K10 Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 Kan noen hjelpe meg med å gjøre slik at denne koden repeterer seg 100 ganger, slik at det blir tegnet 100 sirkler, istedet for 1? for(var teller:Number = 0; teller < 3; teller++) { function sirkler(x:int, y:int, radius:Number, antall:uint, farge:Number) { var radiusTrekk:Number=radius/antall; var teller:int=0; graphics.lineStyle(2, farge,1); while(teller<antall) { graphics.drawCircle (x,y,radius); radius=radius-radiusTrekk; teller:int;} } sirkler (Math.random()*400,Math.random()*300,50,100,0x004400); }
SmallTalk Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 Hvilket språk er dette? Det første jeg stusser på er deklareringen av tellere i for-løkken din. Skal du ikke bruke teller = 0? Normalt sett så skrives jo forløkker på følgende måte: for(int i = 0; i<10; i++) Videre så må du jo kjøre løkka 100 ganger, og da begynner jeg å stusse på hvorfor du bruker Number både i for-løkka og i funksjonen for sirkel. Og til slutt, rydd i koden. Den er helt håpløs å lese!
K10 Skrevet 19. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2010 Den er skrevet i actionscript.. Poenget med oppgaven er å skrive en kode slik at det blir tegnet 100 sirkler på tilfeldige plasser.. Kunne noen skrevet en kode for dette?
SmallTalk Skrevet 19. desember 2010 #4 Skrevet 19. desember 2010 Er det ikke det du har tenkt å bruke for-loopen din til, da? Sånn som jeg tolker koden din så har du det meste på plass, men du må få inn at du skal kjøre koden din 100 ganger og du må definere hva "antall" er. I tillegg til at du bør se på om den siste linja di står på riktig sted. Dette er ikke noe noen bør gidde å kode for deg. Det er noe du bør få til selv. Bruk google, der finner du nok det meste av det du lurer på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå