Gå til innhold

Hva vil dere danse til?

Fremhevede innlegg

Skrevet

...og da mener jeg ikke brudevals, men vanlig dansbar musikk. Vi kan foreslå sanger for bandet, og jeg trenger hjelp til å komme på noen. Så: Hva liker dere å danse til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ikke på noe spesifike sanger, men dere bør ha en god blanding av swing, rolig, dænsband (kommer vel noen fra generasjonen som foretrekker det) og kanskje en polka eller to - skaper alltid stemning.

Skrevet

I bryllup synes jeg det er viktig å tenke på at det blir noe for enhver danse-smak. En del swing, noen rolige låter, kanskje en salsa, en tango, en polka - uten at jeg skal komme med spesifikke titler.

Skrevet

Jeg er enig i at man godt kan ha variert musikk (selv om det ikke blir snev av dænsbænd i mitt bryllup), men jeg er ute etter konkrete sanger. Selv synes jeg "dancing in the moonlight", "It`s raining men" og "YMCA" er gøy å danse til. Flere?

Skrevet

"Lost in the tango" av Jørn Hoel er en forholdsvis grei og enkel tango som mange band kan - så hvis man ønsker seg en tango, er den ikke for krevende.

Skrevet
selv om det ikke blir snev av dænsbænd i mitt bryllup

...og så den nye til Ole Ivars som er bare sååååå bra (særlig)

Gjest Fighter
Skrevet

"Dænsebænd" er fælt å lytte til, men kan være kult å danse til.

Skrevet

Da min far spiller i danseband/gammeldansband selv har jeg vokst opp med denne musikken og synes derfor at ingenting er så koselig som trekkspill og koselig gammeldans og søt svensktopp (selvfølgelig må musikerne være flinke og melodiene være fine. Det er stor forskjell på kvaliteten...). Vi har hyrt et band som bare er band for anledningen. Bandet er satt sammen av medlemmer og tidligere medlemmer av min fars band og jeg gleder meg fryktelig til å danse til dem.

For det første er de usannsynlig flinke. For det andre er dette mennesker jeg har vokst opp med og for det tredje vet jeg at de spiller koselig musikk (gammeldans, svensktopp, gammel populærmusikk osv. Ja, festmusikk!)

Gleder meg!

Skrevet

Håper ikke dette blir en tråd om danseband... Er det virkelig ingen andre sanger enn "lost in the tango" dere kommer på?

Mener ikke å være sint, altså, men jeg følte ikke jeg fikk så mange svar... :blomst_opp:

Skrevet

"Let's twist again", "Summer nights" (fra Grease), "Twist and shout", "Dancing queen", "Money, money, money", "Last night of the world" (fra Miss Saigon, en av de fineste klinelåtene jeg vet)... kan sikkert komme på flere etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...