Furstina Skrevet 20. desember 2010 #1 Skrevet 20. desember 2010 Jag hade ambitionen att göra en "pakkekalender" med "något att göra" varje dag. Precis som förra året. Det hann jag aldrig, vi hade nog inte hunnit med aktiviteterna heller... Jag har bakat lussebullar - som vi redan ätit upp. Och borde kanske göra en omgång till. Pepparkaksdegen ligger kvar i kylskåpet och jag funderar på att göra pepparkakshuset + borgen på lille juleafton i år. Apelsiner med nejlikor har jag bara tänkt på. Glöggbjudning är det snart för sent för. Vi hann knappt med luciafirandet på dagis och hemma blev det inget i år... Pyssel med dorullnisser eller liknande? tja, jag sparade i alla fall en drös doruller (som vi sen gav till skolans pysseldag) Julklappar? Tja, mannen fick för första året ta ansvaret för "sin familj" med både inköp och att skicka i väg. Själv gjorde jag en raid på 2 timmar med barnen i släptåg och är "nästan klar"... Mat och dricka handlar maken på onsdag, jag behöver bara krydda Ribbe och steka den. Julgranen ordnar sig på torsdag... Men allvarligt talat så känns det otroligt skönt! Vi ska vara hemma. Ingen resa, inte ens med bil. Vi ska vara hemma och njuta i romjulen, och bara UMGÅS. Jag hade velat gjort mer, men så blev det inte. Ingen tvingar mig, ingen förväntar sig överdåd utan det viktigaste är faktiskt att få vara tillsammans och inte stressa sönder dagarna före. God jul 2
Gjest Purple Haze Skrevet 20. desember 2010 #2 Skrevet 20. desember 2010 Good for you! Jeg har forlengst sluttet å stresse til jul. Min mor og eks-svigermor var totalt opphengt i at man måtte vaske huset fra gulv til tak til jul, så jeg gjorde det også. Sluttet med det da jeg fant ut at det er bedre å gjøre rent til våren. Da får man vasket vinteren ut av huset. Jeg bakte sju slags kaker + rundstykker, sjokoladekake, laget eget julegodt. Helt til jeg fant ut at ingen spiser opp alle de kakene, og de blir fuglemat i februar. Nå kjøper jeg heller god mat, godt drikke og godis Julegavene har jeg begrenset til kun de nærmeste, og det var deilig å kunne bruke mer penger på dem, i stedet for fjerne slektninger man aldri ser. Nå har jeg voksne barn, så da slipper jeg juleverksted med å lage julepynt osv. Men det er noe jeg faktisk savner, for det syns jeg var kos. Godt å se at du tar det med ro og kan kose deg med julen. Det viktigste er at man får tid sammen, kan slappe av, kose seg og gjøre trevliga saker tilsammans God jul
Furstina Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. desember 2010 Precis. Både mannen och jag har försökt begränsa julegaver till både VÅR familj och föräldrar/syskon för att undvika stressen och jäkten. Vi kan pyssla och ordna ändå, det är läxor, pärlplattor, målarböcker och annat. jag kan gott tänka mig att baka en plåt eller tre med pepparkakor i romjulen när vi har bättre tid?
Gjest Purple Haze Skrevet 20. desember 2010 #4 Skrevet 20. desember 2010 Klart man kan bake pepperkaker i romjulen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå