Gå til innhold

hjemmelaget pizza?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har en veldig pizzaglad familie, som helst vil ha hjemmelaget pizza i helgen. Men de er lei pizza med pølse, skinke og kjøttdeig, ikke kunne de hjelpe med noen nye ideer heller. Egentlig burdte de fått lage selv eller ta det de får.....

Er det noen som har ideer til annet fyll?

På forhånd takk!

Skrevet

Bacon er bare nammanam oppå pizzaen.

Ellers har jeg en selvpålagt regel om at bunnen skal være syltynn og bare tre-fire ingredienser + ost og tomatsaus oppå.

Da lager jeg heller to-tre pizzaer hvis jeg har besøk, steker de på høy varme og det går raskt, de er ferdigstekt på ti min.

På høyeste varme og setter på undervarme + varmluft når pizzaen går i ovenen.

Skrevet

Min favoritt er tacopizza og det er virkelig nydelig!

Da har jeg på tacosaus istedenfor tomatpure i bunnen, så kjøttdeig med tacokrydder i. Deretter mais, jalapenos og kanskje løk/purre. Også masse ost selvsagt. Nydelig med rømme ved siden av. Nachos kan man forresten også ha på pizzaen, eller servere ved siden av om man ønsker også...

Skrevet

Alternativ....

Skjær to store løk i tynne ringer. Stek de på middels varme og rør i de ofte til de blir helt myke.

Spre dette over bunnen og tomatsausen, i tillegg til forskjellige oster og finhakket tomat.

Når pizza'n kommer ut av ovnen, strør du over nyrevet parmesan og fersk ruccola.

NAM! :D

Skrevet

Jeg pleier å røre ut to fedd hvitløk oppe i en boks hakkete tomater. Sprer dette så utover pizzabunnen. Har masse mozzerella ost, og pepper. Det blir kjempegodt på smak, og alle mine venner elsker den!!!

Skrevet

Neineinei...

Pizzaen skal ha samme fyll, ALLTID!

Her i huset har vi pizza hver fredag, uten unntak. Og den har alltid samme fyll.... Det er tradisjon hjemmefra, mamma har laget den pizzaen hver fredag siden jeg gikk i en av de lavere klassene på barneskolen. De årene jeg bodde på hybelhus ble det ikke så mye pizza på meg, for det var jo ikke lov med komfyr der, men etter at jeg ble samboer i egen leilighet er det pizza hver fredag her og.

Høres sikkert utrolig sært og kjedelig ut, men vi er så fornøyde med det alle sammen så da er det vel greit!??!

Skrevet

Prøv med vanlig pizzasaus, kyllingfilet (lett stekt og godt krydret), rødløk, basilikum og bacon. Strø gjerne over noen ferdig kokte pastarør/skruer etc. som er tilsatt olivenolje og hvitløk som en slags marinade..... Det er godt, det!!!!!! Og selvsagt masse mozzarella!!!!! Nam!"!

Skrevet

Et annet tips kan være; biff eller kyllingkjøtt, med bernaisesaus på pizzaen.... :o

Gjest the imp
Skrevet

pepperoni er godt på, eller biffstrimler :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...