Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uaæh, øyelokk og øyebryn tåler visst ikke kulda, og nå har eksemet blusset opp. Flasser, blir rød og er hoven. Har faktisk dette her på øreflippene (!) også, men ikke så ekstremt. I følge fastlegen er det seboreisk eksem, men har ikke vært så ille plaget de siste par årene, så det er en stund siden jeg var hos lege sist. Fant litt hydrokortison og en fungoralkrem jeg har hatt liggende, og begynte å smøre med dette for et par dager siden. Hjelper så langt ikke (kanskje litt på kløingen, men det flasser like forbannet mye). Vil jo helst ikke bruke så mye hydrokortison heller... Og helst slippe å se ut som dronningen av flass på nyttårsaften. Legetime får jeg ikke før i januar.

Andre som er plaget med dette djevelskapet? Hva gjør dere for å få bukt med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plaget masse med det :( Det som jeg har funnet ut hjeler best er ansiktskrem uten mineraloljer og noe særlig parfyme, og shampo/såpe uten sls. I tilleg så har jeg brukt enten Locoid (tror jeg det het, svir som bare f) og deksem fra apotektet.

Smører tykt lag med annsiktskrem i ansiktet, morgen og kveld. Og sjampnerer håret to ganger når jeg vasker det (ingen balsam). Må føne det med engang, hvis ikke så blir eksemet værre. Hjelper noe å kutte ut sukker og melkeprodukter også.

:)

Håper tipsene var til hjelp. Det klør noe innmarri, men om jeg greier å holde det i sjakk i hodebunnen så er det greit ellers og :)

Skrevet

Takk for svar! Kanskje jeg skal forsøke deksem... Jeg har foreløpig ikke noe eksem i hodebunnen, kun på øyelokk/øyebryn og øreflippene. I tillegg har jeg eksem på armen, der overarm og underarm møtes (på innsiden av albuen? Ikke lett å forklare). Sliter av og til med det i knehasene også. Det er vel ikke så vanlig for seboreisk eksem? Huden min er heller ikke fet, og eksemet er tørt og flassende, ikke veskende. Kan seboreisk eksem arte seg sånn?

Skrevet

Jeg ville gått til en hudlege og fått en sikker diagnose på hva det er. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...