Gå til innhold

Barnehage ett eller annet!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Her om dagen da jeg hentet min 4 år gamle datter, var hun iskald. Barnehagen hadde vært på tur. De hadde tatt min datters bevernylon dress på en annen unge i bhg, og min datter hadde de kledd i en tykk jumper og regnbukse. Det var tydelig at hun frøs. Da jeg spurte hvor dressen hennes var, fikk jeg til svar at de ble nødt til å låne den til NN, fordi han ikke hadde med seg varme ytterklær i bhg, i tillegg hadde han hatt ett uhell i min datters (nye) dress.

Jeg reagerte med å si at jeg måtte nok begynne å kle på henne selv hvis hun skulle holde seg varm. Kjente at jeg ble temmelig hissig ja. Vi bor ganske langt nord, og her begynner det å bli veldig kaldt etter hvert.

Jeg syns bhg reagerte på feil måte. Selvfølgelig, jeg mener ikke at gutten som fikk låne dressen skulle fryse, men min datter hadde dress med seg, så hun burde nå vel ihvertfall få lov til å bruke den og holde seg god og varm. Hadde det vært meg, så hadde jeg holdt gutten inne, og ringt foreldrene og gitt beskjed om at han trengte klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at du reagerer, man sikrer jo ungen sin mot å fryse, også skal liksom andre barn ha de klærne så ungen blir kald alikvel :evil:

Dessuten så fikke du den tilbake nedtisset :( Skal de låne bort deres klær, bør de i det minste sørge for at ungen som får låne den er beskyttet med bleie i buksa så hun/han ikke griser den til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Den var nedtisset da jeg kom, derfor fikk jeg den ikke med hjem da de måtte vaske den....men likevel...

Syns dette var lite respekt overfor min datter jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min datter gikk i barnehagen hadde de reserveklær på hver avdeling.Jeg la selv igjenn noen støvler som var like hele men for små,som de skrev avdelingens navn på og ble felles til de som hadde glemt.

Jeg hadde også blitt forbannahadde de tatt min datters klær på en annen unge.

Husker det var maaaaange lapper til enkelte foreldre om at barnet deres manglet det og det av klær.

Ta det opp på foreldremøte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen da jeg hentet min 4 år gamle datter, var hun iskald. Barnehagen hadde vært på tur. De hadde tatt min datters bevernylon dress på en annen unge i bhg, og min datter hadde de kledd i en tykk jumper og regnbukse. Det var tydelig at hun frøs. Da jeg spurte hvor dressen hennes var, fikk jeg til svar at de ble nødt til å låne den til NN, fordi han ikke hadde med seg varme ytterklær i bhg, i tillegg hadde han hatt ett uhell i min datters (nye) dress.

:hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:o Herregud, hadde denne skjedd meg hadde jeg blitt rimelig forbannet ja. Det er jo forståelig at barn ikke skal fryse, men å låne av andre barn, som har behov for klærne selv, for å ikke fryse er jo helt bak mål.

De kunne ha holdt gutten inne, ringt foreldrene og gitt klar beskjed om at han skal ha med ordentlig med klær så han ikke fryser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Herregud, de kan vel ikke bare ta andre ungers klær når disse også skal være ut e :o Da får de holde ungen inne eller sørge for å ha noen ekstra klær selv som barnehagen kan låne ut. Og de har vel tilgang til bleier i en barnehage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o , Er litt sjokkert for å si det mildt. Ikke at jeg vil noen skal fryse, men det får være grenser.

Hvis ikke alle er kledt for å være ute, får de "uten"klær være inne da.

Har jeg vært deg ville jeg levert klage. Evt som noen sier her kommet med forslag om felles reserveklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt klar beskjed om at dette ikke fikk skje igjen. Din datter hadde med seg dressen for at hun skulle bruke den selv, men istedet så ble den lånt bort og din datter måtte gå med ikke så varme klær på seg.

Jeg ser ikke logikken i dette. Barnehagen burde da sett om gutten kunne lånt noen klær eller sett om de har noe liggende enn at de skal låne han dressen til et annet barn fordi han skal ut. Hva med det stakkars andre barnet da, som må fryse?

Nei, dette hadde ikke jeg funnet meg i. Neste gang så får de ringe foreldrene eller si i fra når foreldrene kommer for å hente barnet sitt.

For dette skal ikke skje.

Har selv datteren min i barnepark og der har de en kurv med ting som barna kan låne og de har støvler og regntøy.....

Men hvorfor vasker barnehagen den? Kunne ikke du fått den med deg hjem sånn at du kunne vasket den? Har aldri hørt om barnehager som vasker andres klær. Jeg foretrekker å få med meg klærne hjem sånn at jeg kan vaske dem selv og hvis ikke de er merket så merker jeg dem i samme slengen.

