Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva som skjer dersom jeg ikke får karakter i gymmen på skolen?

Er det slik at jeg MÅ ta dette igjen senere, eller er det ikke så vikgig når det gjelder første året?

Jeg går altså på vgs første klasse på helse og sosial.. jeg har problemer med å gymmen og venter på legeerklæring fra legen, men hun nekter å skrive noe til meg så jeg kan trene styrke eller andre aktiviteter som jeg KAN drive med for hun tror ikke på meg..

Og gymlæreren min vil heller at jeg skal sitte å se på de andre ha gym enn å la meg få gjøre andre aktiviteter som jeg er i stand til å gjøre før jeg får denne legeerklæring..

Håper noen kan litt om dette og kan svare meg !

Skrevet

Jeg strøyk i gym andre året, og tar påbygging som privatist, og da fikk jeg beskjed om at det kun er siste året som betyr noe.

Så vil ikke tro det betyr så mye?

Skrevet

Jeg kom IKKE inn på høskolen da jeg søkte to år tilbake, hadde en 1 fra VK1. Så jeg måtte skaffe attester på realkompetanse. Ei jeg kjenner søkte inn i høst og fikk avslag pga stryk i gym, hun har nettopp gått opp som privatisk i gym, men må vente til høsten da med studiene. Så jeg tror du må ha ståkarakter i alle fag.

Skrevet

Selv om jeg skal ta påbygg til generell studiekompetanse tredje året? :(

Skrevet

ja selv om det ja. Men hvis du møter opp i gymtimene og gjør det gymlæreren forventer utfra ditt funksjonsnivå, så vil du jo få minst en 3 for velvilje og innsats. Du klarer det :)

Skrevet

hvorfor kan du ikke delta i gymmen?

Skrevet

Jeg lurer på hva som skjer dersom jeg ikke får karakter i gymmen på skolen?

Er det slik at jeg MÅ ta dette igjen senere, eller er det ikke så vikgig når det gjelder første året?

Jeg går altså på vgs første klasse på helse og sosial.. jeg har problemer med å gymmen og venter på legeerklæring fra legen, men hun nekter å skrive noe til meg så jeg kan trene styrke eller andre aktiviteter som jeg KAN drive med for hun tror ikke på meg..

Og gymlæreren min vil heller at jeg skal sitte å se på de andre ha gym enn å la meg få gjøre andre aktiviteter som jeg er i stand til å gjøre før jeg får denne legeerklæring..

Håper noen kan litt om dette og kan svare meg !

Det heter at dersom du av en eller annen grunn ikke har klart å tilegne deg vurdering, for å kalle det det, i det nevnte faget, dvs. pga. stort fravær eller manglende vurdering, så vil ikke læreren ha grunnlag til å sette karakter på deg. Om du har fått et varsel skal læreren gi deg mulighet til å få en vurdering før du evt. ikke får vurdering i faget, men du må sørge for å faktisk møte opp og bli vurdert. Regner med at dette er en halvårsvurdering så du kan fint få ikke vurdert nå og få en vurdering til sommeren.

ja selv om det ja. Men hvis du møter opp i gymtimene og gjør det gymlæreren forventer utfra ditt funksjonsnivå, så vil du jo få minst en 3 for velvilje og innsats. Du klarer det :)

Læreren kan ikke gi noen en 3'er for innsats og velvilje.

Skrevet

Finner ingen dokumentasjon på det nå, men når en går yrkesfag: må man ikke da bestå alle fag på vg1 for å komme inn på vg2, med mindre en får spesifikt fritak fra faget?

I følge denne lenken kan en heller ikke fritas helt fra kroppsøving, da den teoretiske delen må kunne gjennomføres.

Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil, men jeg vil ikke gi TS altfor store forhåpninger om at dette ikke er noe problem.

Jeg deltar i ansettelsesprosesser i forbindelse med jobben, og har sett "fritatt for vurdering" hos enkelte søkere i enkelte fag, f.eks grunnet sterke lese-, skrive- eller regnevansker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...