AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 Jeg har bestilt en tjeneste, som det nå viser seg at jeg ikke trenger. Jeg har avbestilt tjenesten innen 14 dager før jeg skulle få tjenesten. Tjenesten varer en viss periode. Jeg tilbød meg å betale for deler av den, for å kompensere, selv om jeg vet at tilbyder ikke lider økonomisk tap. Tilbyder vil ikke godta dette, men vil ha betalt for hele tjenesten. Tilbyder opererer med 30 dagers avbestillingsfrist. Noen som vet hvilke rettigheter man har?
Betty2 Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 hvis du har avbestilt tjenesten innen de 30 dagene tilbyder sier du kan avbestille, så skal du ikke betale noe. men hvis tilbyder begynner å lage masse styr og bråk så ville jeg kontaktet forbrukerombudet og bedt om hjelp.
Gjest Cho Skrevet 19. desember 2010 #3 Skrevet 19. desember 2010 Hvis de har 30 dagers avbestillingsfrist og du avbestilte før det var gått 14 dager, så er jo saken ganske grei. Hva er vitsen med å operere med avbestillingsfrist hvis kunden uansett må betale hele beløpet ved avbestilling? Det er jo bare på trynet. Ta kontakt med forbrukerombudet du, de vet helt sikkert hva du kan gjøre.
Zzyzx Skrevet 20. desember 2010 #4 Skrevet 20. desember 2010 TS sier ingenting om at avbestillingen skjedde innenfor de 30 dagene, bare at det ble avbestilt før 14 dager før tjenesten skulle leveres. Det må da ha vært noen vilkår som ble signert ved avtaleinngåelse? I så tilfelle må de sjekkes. Hvis tjenestetilbyderen holder seg innenfor vilkårene kan det likevel være et poeng i å sjekke med forbrukerrådet/forbrukerombudet for å få en pekepinn på om vilkårene er urimelige for forbrukeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå