Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker div kremer for kviser (på resept), og huden blir noen ganger veldig stram og flassete. Grusomt syn! Smører og smører på krem, men min er nok ikke fet/fuktrik nok. Noen tips til en krem med MYE fuktighet som ikke tetter porer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville unngått å bruke disse produktene på resept hver dag hvis du blir så tørr av det. Da kan annenhver-tredje hver dag holde. Og mellom de tilføre rikelig med fukt. Du kan og bygge deg opp til større toleranse.

Lar du huden tørke ut så kan dette slå tilbake og huden blir verre enn den var før du begynte med kremen.

Det beste jeg har vært borti til nå er Hydra floral serien til Decleor. Masken er kjempe og også krem (vinter) og emulsion(sommer) er god. Er jeg veldig fuktfattig bruker jeg masken som krem.

For å roe ned huden er neroli essential balm god. Liker også neroli serum som jeg blander med krem om morgenen.

Når jeg gikk på a-vitamin syre så måtte jeg ta hviledøgn med mye fukt og også tilføre rikelig med fukt flere ganger daglig for at huden skulle unngå å bli så tørr. :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Du har nok ikke tørr hud. Kremer på resept får de fleste hudtyper til å flasse, det er nettopp fordi de som regel fjerner det ytterste laget med hud. Og stramheten er nok fuktfattighet.

Matis SOS nutrition er fin å bruke på de verste dagene, jeg får ingen kviser av denne selv og jeg har kombinasjonshud.

Skrevet

Uren hud viser fet hudtype ja..og at huden er "tørr" er fuktfattig hudtilstand. Stemmer det. Burde nevnt det og. Man kan gjerne tilføre litt fett og mye fukt nå som det er vinter. Fet og fuktfattig hud har fukt behov. :sjenert:

Skrevet

Bruker div kremer for kviser (på resept), og huden blir noen ganger veldig stram og flassete. Grusomt syn! Smører og smører på krem, men min er nok ikke fet/fuktrik nok. Noen tips til en krem med MYE fuktighet som ikke tetter porer?

For meg høres det ut som om huden din er overbehandlet. Slike reseptbelagte kremer for kviser er gjerne veldig sterke og kan tørke ut huden. Det gir dessverre ikke en løsning på problemet. Huden blir som oftes veldig irritert og sår. Kviser forsvinner for en liten periode, men så kommer de gjerne tilbake (noen ganger verre enn før). :(

Du bør nok kutte ut bruken av disse kremene en priode nå, slik at huden din kan finne tilbake til sitt gamle jeg igjen. Jo mer du tørker ut huden, desto mer aggresiv vil den bli.

Det er dessverre ikke slik at kun et produkt vil løse problemet ditt :( Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å starte med en god hudpleierutine tilpasset din hud. Det vil si alt fra rens til fuktighetskremer og masker m.m. En hudpleierutine som er mild og snill mot huden din og som kan hjelpe huden din med å heles. Hold deg til merker som har et godt rykte på seg og som ikke er proppfull av mineraloljer, parfymer og annet dritt!! ;)

Jeg ønsker deg masse lykke til :)

Skrevet

Huden min er ikke så veldig tørr, men flasser pga behandlingen. Altså mer tørr i det øverste hudlaget, om det blir riktig å si det slik. Det var verst med en gang, men gått litt over nå. Vet det at uttørking av huden = hud produserer mer fett = verre hud. Har brukt disse kremene før, og aldri fått mer utbrudd etter at jeg har sluttet. Begynner å bli mindre tørr/flassete nå, men greit å ha en krem til de gangene det blir ille. Flass + foundation er absolutt ikke pent!

Skrevet

Jeg gikk på et a-vitamin syre program som var veldig sterkt. Det med å bruke decleor og ikke alltd syre hver dag var stor hjelp.

Flassing er helt vanlig på en slik behandling og det går helt fint hvis du lytter til huden, har god hudpleierutine og tilfører rikelig med fukt og gjerne pauser med god fuktmaske (gjerne natten og).

Før jeg fant denne balansen ble den litt verre av at jeg "tørket" ut osv. Men når balansen var den og huden ble tilvent osv så har jeg idag den fineste huden noen gang og jeg kan gå uten sminke...Noen ganger må man ha noe sterkere for å bli bra.

Og vær tålmodig. Det tar gjerne noen mnd før ting blir bra og stabilt.

:sjenert:

Skrevet

jeg har brukt Clean Start Brighten up spf 15 i et halvt år nå, og huden min har aldri vært mykere. Den har en fin farge som for huden til å se frisk ut, uten å tette porene. til å anbefale! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...