Gjest Badabing Skrevet 20. desember 2010 #1 Skrevet 20. desember 2010 Skal snart ut på tur igjen, og synes alltid det er litt vanskelig med gaver fra reisen. Hva pleier dere å kjøpe til familie, venner og arbeidsplass? Synes det ofte blir til at man rasker med seg noe fra tax free fordi jeg ikke har fantasi nok, så kom gjerne med alt av tips, fra hvor som helst i verden
The Kitten Skrevet 20. desember 2010 #2 Skrevet 20. desember 2010 Jeg pleier ikke å kjøpe gaver når jeg er på ferie.
Gjest Badabing Skrevet 20. desember 2010 #3 Skrevet 20. desember 2010 Det er greit, men det hjelper meg ikke så mye
MissStiles Skrevet 20. desember 2010 #4 Skrevet 20. desember 2010 Det kommer litt ann på hvem det er. Men jeg pleier som regel å kjøpe gaver til foreldrene mine siden de alltid kjøper noe til meg. Kanskje venner, om jeg finner noe spesielt. Det kan være alt fra t-skjorter til et typisk ting fra det stedet jeg har vært på til sjokolade/vin osv.
Vindmølle Skrevet 20. desember 2010 #5 Skrevet 20. desember 2010 Jeg er heller ikke vant til reisegaver, hverken å gi eller å få. Hvis noen skulle kjøpe reisegave til meg hadde jeg egentlig helst ønsket meg noe fra taxfree. Jeg kjøper aldri typiske suvenirer til meg selv når jeg er ute å reiser, så å få det fra noen andre sitt reisemål hadde blitt litt rart for min del. Skulle det vært en gave som ikke er kjøpt på flyplassen så hadde jeg ønsket noe som kunne brukes til noe. Fra Paris hadde noen gode makroner vært godt, fra Belig litt god sjokolade, fra Japan en liten vifte, fra India et silkesjal/silkeslips... Postkort fra turen hadde vært mer enn godt nok for min del. Det er det jo nesten slutt på nå i disse sms/mms/e-post tider. Jeg blir hvertfall kjempeglad når jeg får kort
Christiane_W Skrevet 20. desember 2010 #6 Skrevet 20. desember 2010 Det varierer sterkt, her er mine favoritter fra London: -papirvarer fra Paperchase -te/tetilbehør fra Fortnum & Mason eller Whittard of Chelsea -suvenirer fra Harrods
Karmosin Skrevet 22. desember 2010 #7 Skrevet 22. desember 2010 Jeg pleier å satse på lokalt snop/sprit/andre konsumvarer. Som oftest er det godt, og om ikke det er godt pleier det å være underholdende (som veldig søte asiatiske sukkertøy som har en liten og intens chilibombe inni seg). Å få suvenirer synes jeg er sært, så jeg gir det ikke heller, bortsett fra at moren min pleier å få et bokmerke fra der jeg har vært. Husbonden får stæsj og gir stæsj til meg også.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2010 #8 Skrevet 22. desember 2010 Gir kun gaver til familie når jeg har vært på lange reiser utenfor europa. Da har jeg kjøpt praktiske ting fra der jeg har vært, og absolutt ikke souvenirer. F.eks i peru kjøpte jeg alpakkasjal, i argentina skinnlommebøker, i afrika smykker og i kina tekopper. Veier lite, tar liten plass i kofferten og liten plass hjemme om det er noe de ikke vil ha. Til jobb kjøper jeg snop fra taxfreen, og til vennene mine kjøper jeg stort sett ingenting. Sender postkort fra der jeg er, og tenker at det holder. (Foruten at det er morsomt å se når kortet egentlig kommer frem, tar ofte lang tid)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå