Gå til innhold

Designervesker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fått min nye louis vitton levert på døren fra veskemote.no kjempebillig. Naboen kalte meg jålete når jeg sa jeg hadde kjøpt fake veske, men kjøpte den for jeg syns den er superfin. Hva syns dere om fake vesker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Latterlig. Særlig LV, for de er jo ikke engang fine når de er ekte.

• Liker 1
Skrevet

Dessuten er det ikke lov å kjøpe fake....

Skrevet

Jeg var inne og så der nettop. Tenk å betale 1000 kroner for en FAKE veske! Flere av de ekte koster faktisk ikke så mye mer. Dessuten er fake å stjele. Du er med på å stjele designerens identitet. Og fake designervarer er indirekte med på å støtte blant annet barnearbeid og terror.

Og det heter foresten ikke designervesker når det er fake. Ikke kan du si at det er en Louis Vuitton, veske heller, NÅR DET IKKE ER DET!

• Liker 2
Skrevet

Synes hele poenget er borte når det er en fake....

Skrevet

Dessuten er det ikke lov å kjøpe fake....

Mange påstår det, men vis meg den regelen, for den har jeg lett etter.

Jeg er temmelig sikker på at det eneste som er forbudt ang kopivarer i Norge er det som kommer fram i denne lenken. Ikke at det er noe bedre av den grunn. Den som kjøper piratkopier bidrar til å støtte omfattende organisert kriminalitet.

Kopivarer er bare teit, enten det dreier seg om vesker eller dunjakker. Hva er gleden ved å eie noe som er falskt og utgir seg for å være noe annet enn det egentlig er?

Kjøp heller noe du har råd til, eller spar penger til du har råd til ekte saker!

Skrevet (endret)

det er veldig ulovelig å kjøpe falskt, og ikke vanskelig å spore betalingen til deg og ditt hjem.

Ellers er det deilig å handle ekte. Spørsmålet er hvorfor du ikke vil betale prisen for god samvittighet og være ekte luksusdyr...

Endret av Wonders
Skrevet

Hehe, det er jo ikke en designerveske.

Har ikke noe særlig interesse for designerting selv, og har heller ikke interesse for juksevesker, men å la tittelen være "designervesker" når det er snakk om kopier er litt sløvt.

Skrevet (endret)

det er veldig ulovelig å kjøpe falskt, og ikke vanskelig å spore betalingen til deg og ditt hjem.

Mange påstår at det er ulovlig, men hvor kan jeg finne denne regelen? Jeg tror nemlig fremdeles ikke det er forbudt i Norge. (I mange andre land, ja, men ikke her.)

Se f.eks det som står her:

http://www.dinside.no/851730/kraftig-okning-i-salg-av-piratvarer-paa-nett

Endret av Spinell
Skrevet (endret)

Det jeg klarer å finne ut er:

sitat: "I Norge er nemlig ikke kjøp av piratvarer forbudt. Det som ikke er lov er å tjene penger på piratvarene i næringsøyemed."

Men synes det er helt tåpelig å frivillig og fullt vitende støtte organisert kriminalitet.. I tillegg til å stjele design og prøve å late som om man eier noe man egentlig ikke har råd for.

Så det er tåpelig og håpløs på så mange måter..

ed: Boo! Spinell, jeg har akkurat googlet også :gjeiper:

Endret av Bond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...