Gå til innhold

Er du lykkelig ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om ikke lykkelig så i allefall godt tilfreds.

Jeg har en jobb jeg trives med, gode venner og ordnet økonomi. Savner av og til ei jente/dame å dele koselige stunder med, men alt i alt lite å klage på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bestemt meg for å slutte å tenke over hvordan jeg har det. Det er en unødvendig tanke - med mindre det ikke er åpenbart for meg at jeg er ulykkelig, så har jeg det nok ganske greit. Etter å ha hatt flere kompiser enn venninner opp igjennom årene, så har det falt meg inn at det er en mye mer behagelig tilværelse! :klemmer:

Skrevet

Jeg har ingen høydepunkter om dagene, og er ikke glad, men heller bare.. nøytral når jeg ikke gjør noe..

Skrevet

Når du ikke gjør noen ting, bare sitter på pcn eller ser på tv osv

Er du GLAD inni deg da ?

Eller må du holde på med noe for å la være å sitte å tenke på negative ting ?

Jeg vet ikke helt hva jeg er, jeg. Er sjeldent ordentlig glad, og om jeg er det så varer det bare en time eller to.

Ellers kan jeg være "normal" altså ikke tenke noe særlig over livet eller så er det alltid NOE som plager meg, uten at jeg vet hvorfor.

Hvordan har du det, sånn til vanlig ?

Har det nok litt på samme måten uansett hvor mye jeg vrir og vender på denne. Akkurat nå er jeg faktisk glad, da. Kanskje ikke om to timer eller imorgen. Og sånn er det til vanlig her.

Skrevet

Jeg blir litt flau over meg selv når jeg sitter her og tenker at jeg ikke er lykkelig, for jeg har alle grunner til å være det. Det er ingen store, triste ting i livet mitt akkurat nå.

Men jeg tenker ofte at andre er mye lykkeligere enn meg, spesielt i julen. Når de forteller at skal ha selskap med så og så mange personer, føler jeg det stikker i hjertet.

Jeg er singel, liten familie, barna mine er voksne og feirer jul med andre annenhvert år.

Så jeg prøver å jage selvmedlidenheten på dør med å være opptatt med film, bøker, egenpleie o.l. og bruker altfor mye penger på trøsteshopping. Har også kjøpt en reise i julen som jeg egentlig ikke har råd til, og forteller alle hvor mye jeg gleder meg til dette. Sannheten at jeg gruer meg for å sitte alene på hotellrommet i julen.

Venninnene mine er stort sett i parforhold og de snakker mye om alle disse familieselskapene sine. Jeg prøver å tenke at ikke alt er rosenrødt der heller, men det hjelper ikke.

Skrevet

Nei, jeg er ikke det. Jeg opplever lykkestunder, men er grunnleggende trist nå for tiden. Det gode er at jeg vet at dette ikke vil vare. Jeg er optimist av natur, og skal få det bedre, jeg må bare meg i nakken og ta noen grep i livet mitt. Det blir tøft, men jeg skal komme ut på andre siden som et lykkeligere menneske. :)

Skrevet

Nei, egentlig ikke. Har ikke funnet min plass her i verden og meningen med det hele, som man jo må skape selv

Skrevet

Hva vil det si å være lykkelig?

Jeg tror jeg er lykkelig, men det er et defininsjonsspørsmål. Jeg har hus, jeg har katt, jeg har hund, jeg har mann, jeg har jobb, jeg studerer noe som interesserer meg, jeg er frisk, jeg har klart å slutte å røyke, jeg har venner, jeg har familie rundt meg, jeg har klart å gå ned noen kilo i vekt, jeg har ikke verdens beste økonomi, men det er bare midlertidig.

Jeg har jobbet meg ut av en grusom depresjon. Jeg vet hvordan det er å ikke ha noe å se frem til. Ikke tørre å drømme om fremtiden. Jeg vet hvordan det er å være så sliten at man ikke orker å reise seg. Så utmattet at man bryter sammen bare noen sier et halvskeivt ord til deg.

Og jeg er ikke der. Så ja, jeg er lykkelig! Og jeg vil fortsette å være lykkelig, så lenge mine dager er preget av flere positive følelser enn negative. Jeg er fornøyd så lenge vekten ligger på det positive.

Tåken er borte. Jeg tør å drømme om barn og om et stort flott bryllup. Om et fint hus med en stor hage. Jeg tør å drømme om at barna mine skal vokse opp. At jeg en gang skal få barnebarn. Jeg tør å drømme om en karriere. Fordi jeg vet at jeg kommer meg gjennom de utfordringene som venter meg. Jeg vet at jeg takler motgang. Jeg vet at jeg er sterk.

Men det betyr ikke at jeg går rundt i en konstant lykkerus. Jeg har fortsatt dager hvor alt føleles hardt, det er vondt å stå opp, alle er teite, og jeg forstår ikke hvorfor jeg valgte å flytte sammen med samboer.

Men da er det som regel bare å se i kalenderen, hvilken tid det er i måneden, og så heller prøve å gjemme meg litt disse dagene. ..

Men til syvende og sist, så har jeg det veldig bra, og det må da kunne kalles for lykke!

Skrevet

Både og. I blandt er jeg kjempe lykkelig, mens andre ganger finnes jeg ikke lykkelig i hele tatt. :fnise:

Skrevet

Nei. Jeg er ikke lykkelig. DEt er en av mine ønsker til jul.

Skrevet

Jeg vet ikke hva lykkelig betyr egentlig, livet er jo alt for komplekst til å være glad hele tiden. Det tror jeg ikke er meningen for noen. Men jeg er fornøyd med livet mitt ja :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke konstant lykkelig, det tror jeg ingen er. For meg er 'lykkelig' ett for stort ord til å kunne være hele tiden. Jeg tror ikke man ville vært ett godt menneske dersom man var lykkelig hele tiden, konstant.

Men hverdagen min er jeg glad i, livet mitt er jeg glad i, og jeg er daglig takknemlig for at jeg er den jeg er, har det jeg har, alle mulighetene som jeg velger å gripe eller ikke gripe hver dag. Jeg er godt fornøyd med hverdagen min, smiler mye og er mye glad, men ikke alltid. Selvsagt har jeg tunge dager, av og til føler jeg meg ensom (veldig sjeldent, men dog), innimellom er jeg trist, sint, føler meg utenfor, skulle ønske ting var annerledes etc etc.

Det er helt vanlig å innimellom føle dette, og jeg tror det er viktig å OGSÅ ha det slik. Det å tillate seg å føle på hele følelsesregisteret, gjør en helere som menneske.

Men jeg vet godt hva lykke er!! Og jeg tar meg flere ganger i å føle lykke. Det er stort, og jeg er takknemlig for at jeg er slik og har det slik.

Jeg har vært igjennom en depresjon, og vet hva det er å ikke ha det sånn, men også det er en kilde til glede idag. Når jeg ser tilbake på det året jeg var helt i bånn, hvordan jeg selv taklet det, se både styrken og svakheten ved meg selv, og vite litt mer hvem jeg er og hva jeg er istand til. Bevissthet i eget liv, både fortid, nåtid og fremtid. Det gjør meg glad at jeg er en bevisst person, som stadig ser etter både det positive og det "negative", og søker lærdom fra dem begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...