Gå til innhold

Angre ved kjøp av tjeneste?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt en tjeneste, som det nå viser seg at jeg ikke trenger. Jeg har avbestilt tjenesten innen 14 dager før jeg skulle få tjenesten.

Tjenesten varer en viss periode. Jeg tilbød meg å betale for deler av den, for å kompensere, selv om jeg vet at tilbyder ikke lider økonomisk tap.

Tilbyder vil ikke godta dette, men vil ha betalt for hele tjenesten. Tilbyder opererer med 30 dagers avbestillingsfrist.

Noen som vet hvilke rettigheter man har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du har avbestilt tjenesten innen de 30 dagene tilbyder sier du kan avbestille, så skal du ikke betale noe. men hvis tilbyder begynner å lage masse styr og bråk så ville jeg kontaktet forbrukerombudet og bedt om hjelp.

Skrevet

Hvis de har 30 dagers avbestillingsfrist og du avbestilte før det var gått 14 dager, så er jo saken ganske grei. Hva er vitsen med å operere med avbestillingsfrist hvis kunden uansett må betale hele beløpet ved avbestilling? Det er jo bare på trynet.

Ta kontakt med forbrukerombudet du, de vet helt sikkert hva du kan gjøre.

Skrevet

TS sier ingenting om at avbestillingen skjedde innenfor de 30 dagene, bare at det ble avbestilt før 14 dager før tjenesten skulle leveres.

Det må da ha vært noen vilkår som ble signert ved avtaleinngåelse? I så tilfelle må de sjekkes. Hvis tjenestetilbyderen holder seg innenfor vilkårene kan det likevel være et poeng i å sjekke med forbrukerrådet/forbrukerombudet for å få en pekepinn på om vilkårene er urimelige for forbrukeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...