nej! ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Det ble en farge som de kaller Refleksjon. En lys utgave av antikkhvit ville jeg si.

• 3 uker senere...
Skrevet

Det ble en farge som de kaller Refleksjon. En lys utgave av antikkhvit ville jeg si.

Refleksjon er fin. Jeg testet den da jeg skulle male gangen min for litt siden. Endte opp med Latte pga at den passet bedre til Teracotta flisene på gulvet og fargen ble litt varmere.

Stor forandring ble det iallefall fra en mosegrønn gang til lyse fine latte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...