Uansett, dette hadde jeg sagt klart i fra om....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Man bruker da reserveklær, ikke andre barns klær !

Hva hadde de gjort om det kom en diger flenge i tøyet.. Tatt det av og påstått at ditt barn hadde hengt seg fast i noe kvist, mens det egentlig var et annet barn ?

Jobbet i bhg en stund, og regel #1 er at man låner ALDRI bort privat tøy! Her bør det bli oppvask mener nå jeg. Og om noen skulle fryse burde jo det vært barnet uten utetøy, ikke de barna som har med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene! Dette går absolutt IKKE an!!!

Jeg jobber selv i barnehage, og har gjort det de siste 15 årene. Men noe sånt hadde jeg aldri fått meg til å gjøre! Hos oss har vi ekstra låneklær, både støvler, sokker, truser, votter, gensere og bukser mm.

Hvis noen skulle hatt dress på seg den dagen, var det jo selvfølgelig jenta di som hadde med seg riktige klær! Jeg hadde blitt ganske forbanna hvis noen gjorde dette med mitt barn, ja! Og jeg hadde som sagt aldri kunnet forsvare dette overfor foreldrene hvis vi hadde lånt klær fra deres barn! Hadde hun hatt 2 utedresser hengende i barnehagen, hadde det vært et lite hakk bedre, men likevel synes jeg det er en uting å låne bort klær som tilhører andre!

Hvis et barn i min barnehage manglet skikkelig yttertøy, og vi skulle på tur, hadde jeg først sjekket om det fantes noe passende lånetøy på barnehagen. Hvis ikke, hadde jeg ringt foreldrene og spurt om de hadde mulighet for å komme til barnehagen med utedressen, da vi skulle på tur.

Jeg skjønner godt at du opplevde dette som helt feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de barnehagene jeg har jobbet i, så er det fullstendig vanlig at en har reserveklær som tilhører barnehagen. Slik at en har noe å sette på de som ikke har skikkelige klær. Dette burde du absolutt ikke godta, og du burde ta det opp med styrer av barnehagen så fort som mulig. Dette er helt uakseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri hørt om før...at man låner klær av hverandre...

Det er faktisk noe av det frekkeste jeg har hørt...

Dersom noen som jobber i min bhg hadde foreslått det, ville de blitt nokså kjapt satt på plass...klær er private!

Vi har nettopp hatt lus i min bhg og dermed er vi ekstra påpasselige med sånne ting.

Synes du skal ta en prat med styrer eller avd.leder. Sånn kan man ikke ha det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min sønns barnehage (for endel år siden..) hendte det faktisk at barna lånte longser o.l. av hverandre, men dette var noe foreldrene (så langt jeg vet) syntes var greit. Og selvsagt var det ingen som måtte fryse fordi deres klær ble lånt bort.. Det vanlige der var at foreldrene til barna som hadde lånt vasket og bragte tøyet tilbake snarest. Men det skjedde ytterst sjelden da (for vår del ihvertfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så hva gjør du da, som førskolelærer, med en liten gutt som står der, uten noenting å ha på seg.... og du har sagt ifra til foreldrene hundre ganger.... og en jente kommer og sier "han kan låne dressen min"

-for det skjer faktisk.......

Så har vel ungene deres større hjerter enn foreldrene sine da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

BUSTED..heh...tar poenget ditt...men jeg ville spilt litt på foreldrenens samvittighet..og sagt hva som skjedde så de kanskje ble litt småflaue...

For øvrig ville jeg holdt gutten inne....KJEDELIG å sitte inne men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig ville jeg holdt gutten inne....KJEDELIG å sitte inne men...

Joda, det går for en gang eller to, men det er ikke alltid personell nok til å være inne med en liten fyr som aldri har klær, og man kan ikke alltid la være å gå på tur med de søtten andre heller.....

Noen foreldre hører faktisk ikke etter når man sier at ungen trenger mere klær, og man kan ikke akkurat ringe barnevernet heller.....

Jeg hadde heller ikke satt pris på at andre gikk i mine barns klær bestandig, men jeg har valgt å se på det som bittelitt u-hjelp, at man faktisk sørger litt for barn som trenger det mer enn ditt eget barn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så hva gjør du da, som førskolelærer, med en liten gutt som står der, uten noenting å ha på seg.... og du har sagt ifra til foreldrene hundre ganger.... og en jente kommer og sier "han kan låne dressen min"

-for det skjer faktisk.......

Så har vel ungene deres større hjerter enn foreldrene sine da......

:enig::Nikke: :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...