Gå til innhold

Hvilken farge på kjøkkenet?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har veldig lyst til å male kjøkkenet vårt, og jeg vet jeg kommer til å få lov av huseieren.

Skapene våre er hvite, og benkene er i en varm brun-litt rødlig farge..

Veggene er nå gule, men jeg er ikke særlig glad i den fargen.

Noen av dere som har tips til hvilken farge som vil passe?

Tenkte litt på en lysbeige eller noe, men jeg er ganske usikker på nåværende tidspunkt :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med grått? Vi har en kjempefin gråfarge på soverommet vårt. Den heter fabrikk og er fra jotun, passer veldig godt til hvitt. Rolig og ren farge. Også kan du satse på tekstiler i lilla! Kjempeflott!

Gjest Anonymous
Skrevet

Ingen dum ide, men jeg er litt redd for at det skal bli litt kaldt om du skjønner. Bordet og stolene våre er forresten malt i grått også :wink:

Skrevet

Først litt generelt: Bur i leigd leil. for tida, bygd midt på 90-talet. Resultat: Stova = gul, kjøkenet = mørk raudt, soverom=mørk/knall blått, gong = mørk grøn.

Bodskap (til alle utleigarar og andre): mal lyst! Det vert aldri så 'ut'som mørkt, og det er mykje meir leveleg sjølv om det går av moten...

Viss eg fekk male kjøkenet mitt, ville det blitt beige, trur eg. Ganske så lyst.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja jeg skal så absolutt male det lyst. Vi er veldig heldige sånn sett her vi bor. Alle rom er lyse gudsjelov.

Lurer meg på om jeg ikke skal velge en lysbeige farge eller noe altså. :blunke:

Skrevet

Vi har sånn lys caffe latte farge. Den er varm, veldig lys og helt skjønn.

Vi har hvite skaper, kirsebær benker, kirsebær parkett og kirsebær fotlister. Neste prosjekt nå er kirsebærpanel i taket, med spotter, og kirsebær taklister.

Gjest Hulderjenta
Skrevet
Lurer meg på om jeg ikke skal velge en lysbeige farge eller noe altså. :blunke:

En lys begie farge hørtes kjempefint ut til sånn som du beskriver fargene på inventaret på kjøkkenet - men faren er at det kan bli kaldslig. Jeg hadde vurdert en en varm, lys nougat-farge, jeg. Det er mitt beste tips! :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke dumt det Huldre-Lise og Tex. Skal få tak i noen fargekart i nyansene dere nevner, så får vi se :blunke:

Gjest Embla s
Skrevet
Først litt generelt: Bur i leigd leil. for tida, bygd midt på 90-talet. Resultat: Stova = gul, kjøkenet = mørk raudt, soverom=mørk/knall blått, gong = mørk grøn.  

.

:roll: Akkurat sånn så det ut her jeg bor nå da jeg flyttet inn og... (men kjøkkenet var mørkgult/orange..).. Så mørkt og nitrist...

Skrevet

Holder på å pusse opp nå, og vi har kjøpt kremhvit innredning med mørk kirsebærfarget benkeplate. Jeg har malt veggene i en lys, kremet farge som heter Dun i Ladys fargekolleksjonskart. Det er en nøytral, behagelig farge som jeg tror vil passe til det du beskriver!

(Som majan skrev, så er også Lys toscana en farge jeg vil anbefale - den er enda lysere enn Dun)

Lykke til - det er moro å pusse opp!

K

Skrevet

Vi har også Dun! Har den på vegger og kjøkkenskap, med gyllenmørke benkeplater og stålovn/-kjøleskap/-oppvaskmaskin.

loolaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...