Gjest Heloise Skrevet 20. desember 2010 #1 Skrevet 20. desember 2010 Først må jeg bare få si at jeg er Veldig usikker på om dette er rett forum å opprette denne posten i, men jeg prøver Jeg skal kjøpe en gave til "min familie" i England, og tenkte å kjøpe noen erketypiske norske ting, som ostehøvel og norsk snop, men er det noen som har noen andre tips til hva jeg kan ta med? Ting og godteri og ymse! Snoplisten er som "vanlig" seigmenn, lakrisbåter, kvikklunch, bamsemums.. Hva mer, hva har jeg glemt God Jul!
Tabris Skrevet 20. desember 2010 #2 Skrevet 20. desember 2010 - Freia Melkesjokolade - Hobby-sjokolade - Brunost Eventuelt noen souvenir-ting som elg-bamse, vikingfigur eller kalender med bilder av norske fjorder. Eventuelt strikkegenser og norsk juleøl.
Gjest Dulcis Skrevet 21. desember 2010 #3 Skrevet 21. desember 2010 (endret) Selbuvotter og ullsokker med typisk norsk mønster var i hvert fall en hit hos verstfamilien min i USA. Hvis gaven skal gis i disse juletider kan kanskje typisk norsk julepynt være noe? F.eks julebukk av halm eller lignende. Kokebok på engelsk med norske oppskrifter var også en hit hos "mine". Endret 21. desember 2010 av Dulcis
Gjest Heloise Skrevet 21. desember 2010 #4 Skrevet 21. desember 2010 Jeg vurderer også kokebok, så håper jeg finner det et sted, på engelsk... Takk for forslag! Ut og shoppe!
epione Skrevet 21. desember 2010 #5 Skrevet 21. desember 2010 Solo? Eller har de en tilsvarende brus i England? Jeg har gitt eventyrsjokolade i gave til en amerikansk venninne. Selv om hun ikke kunne lese eventyret, ble hun ganske begeistret for den. Og typisk norsk julepynt kan også være smånisser, altså ikke Coca Cola nisse, men husnisser og skogsnisser og smånisser!
Gjest Heloise Skrevet 21. desember 2010 #6 Skrevet 21. desember 2010 De har appelsinbrus der også, f.eks fanta og egne typer Jeg kjøpte en fancy ostehøvel, med ostehøvelens "historie" på embalasjen (de har ikke ostehøvel! Argh!), en kokebok med norsk mat på engelsk, med ribbe og det hele i! :D Slang med en haug nosk snop, og nøkkelost og gudbrandsdalsost. Det burde holde, metter nok hele familien der med sjokolade nå! Hihi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå