AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 Jeg har ofte tørre lepper. Ikke sånn at de sprekker, men de kjennes grove/ru ut, og tørre. Men jeg finner ikke noen bra lypsyl eller tilsvarende. De jeg har prøvd føles som de bare blir liggende oppå leppene som et ekkelt lag, uten at de pleier leppene.
Vannmelon Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 Jeg har ofte tørre lepper. Ikke sånn at de sprekker, men de kjennes grove/ru ut, og tørre. Men jeg finner ikke noen bra lypsyl eller tilsvarende. De jeg har prøvd føles som de bare blir liggende oppå leppene som et ekkelt lag, uten at de pleier leppene. Hvis du går innom en hudpleier, kan sikkert hun hjelpe deg. Jeg kjøpte en leppomade fra Darphin hos min hudpleier i fjor. Dyr, men den hjalp veldig. Den la seg ikke som et lag utenpå leppene. Trengte ikke bruke den så lenge heller før jeg kunne gå uten igjen. Da jeg var innom for å kjøpe nå, hadde hun ikke inne, men jeg fikk prøve på en krem som jeg kunne smøre på, og den har også hjulpet.
Pimp Skrevet 19. desember 2010 #3 Skrevet 19. desember 2010 elisabeth arden eight hour cream lip protectant
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #4 Skrevet 19. desember 2010 Avene cold cream leppepomade fra apoteket er kjempebra nå i kulden.
Honesty Skrevet 19. desember 2010 #6 Skrevet 19. desember 2010 Trilogy Intensive Lip Treatment er super. Du får den hos feelunique.com, og prisen er heller ikke så altfor ille. Ellers liker jeg Burt's Bees.
fruBeist Skrevet 19. desember 2010 #7 Skrevet 19. desember 2010 Vanlig a-creme funker. Denne i brun krukke smaker litt merkelig.. Har en liten rosa prøvetube fra en helsekostforretning som har en litt mer behagelig smak. Husker jo selvfølgelig ikke merket på den nå.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #8 Skrevet 19. desember 2010 den fra MD sin er utrolig god!! eller den fra decleor! anbefales! 1
Rosebud Skrevet 19. desember 2010 #9 Skrevet 19. desember 2010 Decleor sine er gode EOS har også et par som er ganske greie, men i mine øyne mer vedlikehold enn pleie, de holder ikke i vinterkulden for min del. Bruker også et par fra Krem Fresh som er favoritten per nå, lavendel-varianten er herlig, men smaker fy og helvete (som å spise overparfymert såpe...), men med den med bergamot får man i pose og sekk; pleiende og god på uten å bli liggende som en hinne utenpå, samtidig som den lukter friskt sitrus-aktig Har en fra BalmBalm som også kan anbefales, lukter og smaker ingenting, og er deilig på, selv om den får et minuspoeng for å "smelte" litt på leppene og bli litt oljete. Men leppene holdes supermyke, spesielt om den brukes om natten.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #10 Skrevet 19. desember 2010 Viktig ting å merke seg.. For å gi pleie bør man smøre med en ren leppepomade uten noen mineraloljer før man legger seg slik at leppene får fukt gjennom natten. Om dagen om man går ut så beskytter man med lokk, en med mineralolje. Jeg har alltid gjort det slik og har aldri hatt noen særlig problemer med leppene. Bruker jeg en uten mineralolje i kulda så blir de såre. Og bruker jeg kun med mineralolje blir de aldri myke. 1
Kløftfrid Skrevet 19. desember 2010 #11 Skrevet 19. desember 2010 Avene cold cream leppepomade fra apoteket er kjempebra nå i kulden. Jepp!
Havtorn Skrevet 19. desember 2010 #12 Skrevet 19. desember 2010 Jasön sin er min favoritt. Har prøvd et par ulike fra Decléor, alt av mineraloljeherk (som jeg fraråder deg for den saks skyld.. godt i kulden, men gjør nada som pleier), EOS og diverse andre.. men Jasön sin er rimelig og god! Ikke som EOS som forsvinner med en gang, men ei heller som Lypsyl som gjør at du blir klissete på leppene..
Quirky Skrevet 19. desember 2010 #13 Skrevet 19. desember 2010 Trilogy Intensive Lip Treatment er super. Du får den hos feelunique.com, og prisen er heller ikke så altfor ille. Ellers liker jeg Burt's Bees. Er også fan av Trilogys lip balm, samt denne og Decleor Nutri-Smoothing Lipstick, som jeg ikke finner noe sted nå. Jeg har high-maintance-lepper som blir tørre, såre og sprukne hvis de ikke får den aller beste pleie, men disse er gode nok. Den fra Decleor i tube er også veldig god, men den er veldig lite drøy.
Honesty Skrevet 19. desember 2010 #15 Skrevet 19. desember 2010 Den fra Decleor i tube er vel den som før var i krukke? Jeg synes den lukter høgg. Mitt siste bomkjøp var en latterlig dyr lipbalm fra Guerlain, innkjøpt i ren desperasjon siden jeg hadde kastet bort en fra Burt's Bees. Den som heter Beeswax lipbalm er litt fastere, men holder veldig godt på leppene, og har litt peppermyntearoma og ingenting honning/bivoksaktig, som jeg ikke takler lukta på.
Yasi Skrevet 20. desember 2010 #16 Skrevet 20. desember 2010 Dermalogica climate control er en soleklar favoritt!!
fruBeist Skrevet 20. desember 2010 #17 Skrevet 20. desember 2010 Vanlig a-creme funker. Denne i brun krukke smaker litt merkelig.. Har en liten rosa prøvetube fra en helsekostforretning som har en litt mer behagelig smak. Husker jo selvfølgelig ikke merket på den nå. Og nå har jeg funnet merket; Delisan! Funker strålende
Lima99 Skrevet 26. desember 2010 #18 Skrevet 26. desember 2010 Jeg synes Blistex er den beste, helt klart. (selv om den kanskje lukter litt ...ekkelt ) 1
CafeLatte Skrevet 26. desember 2010 #19 Skrevet 26. desember 2010 Jeg synes Blistex er den beste, helt klart. (selv om den kanskje lukter litt ...ekkelt ) Enig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå