AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 Hei! Håper dette er rett sted å skrive dette innlegget. Jeg sitter her og er utrolig forbannet over en ekstremt dårlig service fra Norgestaxi. Jeg ringte taxi klokken 01:00 og fikk beskjed om at den ikke skulle ta lang tid. Jeg gikk ut og ventet i kulden i ca 20 minutter før jeg gikk inn og ventet i ytterlige 10 minutter til. Så ringte jeg dem, ventet 10 minutter i kø, og fikk snakke med noen. Jeg spurte hvor det ble av taxien, og de sa at det sto at den allerede hadde plukket opp kunden (altså meg). Dette stemte jo ikke i det hele tatt, og de skulle sende ny. Det gikk en halvtime til før jeg ringte igjen, da presterte de å legge på etter at jeg hadde ventet 5-6 minutter i telefonkø. Jeg ringte på ny, ventet i 5 minutter, og fikk snakke med noen igjen. Jeg spurte igjen hvor det ble av taxien min, og passet på å uttrykke hvor misfornøyd jeg var med dem. Her fikk jeg igjen beskjed om at det sto at kunden hadde blitt hentet. Nå kjente jeg at det KOKTE innvendig, og de sa de skulle sende ny. Jeg sa at jeg kom til å nekte å betale full pris, det sa hun at "det bestemmer ikke jeg...". Herregud, dame. Så ventet jeg i ytterlige 15 minutter til, før jeg ringte og avbestilte taxien. Jeg har sendt to klager til dem via norgestaxi.no. Grunnen til at jeg ikke ringte et annet taxiselskap var fordi jeg ville unngå konflikt hvis sjåføren faktisk skulle dukke opp. Har opplevd ubehageligheter ved slike ting før (med et annet selskap vel og merke). Det jeg lurer på er om jeg kan bringe dette videre til noen? Jeg har veldig lyst til å få kompensert de to timene av livet mitt de tok fra meg, jeg hadde jo DEN kvelden planlagt. Hvem kan jeg klage til? Hva bør jeg gjøre? Hva hadde dere gjort?
Rabadamtimtim Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 du står frit til og bruke et annet selskap! det er et fritt marked!! klage over og ikke få drosje når det er full fest og alle skal ha er ganske dumt...
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #3 Skrevet 19. desember 2010 du står frit til og bruke et annet selskap! det er et fritt marked!! klage over og ikke få drosje når det er full fest og alle skal ha er ganske dumt... Hvis du hadde lest det jeg skreiv skikkelig hadde du kanskje forstått at jeg ikke mener at JEG fortjener drosje foran alle andre. Problemet var jo servicen jeg ble møtt med og at jeg ble lovet taxi på kort tid, noe jeg ikke fikk. TO taxier kom jo aldri. Det hadde ikke nyttet å ringe andre selskap, da jeg sannsynligvis måtte ha ventet mye lenger. Hadde problemet vært at de hadde mange kunder før meg, hadde de sagt det, noe taxiselskaper pleier å gjøre. Dette ble ikke nevnt i noen av de TRE samtalene jeg hadde med dem.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #4 Skrevet 19. desember 2010 Jeg tror dessverre ikke du kommer noen vei med dette, selv om rettferdighetssansen min sier at du burde fått en eller annen kompensasjon, for eksempel en gratis taxitur en gang du har behov for det. http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/har-du-blitt-lurt-i-taxien-2680251.html Linken forteller blant annet at det ikke finnes noen offentlig taxiklagenemnd, og at du kan klage til taxiselskapet, men at de ikke plikter å behandle klagen din. Du kan prøve å kontakte forbrukerombudet: http://www.forbrukerombudet.no/id/11037573.0 Kanskje har taxisentralen opptak av telefonsamtalene, det burde de for egen sikkerhet. Og ta vare på samtaleloggen (og eventuelle bekreftelses-sms) fra sentralen som du har på din telefon.
Gjest Silvermist Skrevet 21. desember 2010 #5 Skrevet 21. desember 2010 Jeg opplevde noe lignende for et års tid siden da jeg og samboeren skulle hjem fra et besøk, vi fikk en taxi på tredje forsøk, etter å ha ventet ute i kulden i over en time. Grunnen til av vi ikke fikk bil på all den tiden var at de to første sjåførene ikke fant fram til adressen (dette gjaldt utrolig nok en meget kjent gate i en av landets største byer). Taxisentralen sa at de ikke hadde mulighet for å kompensere oss på noen måte da taxiene opererer uavhengig av sentralen, sentralen bare formidler turene eller noe i den duren. Den kvinnelige taxisjåføren som omsider kom var derimot en engel og beklaget på vegne av de andre sjåførene, og kjørte oss hjem gratis. Det er service! En annen gang opplevde jeg at sjåføren krevde en alt for høy hentetakst. Jeg var veldig sikker på at taksten var for høy, og selv om et ikke gjaldt mange kronene ble jeg irritert på den aggressive måten han avfeide meg når jeg prøvde å spørre om han ikke tok feil. Tok vare på kvitteringen, sjekket sidene til Norges Taxi når jeg kom hjem, og joda, han hadde krevd for høy takst. Jeg sendte en mail til Norges Taxi med løyvenr. og info, og fikk en beklagelse og forespørsel om kontonr. så de kunne sette tilbake de kronene det gjaldt. Det takket jeg pent nei til, det var ikke snakk om mer en ca 50 kr, men å bli tatt på alvor satte jeg pris på. Jeg vil anbefale deg å sende en henvendelse til, og ringe dem hvis du ikke får svar. Om du får noen kompensasjon for uteblitt taxi har jeg mine tvil om, men det er hvertfall viktig at man føler seg hørt som kunde, så det ville jeg ikke gitt meg på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå